wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

3 osie na 2
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34567
Strona 1 z 1

Autor:  kojakvolvo1976 [ 19 lut 2012, 0:09 ]
Tytuł:  3 osie na 2

Orientuje się ktoś jak od strony prawnej będzie wyglądała przeróbka naczepy 3 osiowej na 2 osiową. Chodzi mi o zdemontowanie 1 osi na naczepie wywrotce, czy będzie wymagana jakaś zmiana w papierach i czy wogóle można coś takiego zrobić?

Autor:  5eba [ 19 lut 2012, 0:24 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

Oficjalnie tego raczej nie zrobisz - to za duza ingerencja w konstrukcje (tak teoretycznie). Ale z drugiej strony - jesli nie zalezy Ci na masie wlasnej wpisanej w dowod (wiadomo po zdemontowaniu oski z pol tony pewnie bylbys do przodu) to mozesz to zrobic - w dowodzie rejestracyjnym liczby osi nie ma i nikt do tego nie dojdzie. My kiedys z 2osiowki zrobilismy 3 :)

Autor:  tszpak [ 19 lut 2012, 0:34 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

Cytuj:
Oficjalnie tego raczej nie zrobisz - to za duza ingerencja w konstrukcje (tak teoretycznie). Ale z drugiej strony - jesli nie zalezy Ci na masie wlasnej wpisanej w dowod (wiadomo po zdemontowaniu oski z pol tony pewnie bylbys do przodu) to mozesz to zrobic - w dowodzie rejestracyjnym liczby osi nie ma i nikt do tego nie dojdzie. My kiedys z 2osiowki zrobilismy 3 :)
wiekszych ........... dawno nie czytalem , A KTO ODWAZY SIE W TAKIEJ NACZEPIE SKALKULOWAC SILE HAMOWANIA !!!!!? tak na bolka oko, a poprzeczki i wzmocnienia ramy ? starowanie ABS/EBS ? pomijajac prowadzenie i skret ( rozstaw osi ) ??
pewnie bedzie dzialac jak wiekszosc przerobek domowych znachorow , a co w czasie wypadku powiesz swojemu adwokatowi ??? kosmici mi to przerobili w nocy i nie zauwazylem kiedy ? ehhh rece opadaja

Autor:  kojakvolvo1976 [ 19 lut 2012, 0:53 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

Chodzi mi tylko o legalny sposób na taką konwersję bo chociaż 3 i 2 ośki o których myślę konstrukcyjnie są takie same to nie zamierzam robić partyzantki bo w przypadku jakiegoś zdarzenia nie zamierzam iść siedzieć.

Autor:  tszpak [ 19 lut 2012, 1:35 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z takim przypadkiem do tej pory przerabialismy dokladanie osi i to w kilkudzisieciu przypadkach i na ciagnikach i solowkach oraz przerabianie solowki na ciagnik, i CIAGNIKA NA KROTKA WYWROTKE a nie zdjecie osi ...... robota moze wygladac podobnie jest to ingerencja w konstrukcje nosna i uklad jezdny oraz hamulcowy wiec bez zakladu specjalistycznego sie nie obejdzie zeby bylo bezpiecznie i zgodnie z litera prawa aby uzyskac homologacje na to ...... nie wiem ale nie wydaje mi sie oplacalne , ale moge sie mylic

Autor:  copa [ 19 lut 2012, 14:04 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

Firma zajmujaca sie takimi akcjami. Wystawia zaswiadczenie i jestes kryty.

Autor:  kojakvolvo1976 [ 19 lut 2012, 14:05 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

To jak masz namiar na taką firmę to podrzuć kontakt.

Autor:  and4tu [ 19 lut 2012, 21:30 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

A nie lepiej jest pogonić 3ośkę za jakieś pieniądze i kupić zadbany egzemplarz 2osiowy - powinien być tańszy bo jest mniejszy popyt na takie ( tylko do ciągników 3 osiowych). Po co wyważać otwarte drzwi i jeździć jakimś dziwolongiem a taniej na pewno nie wyjdzie.

Autor:  5eba [ 20 lut 2012, 0:36 ]
Tytuł:  Re: 3 osie na 2

Cytuj:
wiekszych ........... dawno nie czytalem , A KTO ODWAZY SIE W TAKIEJ NACZEPIE SKALKULOWAC SILE HAMOWANIA !!!!!? tak na bolka oko, a poprzeczki i wzmocnienia ramy ? starowanie ABS/EBS ? pomijajac prowadzenie i skret ( rozstaw osi ) ??
pewnie bedzie dzialac jak wiekszosc przerobek domowych znachorow , a co w czasie wypadku powiesz swojemu adwokatowi ??? kosmici mi to przerobili w nocy i nie zauwazylem kiedy ? ehhh rece opadaja
:lol: :lol: :lol: :lol:
Przypomnialy mi sie wyklady na BiEM tam tez sucha teore walili.
Cytuj:
A nie lepiej jest pogonić 3ośkę za jakieś pieniądze i kupić zadbany egzemplarz 2osiowy - powinien być tańszy bo jest mniejszy popyt na takie ( tylko do ciągników 3 osiowych). Po co wyważać otwarte drzwi i jeździć jakimś dziwolongiem a taniej na pewno nie wyjdzie.
Pewnie, ze lepiej, my robilismy przerobki w polowie lat 90tych kiedy "łódek" bylo malo i wtedy kosztowaly krocie.
Teraz z 2osiowymi nie ma problemu, ale dla zalozyciela tematu maly problem moze byc - duzo 2 osiowych wywrotek jest pod ciagniki 6x6 czy 6x4 na resorze - czyli wysokie auta, co za tym idzie naczepy tez sa wyzsze i to sporo. Na to tez trzeba zwrocic uwage przy zakupie by pozniej naczepa caly czas z gorki nie miala :) A nie sadze by ktos chcial to niwelowac 15cm plyta pod siodlo ( chyba takich nawet nie ma) i podnosic sobie srodek ciezkosci.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/