wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Renault Premium 400] Gałka zmiany biegów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zzx [ 06 sty 2012, 21:58 ] |
Tytuł: | [Renault Premium 400] Gałka zmiany biegów |
Czy istnieje możliwość zmiany gałki biegów z przesuwem na gałkę z klawiszem? Jakie elementy trzeba dokupić by po zmianie działało? |
Autor: | rojber02 [ 08 sty 2012, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
Nie ma problemu musisz kupić gałke z klawiszem jak zdejmiesz gume przy dzwigni to jest tam nakrętka którą musisz popuścić i odkręcić gałkę oczywiście po odłączeniu teklanów. |
Autor: | zzx [ 09 sty 2012, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
dzięki za info gałkę zamówiłem jak dojedzie to wymienię. |
Autor: | zzx [ 17 sty 2012, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
gałeczka wymieniona działa bez zarzutu. |
Autor: | Jeremiasz [ 15 cze 2013, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
Cytuj: gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.
|
Autor: | zzx [ 16 cze 2013, 8:45 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
Cytuj: Cytuj: gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.nową podłączyłem metodą prób i błędów. zasilenie powietrza masz tylko na jednym przewodzie dwa pozostałe są przewodami sterującymi i w zależności od położenia przełącznika na nich jest powietrze bądź nie ma. |
Autor: | Jeremiasz [ 14 sty 2014, 2:03 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.nową podłączyłem metodą prób i błędów. zasilenie powietrza masz tylko na jednym przewodzie dwa pozostałe są przewodami sterującymi i w zależności od położenia przełącznika na nich jest powietrze bądź nie ma. |
Autor: | zzx [ 14 sty 2014, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
już nie pamiętam jak podłączałem, ale spokojnie metodą prób i błędów podłaczysz. warunek jeden musisz mieć powietrze w układzie inaczej nie sprawdzisz czy jest dobrze, wiem że to trochę kłopotliwe, ale do zrobienia. najpierw ustal na którym jest stale powietrze potem podłączaj kolejne przewody i sprawdzaj przyciskiem co sie dzieje. |
Autor: | Jeremiasz [ 15 sty 2014, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Renault premium 400. gałka zmiany biegów |
Cytuj: już nie pamiętam jak podłączałem, ale spokojnie metodą prób i błędów podłaczysz.
Robię tak jak piszesz mam nawet poznaczone przewody, aby się nie mieszały podłączam na powietrzu w układzie tylko problem leży w nowej gałce (gałka powinna raz dawać powietrze na jedna stronę raz na druga) Podczas prób było tak ze powietrze leciało z obydwu przyłączy na raz, po zmianie wejść było tak ze nie leciało wcale, wiec zgłupiałem całkiem( kilka podejść do tego zagadnienia miałem). Możliwości podłączenia przewodu zasilającego są tylko 3, z pozostałymi przewodami nie powinno być problemów bo czy tak czy tak powinny przerzucać polówki. Na początku sadziłem ze kupiłem tani zamiennik i to on jest przyczyna, teraz kupiłem oryginalna używkę i jest to samo. Może zaworki w gałce nie trzymają i powietrze idzie bokiem? Żebym gdzieś znalazł schemat jak to powinno być na 100% to można by było szukać przyczyny
warunek jeden musisz mieć powietrze w układzie inaczej nie sprawdzisz czy jest dobrze, wiem że to trochę kłopotliwe, ale do zrobienia. najpierw ustal na którym jest stale powietrze potem podłączaj kolejne przewody i sprawdzaj przyciskiem co sie dzieje. |
Autor: | JG_K [ 15 sty 2014, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: [Renault Premium 400] Gałka zmiany biegów |
witam Zastanawiam się cz masz właściwą gałkę.Bo moge się mylić Spotkałem się z gałkiami starego typu które miały od 3 do 5 wejśc powietrznych Jak mniemam masz skrzynie B18 gdzie gałka ma stałe ciscienie i podaje je na konkretny obieg połówek lub pełnych biegów. Natomiast jesli się nie myle możesz miec gałkę od ZF-ki gdzie chyba głowne powietrze jest podawane wtedy np połówki działają lub odcięte przez gałkę i wtedy kostka przy skrzyni automatycznie wpycha na pełne biegi .Zatem objaw jest taki jak piszesz że leci z dwóch na raz albo wogóle z bo trzeci to chyba tylko ma za zadanie oprużnic układ aby doszło do samoczynnej zmiany przełożeń.Ale moge się mylić. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |