Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lis 2011, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2010, 19:41
Posty: 17
GG: 0
Samochód: scania 124 400

scana 144 460 z 1999r
PRoblem polega na tym ze na koniu mam ręczny ale na naczepe nie.
Wogule z przewodu nie wychodzi .


Post Wysłano: 19 lis 2011, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

To nie problem, tylko zostało to właśnie tak skonstruowane. W Volvie jest podobnie. :P :wink:


Post Wysłano: 19 lis 2011, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Faktycznie w Volvo hamulec ręczny nie działa na naczepę,ale w Scanii chyba tak.Wiem,że jak sterujemy naczepa z gabarytem,to hamulce muszą być zwolnione.Muszę w Volvo zaciągnąć ręczny,i można swobodnie sterować.W Scanii koledzy mają problem.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 19 lis 2011, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Dla mnie to jednak też problem:) Zeszłej zimy miałem taki przypadek że na podniesionym kiprze zaciagnąłem reczny i wyszedłem z auta luknąć na pake a w tym czasie auto odjezdza i robi sie scyzoryk, naszcześćie zdązyłem wskoczyć i noznym zastopowac...
Nasuwa się pytanie kto na to wydał homologacje?
Niektóre Scanie maja reczny do naczepy "w guziku", oryginał czy opcja przeróbka?


Post Wysłano: 19 lis 2011, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

...a powiedz mi Po co ci ten ręczny na naczepę? ...
przy częstym zaciąganiu ręcznego mamy duże straty powietrza .
i z samochodu się nie wysiada jak się kipruje logiczne że w pewnym momęcie
odepchnie zestaw...

Jeśli scania ma podobną filozofie jak volvo to jest dodatkowy przycisk który należy wyciągnąć aby zablokować cały zestaw...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 19 lis 2011, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Jeśli scania ma podobną filozofie jak volvo to jest dodatkowy przycisk który należy wyciągnąć aby zablokować cały zestaw...
Na tym zdjęciu widać dodatkową dźwignię od hamulca postojowego do naczepy:
Obrazek

Bardzo mało Scanii to ma. To chyba była dodatkowa opcja.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 0:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Wydaje mi się,że jest to hamulec naczepowy,ale roboczy.Kiedyś większość ciągników miała hamulce naczepowe(robocze).Po jakiego diabła,nie wiem.Miałem w Volvo F-12.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 20 lis 2011, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kuzyn w starym FH12 również posiada oddzielną dźwignię hamulca naczepy, jednak z tego co pamiętam jest to ręczny, bez możliwości stopniowania.

Zaś jeśli mowa o przydatności roboczego hamulca naczepy, to pamiętam iż temat był na forum wałkowany.
Twierdzono, że to wyparte już rozwiązanie było świetne na górskie, zimowe zjazdy. Używając tego hamulca, przynajmniej teoretycznie nie ma ryzyka złamania zestawu.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 0:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
...a powiedz mi Po co ci ten ręczny na naczepę? ...
przy częstym zaciąganiu ręcznego mamy duże straty powietrza .
i z samochodu się nie wysiada jak się kipruje logiczne że w pewnym momęcie
odepchnie zestaw...

Jeśli scania ma podobną filozofie jak volvo to jest dodatkowy przycisk który należy wyciągnąć aby zablokować cały zestaw...
Dziadek morał sie znalazl. Wiele rzeczy nie robi sie a trzeba. Czym wieksza ilość osi hamowanych tym wieksza sila hamowania. W moim przypadku zrobilo sie zaledwie 40 %, kasta praktycznie pusta a opony rozgrzane wytopily snieg i poszło jak po maśle...
A po co czesto uzywac reczny?

"Naczepowy"pomaga naciagnac-wyprostowac sklad.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2010, 19:41
Posty: 17
GG: 0
Samochód: scania 124 400

ta scania posiada ten dodatkowy hamulec ale to nie jest żadne rozwiązanie.
ale problem pozostaje .
morze da sie to jakoś przerobić bo z górki w zimie nie da sie auta zostawić na ręcznym .bo nie wszyscy to załapią w mojej firmie zeby ten cyngiel wyciągnąć.
A co do naczepowego hamulca to chyba rzadkość bo ostatni jaki widziałem w scani to w modelu 113 1993


Post Wysłano: 20 lis 2011, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

hamulec naczepowy stosuje sie nie tylko w czasie jazdy ale rowniez np podczas przesuwania siodla ( opcja dodtkowa w VOLVO siodlo przesuwne z blokada i silownikiem powietrznym na guzik - nciskasz guzik zaciagasz hamulec naczepy podjerzdzasz do przodu i masz przesuniete siodlo naciskasz jeszcze raz guzik i masz zablokowane przesuwanie siodla ) kolejnym przykladem sa naczepy rozsuwane dwie opcje wysiadasz zaciagasz hamulec na naczepie ( taki czerwony guziczek) lub naciskasz guzik wVOLVO lub dzwignia w kilku innych markach i rozsuwasz naczepe , inna wazna opcja jest tzw hill start _ czyli start pod gorke z obciazeniem nowsze modele maja ta opcje powiazana z ustawieniami skrzyni biegow ( przyklad I-SHIFT wersja sct generacja 3 oprogramowania .. na zyczenie i potrzeby klienta ) ponad to tego typu hamulca uzywa sie w grzaskim terenie ( czytaj sypkim gdzie gwaltowne hamowanie przednia osia powoduje zagrzebanie auta a zwolnic jakos trzeba

wszystkie te dodatki sa montowane najczesciej albo w fabryce albo podczas PDI ( pre delivery inspection) przy zamawianiu auta nowego z uwzglednieniem indywidualnych potrzeb klienta jednakze zdarzaja sie przypadki ze klient decyduje sie na zalozenie opcji tzw split brake system ( niezalezny system kontroli hamulcow ) jezeli ma juz sprzet a np zawarl nowy kontrakt i wymaga tego umowa przewozu lub ubezpieczenie ladunkow ( przyklady ladunki gabarytowe przy podniesionym tonazu czy niektore cysterny ADR klasy 1, 3, 4 ,6 jezeli naczepa nie ma opcji stabilizacji trakcji podczas hamowania -- wtedy mozna jak jeden z kolegow zauwazyl uzyc hamulca naczepy do " wyprostowania" zestawu ,, w przypadku nowego typu naczep z systemami hamulcowymi EBS np knore-bremse tebs4 jest to standardem i tylko wystarczy 3 sec w kompem zeby to wlaczyc wiec nie ma potrzeby uzywania hamulca naczepowego

temat odnosnie "braku " przyczepnosci podczas postoju na wzniesieniu byl juz walkowany wielokrotnie i nie ma chyba potrzeby przypominania do czego sluza kliny



pozdrowienia

w przypadku Scanii podanej tu za przyklad podejrzewam ze przystosowana zostala do ciezkich naczep ( hamulec naczepowy - przez zolta linie jest silniejszy i efektywniejszy niz spuszczenie powietrza z silownikow hamulcem na naczepie
co do usterki to expertem od SCANII nie jestem ( to przeciez konkurencja :D ) ale powinienes zidentyfikowac czy masz dwa osobne zawory na hamulec postojowy polaczone ze soba zasilanie do nich powinno isc z zaworu czworodroznego i to bym w pierwszej kolejnosci sprawdzil jak rowniez czy nie zatarl sie tlok w tym zaworze od naczepy i nie uwalnia powietrza moze wymaga wymycia


ODRADZAM JAKIEKOLWIEK MODYFIKACJIE UKLADU PNEUMATYCZNEGO PRZEZ NIESPECJALISTOWMOZE TO KOSZTOWAC CZYJES ZYCIE !!!

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: