wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

FAQ dla początkujących
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33045
Strona 1 z 1

Autor:  Zdzihu [ 31 paź 2011, 19:14 ]
Tytuł:  FAQ dla początkujących

Witam!

Wpadłem na taki pomysł aby zebrać wszystkie wytłumaczenia i oznaczenia używane w "świecie ciężarówek" i tak samo słownictwa 8) w jednym miejscu. Dla jednych może to wydawać się śmieszne ale dla innych myślę, że przede wszystkim dla początkujących może to być bardzo pomocny temat.
Jeżeli się wam pomysł nie spodoba , proszę o usunięcie tematu.
Jeśli temat założyłem w złym dziale, proszę o przeniesienie.


Temat będę aktualizował co 2 dni tak aby wszystko było na samym początku. Proszę o tłumaczenie i jeśli trzeba zasadę działania tak aby było jak najprościej tzn "na chłopski rozum :D "

Więc na sam początek proszę o wytłumaczenie co to znaczy:

Hamulec górski (engine-run brake, Motorbremse) - urządzenie przymykające wylot spalin dla intensywniejszego hamowania silnikiem podczas długich zjazdów.

Retarder/Zwalniacz?

Autor:  MAN [ 31 paź 2011, 20:37 ]
Tytuł:  Re: FAQ dla początkujących

Cytuj:
Hamulec górski?
Co to jest :?:

Autor:  Luka [ 31 paź 2011, 23:46 ]
Tytuł:  Re: FAQ dla początkujących

Cytuj:
Cytuj:
Hamulec górski?
Co to jest :?:
To nie jest czasem popularne określenie hamulca, który działa w postaci klapki na kolektorze wydechowym, tłumiąc silnik?

Autor:  Gośc [ 31 paź 2011, 23:46 ]
Tytuł:  Re: FAQ dla początkujących

Hamulec Górskiego!

Autor:  Radhezz [ 02 lis 2011, 12:32 ]
Tytuł:  Re: FAQ dla początkujących

Cytuj:
Więc na sam początek proszę o wytłumaczenie co to znaczy:

Hamulec górski (engine-run brake, Motorbremse) - urządzenie przymykające wylot spalin dla intensywniejszego hamowania silnikiem podczas długich zjazdów.

Retarder/Zwalniacz?
Ten temat jest "trochę" rozległy z uwagi na mnogość stosowanych rozwiązań technicznych. Podstawowy podział obejmuje 4 typy, które następnie dzielą się na podtypy - łącznie 17 wg. (http://www.strychalski.eu/warto_wiedzie ... niacz.html). W każdym razie minimum jakie kierowca ma wiedzieć to że są to hamulce bez tarciowe, oparte na zasadzie "duszenia" spalinami, elektromagnetycznym i hydrokinetycznym.

P.S.
Hamulce cierne w zestawieniu pomijam, gdyż to raczej jest relikt przeszłości - takie hamulce też można przegrzać, i ogólnie niewiele ich działanie różni się od hamulców roboczych.

P.S.2
Sam specem nie jestem, to co napisałem to informacje z kursu na PJ, Google + własne spostrzeżenia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/