wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34498 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Marix [ 13 lut 2012, 23:39 ] |
Tytuł: | Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Witam. Natknąłem się przypadkiem na coś takiego http://moto.allegro.pl/sztywny-hol-na-h ... 90579.html Co o tym myślicie? Jeszcze nie widziałem nic takiego na drodze, założenia są ciekawe. Pomijając te typowo użytkowe (ściąganie aut z zagranicy, choć te często są zbyt uszkodzone) ile razy zdarzają się takie sytuacje, że wygodnie byłoby przetransportować swój drugi samochód, bądź członka rodziny bez angażowania drugiego kierowcy. Ile razy możnaby zaciągnąć do i z serwisu swój prywatny samochód, samochodem służbowym bez proszenia dodatowych osób o podwózkę do serwisu. Choć to wydaje się prostsze od montażu tego ustrojstwa;) film: http://www.youtube.com/watch?v=lXRDrj-8ZZg p.s nie jestem sprzedawcą tego patentu |
Autor: | bially33 [ 14 lut 2012, 0:10 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
to już chyba lepiej na "motylu" holować |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 lut 2012, 0:18 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Widziałem wczoraj jak gościu ciągnął Seicento dużym kamperem przy pomocy czegoś podobnego. Wyglądało to ciekawie, ale trudno ocenić jak sprawuje sie w praktyce. |
Autor: | Radhezz [ 14 lut 2012, 2:11 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Patent składany i mocowany do wahaczy to jakby nowość, ale poza tym temat znany od lat - wszelkiego rodzaju rajdowcy, że tak powiem mniej zasobni finansowo, ciągają tak swoje rajdówki po kraju. Problem z nimi polega na tym, że nasza policja nie bardzo wie jako co ma ten wynalazek kwalifikować - interpretacja zależy od policjanta, a to jak wiemy wiąże się z pewnymi trudnościami gdyby nagle się okazało, że kierujemy zdaniem Pana Władzy zespołem pojazdów (B+E to jeszcze pikuś, viatoll boli )... |
Autor: | Cyryl [ 14 lut 2012, 5:28 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
jest to hol stosowany od co najmniej 50 lat, był powszechnie używany w wojsku. dość często miał zastosowanie przy holowaniu aut do blacharza lub lakiernika. http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... =284130164 tutaj można zobaczyć malucha ciągniętego do warsztatu i tak jak już Wolfzan wspominał do ciągnięcia małego auta za kamperem, co jest stosowane w Anglii, u nas nader rzadko. |
Autor: | MAN [ 14 lut 2012, 7:45 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Tak jak Cyryl napisał żadna nowość, u ruskich do dnia dzisiejszego w podobny sposób ciągają ciężarówki na trójkątnym holu |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 lut 2012, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: do ciągnięcia małego auta za kamperem, co jest stosowane w Anglii, u nas nader rzadko.
Widzialem to na obwodnicy Londynu.
|
Autor: | Tomek_215 [ 14 lut 2012, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Czesto cos takiego w UK spotykalem, kemping ciagnacy jakas popie*dolke w stylu smart albo seicento. Inaczej nie. Pomoc drogowa uzywa motyli. |
Autor: | orys [ 14 lut 2012, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: Czesto cos takiego w UK spotykalem, kemping ciagnacy jakas popie*dolke w stylu smart albo seicento. Inaczej nie. Pomoc drogowa uzywa motyli.
Ostatnio Brytyjczycy zaczęli to ścigać na podstawie jakiejś nowej interpretacji ze pow. 750 kg ciągnieta przyczepa powinna mieć hamulce...
|
Autor: | MAN [ 14 lut 2012, 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: Cytuj: Czesto cos takiego w UK spotykalem, kemping ciagnacy jakas popie*dolke w stylu smart albo seicento. Inaczej nie. Pomoc drogowa uzywa motyli.
Ostatnio Brytyjczycy zaczęli to ścigać na podstawie jakiejś nowej interpretacji ze pow. 750 kg ciągnieta przyczepa powinna mieć hamulce... |
Autor: | Marix [ 14 lut 2012, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Według informacji na tej aukcji tylko (lub może po prostu między innymi) w Niemczech jest to traktowane jako przyczepa, z drugiej strony daje to możliwość do holowania po autostradzie. W Anglii podobno też można w takim układzie holować po autostradzie. Cytuj: to już chyba lepiej na "motylu" holować
Odnośnie motyla, też widziałem ciekawy wynalazek, motyl na hak:http://moto.allegro.pl/hol-holownik-mot ... 57814.html Cytuj:
jest to hol stosowany od co najmniej 50 lat, był powszechnie używany w wojsku.
http://moto.allegro.pl/fiat-126p-sztywn ... 15971.htmldość często miał zastosowanie przy holowaniu aut do blacharza lub lakiernika. http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... =284130164 tutaj można zobaczyć malucha ciągniętego do warsztatu i tak jak już Wolfzan wspominał do ciągnięcia małego auta za kamperem, co jest stosowane w Anglii, u nas nader rzadko. W zasadzie, po głębszym zastanowieniu nie ma się co dziwić, że zdania są podzielone, bo w zasadzie faktycznie należałoby to traktować jak przyczepę. Z drugiej strony przyczepą to nie jest, a sam sposób holowania nie powinien mieć znaczenia, w sytuacji gdy auto jedzie na własnych kołach. Choć samochód jadący na motylu, też chyba jest holowany. Nie jest zaś częścią pojazdu holującego. Btw. Tak przy okazji ile warte są te sztywne hole na allegro, składane, za paredziesiąt, góra 100 zł? zdaje to egzamin? nie łamie, nie urywa się? Chcemy taki kupić do firmy, głównie do holowania dostawczaków, max 1800 kg |
Autor: | bially33 [ 14 lut 2012, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Ja kiedys na takim zwykłym sztywnym holu przyciagnalem golfa 3 kombi z Legnicy do Chełma więc dają radę |
Autor: | gulin [ 14 lut 2012, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
na naszych autostradach teoretycznie nie wolno holować w ten sposób.. nie jestem pewny jakie jest prawo za granicą... problem by pojawił się w momencie wypadku lub kolizji z takim zestawem pojazdów-który ubezpieczyciel miałby zapłacić za szkodę... a takim popularnym "motylem" może holować sobie kto chce?czy tylko pomoc drogowa? czy jest to jakoś (nie daj boże) zarejestrowane? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 15 lut 2012, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Motylka nie rejestrujesz, kiedyś ciągałem na tym samochody dobra sprawa jak droga jest równa po dziurach masakra z tymi małymi kółkami. Kiedyś sie normalnie ciągało teraz coś sie w przepisach zmieniało. Mój rekord to mercedes 410 karetka kontener dość ciężka bo z wyposażeniem z Passau do Sochaczewa, Mitsubishi pajero i ciągle pierwszy i drugi bieg przez górki u czecha |
Autor: | orys [ 16 lut 2012, 1:31 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: W Anglii podobno też można w takim układzie holować po autostradzie.
No właśnie ostatnio doszli do wniosku, że to jest przyczepa i że pownno mieć hamulce. Cytuj: Choć samochód jadący na motylu, też chyba jest holowany. Nie jest zaś częścią pojazdu holującego.
Na motylu nie całkiem jedzie na własnych kołach - może tu jest różnica?
|
Autor: | Cyryl [ 16 lut 2012, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
dwa pojazdy jadące razem mogą być w trzech konfiguracjach: 1. holowanie, 2. ciągnięcie przyczepy, 3. pojazd członowy. jeżeli nie jest to holowanie, to przypominam że: przyczepa to pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem, a pojazd członowy to zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą. z kolei naczepa to przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd. ten drugi pojazd nie jest ani przyczepą, ani naczepą więc jest to holowanie. 30km/h obszar zabudowany, 60km/h poza, zakaz holowania na autostradach (do pierwszego zjazdu lub parkingu), oznaczenie z tyłu trójkątem lub żółtym kogutem, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. |
Autor: | Marix [ 16 lut 2012, 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holująceg
Czy coś się zmieniło w tej materii?Byłem przekonany, że nie ma takich regulacji, pamiętam na naszym forum dyskusję o osławionym filmiku na youtube (omega ciągnie ciągnik siodłowy). Wydaje mi się, że nawet Ty mówiłeś wtedy, że nie ma żadnych regulacji jaki pojazd może ciągnąć kierowca pojazdu holującego. Mogę się jednak mylić Pozwolę sobie dodać fragment aktualnego kodeksu odnośnie holowania Cytuj: RUCH DROGOWY
Wniosek:Rozdział 5 - Ruch pojazdów Oddział 9 - Holowanie Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem; pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim; pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu; w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim – dwa układy; [odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.] <odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 m do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.> Nowe brzmienie pkt 7 w ust. 1 w art. 31 wchodzi w życie z dn. 19.10.2012 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 222, poz. 1321). 2. Zabrania się holowania: pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia; pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony; więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego; pojazdem z przyczepą (naczepą); na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych. 3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego. Przepis ten dotyczy tylko holowania w sposób wykluczajacy potrzebe kierowania nim lub użycia hamulców. Czyli mogę ciągnąć zestaw ciągnik z naczepą, załadowany, swoim mondeo, jeśli ten będzie miał powietrze i o ile ruszę Mam jeszcze takie pytanie, o jakich sprawnych układach hamulcowych myśli ustawodawca? Czy są to po prostu dwa niezależne układy, czyli np ręczny w osobówce i nożny? Co z ciężarówkami? Tam ręczny nie jest już całkowicie osobnym układem. Czy jest to powód dla którego pojazdy ciężarowe musza być holowane na sztywnym holu? Bo innego powodu nie widzę. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 16 lut 2012, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Jesteście pewni, że wystarczy jeden kierowca ? W prawie o ruchu drogowym jest zapis, że w pojeździe holowanym może nie być kierującego jeśli sposób holowania wyklucza potrzebę kierowania nim. Zawsze wydawało mi się, że holowanie wykluczające potrzebę kierowania pojazdem holowanym to takie w którym przednia oś jest podwieszona. To co marix pokazał kwalifikowane jest niby jako sztywny hol w formie trójkąta. Tylko jaka to jest różnica czy jest hol to rura czy trójkąt skoro w obu przypadkach przednia skrętna oś nie jest uniesiona ? Czyli podczas holowania, kierownica sama skręca ? Jeśli tak to nie jest to holowanie wykluczające potrzebę kierowania samochodem. Cytuj: 3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
Sztywny hol nie wyklucza potrzeby kierowania samochodem holowanym. To, że jest podpięta elektryka i powietrze, nie oznacza, że samochód sam może jechać. Przepis jest dobrze skonstruowany bo do takiego holowania o jakim mówi, służą właśnie specjalne holowniki które unoszą oś skrętną. Masa takiego holownika jest większa od masy niezaładowanego zestawu. Ten patent z allegro może i jest dobry ale wszystko zależy tak jak ktoś już wspominał od interpretacji policjanta. Może się okazać, że więcej problemów nam ten patent przysporzy niż załatwienie sobie drugiego kierowcy. |
Autor: | Cyryl [ 16 lut 2012, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
oczywiście Marix w świetle prawa ten przepis odnośnie masy dotyczy tylko holowania, które wyklucza potrzebę kierowania nim i użycia hamulców. to jest analogiczny przepis jak w przypadku przyczepy ciągniętej przez pojazdy do 3,5t DMC, która również musi mieć mniejszą masę od pojazdu ciągnącego. co do obecności kierującego w pojeździ holowanym prawo mówi: "w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;" teraz co to jest holowanie wykluczające potrzebę kierowani i użycia hamulców. właśnie taki trójkąt, bo nim pokazały sie tgz. motylki jedynym sposobem takiego holowania były takie trójkąty. której jak wspominalem były stosowane w wojsku. |
Autor: | Marix [ 16 lut 2012, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Nowy typ sztywnego holu, jeden kierowca. |
Cytuj: Jesteście pewni, że wystarczy jeden kierowca ? W prawie o ruchu drogowym jest zapis, że w pojeździe holowanym może nie być kierującego jeśli sposób holowania wyklucza potrzebę kierowania nim. Zawsze wydawało mi się, że holowanie wykluczające potrzebę kierowania pojazdem holowanym to takie w którym przednia oś jest podwieszona.
Przepis jest skonstruowany w bardzo prosty sposób, to po co doszukiwać się w nim ukrytej logiki? W tym przypadku sposób holowania wyklucza kierowanie nim, a samoczynnie skręcające się koła wraz z kierownicą wcale nie oznaczają kierowania. Idąc tym tropem przyczepa z obrotnicą jest pojazdem kierowanym.Cytuj: Czyli podczas holowania, kierownica sama skręca ? Jeśli tak to nie jest to holowanie wykluczające potrzebę kierowania samochodem.
Gdybyś dokładnie przeczytał opis aukcji, to wyciągnąłbyś stosowne wnioski. Jest tam wyraźnie napisane, że potrzebne są dwa kluczyki, jeden do stacyjki, aby kierownica się nie zablokowała i drugi, aby zamknąć auto, choć to według mnie nie jest konieczne Cytuj: Sztywny hol nie wyklucza potrzeby kierowania samochodem holowanym. To, że jest podpięta elektryka i powietrze, nie oznacza, że samochód sam może jechać. Przepis jest dobrze skonstruowany bo do takiego holowania o jakim mówi, służą właśnie specjalne holowniki które unoszą oś skrętną. Masa takiego holownika jest większa od masy niezaładowanego zestawu.
No właśnie. Jest dobrze skonstruowany pod kątem holowania na motylu. Jednak w żaden sposób nie reguluje mas pojazdów holowanych tradycyjnie.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |