1. kolo zebate walu korbowego
2. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
3. kolo zebate napedu pompy wodnej
4. kolo zebate napedu kompresora
5. kolo zebate walka rozrzadu
6. kolo zebate posrednie ( zazebienie REGULOWANE !!! )
7. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
8. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
9. kolo zebate napedu pompy wspomagania
10. kolo zebate napedu pompy paliwowej ( przez kolo posrednie)
11. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
12. kolo zebate napedu pompy hydraulicznej przystawki
13. kolo zebate napedu pompy cisnienia oleju silnika
14. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
ustaw silnik
znakami na kole zamachowym "0" i sprawdz czy tlok na 1 cylindrze jest u samej gory !!!
co powinno odpowiadac TDC ( Top Death Centre _ gorne martwe polozenie tloka cylindra 1 )
znacznik na walku rozrzadu i pomiedzy kreskami znacznika na pierwszej podporze walka rozrzadu
"" UWAGA OBA ZNAKI MUSZA SIE ZGADZAC INNACZEJ WAL SILNIKA JEST ODWROCONY 180 STOPNI ""
zakladasz walek rozrzadu na glowice i nie dociagasz srub zeby obracac reka az sie znaki zgodza nastepnie zakladasz kolo zebate na walek rozrzadu ( posiada pin lokalizacyjny da sie zalozyc tylko w 1 pozycji ...
dociagasz sruby walka rozrzadu zgodnie ze specyfikacja silnika
kolejnosc dociagania i nacig jak na rysunku przOd silnika Z LEWEJ STRONY
luzujesz sruby mocujace kola zebatego 6
a nastepnie dokrecasz je PALCAMI
bierzesz 2 szczelinomierze o grubosci 0.1 mm i wkladasz pomiedzy zeby kola walka rozrzadu 5, kola posredniego regulowanego 6 i kola posredniego stalego 7
dociagnij kluczem LEKKO sruby wskazane
wyjmujesz szczelinomierze i poruszajac kolem zebatym reka mierzysz luz miedzyzebowy
( najlepsze wskazanie cyfrowym lub analogowym miernikiem mikrometrycznym jest to pomiar SPRAWDZAJACY A NIE USTALAJACY JAK NIE SA TAKIE SAME TO COS JEST NIE TAK POSKLADANE !!!
jak OK to dociagasz sruby kola regulacyjnego naciagiem zgodnie ze specyfikacja i W KOLEJNOSCI !!
montujesz kolo polozenia czujnika walka rozrzadu
i oscylator walu korbowego
zakladam na tym etapie ze wszystko masz poskladane i dociagniete jak nalezy za wyjatkiem klawiatury zaworow i wtryskow oraz obudowy rozrzadu
celem sprawdzenia montuje sie obudowe rozrzadu z przodu wklada i przykreca czujnik walka rorzadu i przed odpaleniem silnika robi pomiar synchronizacji czujnikow ( rozrzadu i walu korbowego ) oscyloskopem lub miernikiem multimedialnym z taka opcja
ewentualnie obracaj silnikiem reka na kole zamachowym 12 razy i sprawdza czy znaki na kole zamachowym i walku rozrzadu sa DOKLADNIE W TEJ SAMEJ POZYCJI !!! przeuniecie rozrzadu o 1 zab w jedna czy druga strone nie spowoduje uszkodzen silnika tylko rozsynchronizuje start i nie bedzie plynnie pracowal i mial odpowiedniej mocy
pozdrowienia i molej zabawy
ps kompresor jednocylindrowy wymaga montazu zsymchroniz:D