wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Atego 1823 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31539 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gibaj [ 30 cze 2011, 22:11 ] |
Tytuł: | Mercedes Atego 1823 |
witam jestem tu nowy i mam pytanie odnośnie właśnie tego mercedesa z racji tego że od niedawna jeżdżę tym autem mam kilka pytań jest to chłodnia i masa całkowita 19 ton i pali mi prawie 32l na 100 czy jest to możliwe? ładowności ma 7600 kg i nie wiem czemu tyle pali ? aha chyba ma most wolny bo rozpędzić go do 80 graniczy z cudem tzn. silnik bardzo wyje jaki most można do niego założyć i jaki powinien być?bo widać że ewidentnie był zmieniany (auto kupione we francji) proszę o porady |
Autor: | Coolio [ 30 cze 2011, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1823 |
Zamawiając samochod klient wybiera przełożenie jakie chce mieć niekoniecznie miał most zmieniany ale przy tak malym silniku i 18t dmc auto mogło jeździć po dystrybucji miejskiej, a nie śmigając po trasach. Problem polega na tym iż większośc klientów chce mieć samochody np wywrotkę albo ratownictwo drogowe 8x6 lub 8x8 z dobrym przełożeniem w terenie ale żeby przy 80 - 90km/h miało obroty w zielonym zakresie na poziomie 1300rpm i paliło z pełnym ładunkiem i jeszcze trochę przeładowane na poziomie ciągnika siodłowego, a najlepiej dostawczaka Druga sprawa, że jest to chłodnia i jeśli jeździsz z agregatem, a jest on napędzany od sprężarki na silniku i towar wozisz na niskich temp to on dodatkowo obciąża silnik swoją pracą. Podsumując 230km z 6,4l pojemności z 18t dmc i agregatem demonem prędkości nie będzie jak również mistrzem oszczędności mając na uwadze wolne przełożenie mostu, agregat i już swój wiek. Dla przykładu podam iż Atego 11,99t dmc z 218km Euro 4 na Czechy pusto ewentualnie na Śląsk 4-5t i dalej do Pragi pusto, a na powrocie 5t wychodzi z kółka 20l/100km więc spalanie w Twoim pojeździe myślę, że jest na akceptowalnym poziomie. |
Autor: | KornFanHead [ 01 lip 2011, 3:27 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1823 |
To oczywiste że im wolniejszy i zarazem silniejszy most, tym samochód głośniejszy i pali jak smok. Jeśli masz jeździć tym wozem w dalsze trasy to lepiej niech szef zainwestuje w wymianę mostu bo po pierwsze naprawdę twój słuch dostanie w kość a po za tym szkoda męczyć silnik i cały samochód. Nie wspominając że zjedzą was koszty paliwa. Też kiedyś jeździłem samochodem z wymienionym mostem po awarii pierwszego. Aż żal było patrzeć jak wskaźnik paliwa opadał dosłownie w oczach. Na szczęście z tego co wiem teraz z powrotem jest w tym wozie normalny most, ale ja na szczęście tym autem już nie jeżdżę. |
Autor: | gibaj [ 01 lip 2011, 18:09 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1823 |
Cytuj: Druga sprawa, że jest to chłodnia i jeśli jeździsz z agregatem, a jest on napędzany od sprężarki na silniku i towar wozisz na niskich temp to on dodatkowo obciąża silnik swoją pracą. właśnie nie mam osobny silnik do agregatu i jeżdżę raczej blisko w promieniu 300km tzn wyjazd-powrót 300km dzięki panowie tak chciałem spytać bo aż szkoda tego silnika że tak wyje bo obroty ma ok 2300 i dopiero jest na liczniku 80 mówiłem to szefowi ale narazie zobaczy ile spali po miesiącu jazdy i zobaczymy raczej nic w tej kwestii nie zrobi bo za duży koszt wydać ok. 4 tys. na most aha panowie czy z innego Atego będzie pasował most? bo mam w nim blokadę i nie wiem czy trzeba szukać konkretnie z tego modelu i roku ? czy z innych też będzie pasował? i z tymi przełożeniami to też nie bardzo wiem o co chodzi a z tym zamawianiem to napewno nie zamawiali z wolnym mostem bo nie wiedzą o co chodzi z tym bo dopiero ich uświadamiałem na ten temat
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |