wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33632 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cocca [ 14 gru 2011, 14:09 ] |
Tytuł: | [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Witam. Sprawa tyczy się pojazdu DAF FA/LF55.220 (fotka poniżej) a mianowicie skrzyni biegów w tym pojeździe (4 biegi niskiego zakresu; 4 biegi wysokiego zakresu). Otóż niedługo będe miał egzamin na tym pojeździe, wcześniej uczyłem się jeździć na Man 8-153(skrzynia biegów standardowa bez preselekcji jak w DAFie) i nigdy nie miałem do czynienia ze skrzynią biegów jaka znajduje się w DAF. Ad.1 Jak się zmienia biegi w DAFie? Ad.2 Czy przy prędkości do 50km/h trzeba wykonać preselekcję na biegi wysokiego zakresu? Ad.3 Czy jest jakaś ogromna różnica pomiędzy standardową skrzynią biegów a skrzynią biegów z presekelcją jak w w/w modelu DAFa? |
Autor: | nyta [ 14 gru 2011, 14:29 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
jak ruszasz to ustawiasz sobie lewarek na niski zakres i jedziesz normalnie jak zwykla osobowka czyli 1,2,3,4 jak masz juz zapieta 4 i chcesz dac na 5 bieg to przestawiasz skrzynie na wysoki zakres a lewarek w pozycje dla biegu 1. 1 bieg w wysokim zakresie to jest wlasnie 5 bieg. Jak chcesz dac na 6 to ustawiasz w pozycji na 2 bieg jak na 7 to na 3 jak na 8 to na 4. Redukujesz dokladnie w ten sam sposob. |
Autor: | Marix [ 14 gru 2011, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Cytuj: Ad.2 Czy przy prędkości do 50km/h trzeba wykonać preselekcję na biegi wysokiego zakresu?
Na pewno będzie trzeba. Mały zakres jest do naprawdę niewielkich prędkości.
|
Autor: | Redline [ 15 gru 2011, 10:21 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Pamiętaj, że żeby zmienić z niskiego zakresu na wysoki i na odwrót musisz wrzucić luz i przełączyć na wciśniętym sprzęgle. |
Autor: | nyta [ 15 gru 2011, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Cytuj: Pamiętaj, że żeby zmienić z niskiego zakresu na wysoki i na odwrót musisz wrzucić luz i przełączyć na wciśniętym sprzęgle.
A skad ta teoria?? To nie jest Kamaz! Tutaj skrzynia biegow posiada zabezpieczenie a lewarek funkcje programowania. cocca nie sluchaj takich bzdur!!!!! W momencie jak jedziesz na 4 biegu i chcesz zmienic na 5 to najpierw mozesz przelaczyc sobie przelacznik od zakresow (funkcja programowania) a w momencie jak zmieniasz bieg lewarkiem to uklad sam przelacza zakres skrzyni. Twoje zadanie w tym wtedy to jedynie wcisnac sprzeglo i przesunac lewarek w miejsce pierwszego biegu. Tak samo w druga strone. Uklad rowniez posiada zabezpieczenie przed nieprawidlowym przejsciem ze skrzyni wysokiej na niska (gdy predkosc pojazdu jest zbyt duza) i najzwyczajniej w swiecie nie pozwoli zredukowac z 5 na 4. |
Autor: | Redline [ 15 gru 2011, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Bzdety nie bzdety, WORD Warszawa ma taki wymóg (sugeruję się zdjęciem, że chodzi o Warszawę). Zajrzyj pod ten link tam, gdzie masz lewarek i jest wyraźnie napisane: http://www.word.waw.pl/e-cms/ob.php/DAF2.pdf?id=312 Na kursie jeździłem Dafem i jadąc na 4tym biegu, przesuwając "języczek" do góry nie szło zmienić biegu bez wcześniejszego wrzucenia na luz. Może taki egzemplarz. Niemniej jednak zasada zmiany w Warszawskim Wordzie jest wyraźnie podana i lepiej się jej trzymać. |
Autor: | Marix [ 15 gru 2011, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Mnie również uczono, że najpierw sprzęgło, potem pstryczek, bieg. Trwa to długo, acz instruktor groził "zakleszczeniem skrzyni". Temat był wałkowany na forum. Myślę, że dyskusja nie ma sensu. Instruktorzy w danym mieście powinni doskonale wiedzieć jak ma jeździć kursant "pod egzaminatorów". Dobry instruktor wie, że egzaminator gienek i zdzisiek nie lubi przełączania takiego, a marian uwala w obrębie przejść dla pieszych. Na tym niestety polegają nasze kursy, że trzeba tę wiedzę przekazać. Bardzo często dochodzi do sprzeczek na forum dotyczących wykonywania danych zadań egzaminacyjnych i samej jazdy po mieście, związanych z różnymi ośrodkami egzaminacyjnymi. Jednak wyolbrzymianie tego "problemu" to lekka przesada |
Autor: | nyta [ 15 gru 2011, 23:31 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
wiesz Redline nie wiem o co ci chodzi z tym ze zeby zminic zakres to trzeba bylo wrzucic na luz. Przeciez kazda zmiana biegow przechodzi przez luz chyba ze chcialbys zmienic np z 4 na 8 albo z 7 na 3. Kazda zmiana biegu z zakresu wysokiego na niski i odwrotnie nastepuje w momencie gdy dzwignia zmiany biegow przechodzi polozenie neutralne a oczywistym jest ze kazda zmiana biegow odbywa sie z wcisnietym sprzeglem. Gosc pisal w jaki sposob zmieniac biegi w skrzyni z zakresami wiec mu napisalem jak powinno sie to poprawnie robic. Sama konstrukcja ukladu uniemozliwia sytuacje ktore tutaj opisywaliscie czyli uszkodzenie skrzyni czy wrzucenie 2 biegow. A jesli egzaminatorzy za to oblewaja to moze warto byloby aby sami zerkneli w instrukcje obslugi pojazdu. |
Autor: | Redline [ 16 gru 2011, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: [ DAF FA/LF55.220] Problem ze skrzynią biegów |
Chodzi mi o to, że jadąc na 4tym biegu, najpierw naciskam na sprzęgło, przesuwał na luz, pstrykam i dopiero wbijam 5tkę. Chodzi mi o sam moment przesunięcia języczka. Napisałeś, że jadąc na 4tym biegu pstrykasz i zmieniasz bieg na 5ty. Nie twierdzę, że tak się nie da, poprostu przytoczyłem wymóg jaki jest w tym konkretnym Wordzie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |