wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
FM 12 460 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31871 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Prezesss [ 25 lip 2011, 0:12 ] |
Tytuł: | FM 12 460 |
Witam jestem zainteresowany kupnem FM 12 460 2004rok interesuja mnie dane techniczne silnika lub opinie. Skrzynia biegów I-Shift co to takiego. Ciężarówka lora do wożenia osobówek. Pozdrawiam. |
Autor: | Kazik1404 [ 25 lip 2011, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Jak się nie mylę to jest silnik ten mocniejszy D13 czyli pojemność 12, (7,8) litra generujący wystarczającym momentem obrotowym. Skrzynia biegów I-Shift to automatyczne skrzynie biegów do której możesz wybrać sobie jedno z wybranych oprogramowań dostępnych na drążku zmiany. Jednym jest dostępny: Ekonomik- dobiera przełożenia tak oby zredukować zużycie paliwa. Siła- Dobiera biegi w taki sposób, że łatwiej jest podjechać pod górkę lub ruszyć pod nią (dobra rzecz w Austrii) Skrzynie te posiadają 12 przełożeń z sprzęgłem dwu tarczowym. Jak chcesz więcej szczegółów pisz do mnie na Prywatną wiadomość. Pozdrawiam. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 25 lip 2011, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Cytuj: Jak się nie mylę to jest silnik ten mocniejszy D13 czyli pojemność 12, (7,8) litra generujący wystarczającym momentem obrotowym.
Mylisz sie napisał wyraźnie FM 12 460 czyli silnik D12D 460 KM euro3.
|
Autor: | Kazik1404 [ 25 lip 2011, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
No sorry. To jak masz więcej szczegółów to się wypowiedź. |
Autor: | Prezesss [ 27 lip 2011, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Jakie spalanie ma ten motor i generalnie jaka krąży o nim legenda bo szczerze powiedziawszy z Volvo 460 Ps nie miałem do czynienia i nie mam kogo o to zapytać. Co innego FH 13 440 2006r |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 28 lip 2011, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Spalanie + rzecz względna (jeśli można to rzeczą nazwać), zależy od nogi kierowcy. 460 w moim odczuciu ma lepsze odejście i elastyczność niż 440+tka euro 5. Co do I-shifta mi osobiście ta skrzynia nie pasuje (swoja droga nie lubię automatów). Wiele w tym temacie już nie dodam bo moja przygoda z 460-tka (zresztą w automacie) trwała 1 dzień, więcej mogę powiedzieć o 440 (e3 i e5). |
Autor: | Prezesss [ 30 lip 2011, 1:44 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Wiem że spalanie zależy od kilku rzeczy ale mam na myśli za jaki uchodzi ten silnik 460 Ps niewypał i dużo pali czy dobry i oszczędny motor. Bardzo mało jeździ Volvo z taka mocą prędzej już 480. |
Autor: | Borek [ 30 lip 2011, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Dobry i w miarę oszczędny. FH D12D E3 2005r lata u wuja po EU pod cysterną. Wychodzi 31-33l. Skrzynia I-Shift FEC. Przebieg ~550tys i zero awarii zarówno silnika jak i skrzyni. |
Autor: | Levuss [ 30 lip 2011, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Cytuj: Wiem że spalanie zależy od kilku rzeczy ale mam na myśli za jaki uchodzi ten silnik 460 Ps niewypał i dużo pali czy dobry i oszczędny motor. Bardzo mało jeździ Volvo z taka mocą prędzej już 480.
460ps D12D i D12C to były bdb konstrukcje. Silnik ten był swojego czasu bardzo popularny np. u nas w firmie było ok 40 takich sztuk i wszystkie spisywały się należycie. Dla nas 440 jest nawet lekko mocniejsza jak 460-tka i na pewno mniej pali.
|
Autor: | mateo2526 [ 06 sie 2011, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Tak to bdb silnik. Nie brakuje mu mocy oraz jest dosyć oszczędny, a nawet oszczędniejszy niż 420. jeśli chodzi o konkretne spalanie, to nasze auto(fh12 460) spokojnie mieści się w 30l a na pusto potrafi spalić nawet do 26l/100 km |
Autor: | Kierownik [ 06 sie 2011, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Silnik ok, tylko zastanowił bym sie czy pakować się w ten automat. Wszystko jest super do czasu aż zacznie się psuć. |
Autor: | Prezesss [ 28 wrz 2011, 1:21 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Przyprowadziłem swoje FM miesiąc temu teraz maluje się zabudowa. Samochód ma 956.000km skrzynia I-Shift pracuje idealnie już nie chce żadnej manualnej skrzyni biegi przełącza idealnie. Przejechana trasa 2800km bez najmniejszego problemu. Spalanie wyszło ok 36l z 10 autami filtr powietrza totalnie zabity i ogólnie jeżdżone do końca i zostawione. Prędkość max ma ustawiona na 85 tragedia na prostej ale pod gore wszystko bierze. I wielki mankament tego samochodu FM na lorze ma niska kabinę i niema schowków w dachu a o tym nie wiedziałem we dwóch niema gdzie się podziać z tobołami. |
Autor: | Levuss [ 28 wrz 2011, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Niestety taka prawda o niskich kabinach. Szczerze to ja nie pamiętam żadnej niskiej kabiny gdzie miałbyś duże schowki (nad szybą rzecz jasna) ba nawet normalne schowki. Niestety powierzchnia dachu kończy się zaraz nad szybą czołową=takim o to efektom . |
Autor: | zzz [ 28 wrz 2011, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Jak kogoś to jeszcze interesuje to: D12D460 - sprawdzona jednostka napędowa, moim zdaniem przy dobrym egzemplarzu bezproblemowa. Co do spalania to jak wcześniej wielu wspomniało, zależy ono w głównej mierze od kierowcy. I-SHIFT - bardzo dobra zautomatyzowana skrzynia biegów, ale przy przebiegu ok 900tys. będzie wymagała małego remontu (ok. 10tys. zł), bolączką tej generacji i-shifta jest siłownik sprzęgła, a właściwie to jego cena (ok. 6tys zł) czasami potrafi się zepsuć. |
Autor: | Edler [ 28 wrz 2011, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Siłownik sprzęgłą padł u mojego Taty w aucie oraz synchronizator chyba 12 biegu |
Autor: | Prezesss [ 28 wrz 2011, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Moje volvo full serwis non stop nawet zarowki zmienial serwis mam wydruki wizualnie zaniedbane |
Autor: | zzz [ 29 wrz 2011, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Cytuj:
święta racja synchronizatora z I-Shifcie nie znajdziesz
|
Autor: | Edler [ 30 wrz 2011, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: FM 12 460 |
Okej sorry mój błąd z tym synchro 12 biegu, jednak właśnie rozmawiałem z tatą to I-Shift ma 1 Synchronizator, główny. Skrzynie biegów to dla mnie jednak mimo wszystko czarna magia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |