Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 lip 2011, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Witam! Mam następujący problem. Posiadamy 2 takie same dafy 95.430 z 2006 roku jeździły one z tą samą naczepą. Pierwszy egzemplarz na pusto z tą naczepą hamuję jak szalony naciskając hamulec trzeba uważać żeby nie zblokować kół w naczepie. Drugi z tą samą naczepą ,również na pusto hamuje dużo gorzej. Różnica jest mocno odczuwalna podczas jazdy. Od razu zaznaczam ,że hamulce w naczepie sprawne. Na serwisie powiedzieli ,że nie wiedzą co z tym zrobić. Nie da się tego ustawić komputerowo??


Post Wysłano: 31 lip 2011, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

A z tym DAF'em co tak mocno hamuje działa ABS w naczepie, może jest uszkodzony przewód elektryczny, który idzie od ciągnika do naczepy do naczepy i wtedy hamulce są jak brzytwy.


Post Wysłano: 31 lip 2011, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Wtedy to pali kapcie przy musnięciu pedału. Napewno nie chciał byś tak jeździć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 lip 2011, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Naczepa ta nie ma ABS-u 88 rok produkcji.


Post Wysłano: 31 lip 2011, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Nigdy tego nie robiłem, ale wiem, że musi się dać wyregulować siłę hamowania naczepy, i wyprzedzenie. Daf jest z EBS więc robi się to chyba komputerem.

Ale znowu naczepa jest nawet bez ABS, więć hamulce sterowane są tradycyjnie żółtym przewodem. Więc może i tradycyjnie śrubką się pokręci i będzie wporzo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 lip 2011, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Którą śrubką??;]


Post Wysłano: 31 lip 2011, 18:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

A żebym to ja wiedział. W starszych samochodach bez EBS te rzeczy regulowało kręcąc śrubką, która pewnie była gdzies na zaworze tzw "europa".
Tak jak mówię, nigdy tego nie robiłem, więc tylko tak sobie strzelam, bo nikt nic nie pisze więc może te strzały coś pomogą.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 sie 2011, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Zawór od wyprzedzenia hamowania w DAF'ie znajduje się z lewej strony za przednim kołem, pod kabiną tam gdzie masz te wszystkie zawory i jest to ten największy. Reguluje się go wkręcając taką śrubę na torksa (żeby przyspieszyć hamowanie naczepy) i wykręcając (żeby opóźnić hamowanie).
Co do naczepy to jeśli nie ma ABSu to musisz znaleźć główny zawór, który w większości naczep znajduje się nad środkową osią i z niego powinna wystawać śruba prawdopodobnie na 17 albo 19 klucz którą regulujesz siłę hamowania.


Post Wysłano: 01 sie 2011, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Zawór od wyprzedzenia hamowania w DAF'ie znajduje się z lewej strony za przednim kołem, pod kabiną tam gdzie masz te wszystkie zawory i jest to ten największy. Reguluje się go wkręcając taką śrubę na torksa (żeby przyspieszyć hamowanie naczepy) i wykręcając (żeby opóźnić hamowanie).
Co do naczepy to jeśli nie ma ABSu to musisz znaleźć główny zawór, który w większości naczep znajduje się nad środkową osią i z niego powinna wystawać śruba prawdopodobnie na 17 albo 19 klucz którą regulujesz siłę hamowania.
Daf jest na EBS więc se nie pokręcisz .


Post Wysłano: 02 sie 2011, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Sprawdź czy daje dobre ciśnienie żółtym przewodem na naczepe. Może być uszkodzony zawór tuż nad skrzynią biegów, przykręcony do ramy (główny zawór, koszt ok. 1500 zł.), sprawdź czy nie leci z niego powietrze itp. Może nie dawać dobrego ciśnienia na naczepe i naczepa nie ma jak hamować.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 04 sie 2011, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Ja bym na twoim miejscu porównał obydwa Dafy jakie dają ciśnienie w żółtym przewodzie. Dla porównania wyników podłącz jeden manometr na przednim kole a drugi na żółty przewód i porównaj ciśnienia. Potem zrób tak w drugim aucie, wg. mnie w tym dafie co mocniej hamuje naczepa, powinna być większa różnica ciśnień. Odpowiedzialnym zaworem za rozdział ciśnień na siłowniki hamulcowe jest zawór na błotniku za przednim lewym kołem ( ten pod lampką roboczą). Jeśli by ci się chciało możesz podmienić te zawory w obydwu autach i wówczas będziesz pewien.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: