wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Man 18.232 Przebitka
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34641
Strona 1 z 3

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 19:22 ]
Tytuł:  Man 18.232 Przebitka

Witam. W moim pierwszym Manie mam problem z przebitką kupiłem go teraz niedawno i od początku widziałem że coś nie tak. Jak przechodzę z niskiej na wysoką skrzynię to normalnie muszę sobie nogą pomóc a z wysokiej na niska da radę ręką. Co to może być? Reszta biegów wchodzi ok. Skrzynie mam bez połówek.

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Więc tak na początek proponuje odkręcić zawór od górna /dolna skrzynia który jest przykręcony do wybieraka na skrzyni biegów. Od zaworu do tyłu skrzyni idą dwa takie grube przewody plastykowe jak byś nie wiedział który to zawór.
W środku są dwa metalowe kołki zakończone kulką na końcu kołka one przenoszą ruch lewarka na sam zawór , prawdopodobnie z starości i korozji wypadła ta kulka z tego kołka dlatego tak ciężko się przebija. W awaryjnej sytuacji pod kołek od strony płaskiej możesz wsadzić np jeden grosz a kulke wsadzić na smar do tego kołka.
Jeśli się okaże że kołki są całe to pomyślimy co dalej z tym fantem

Autor:  MechanikSochaczew [ 22 lut 2012, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Zawór w autosie kosztuje 400 pare złotych. f90 skrzynia zf.

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Tak tylko poco ci cały zawór skoro to nie jest jego winna, poza tym te kołki występują osobno i kosztują chyba niecałe 50 złoty jak dobrze pamiętam.
Same zaworki w zaworze tak lekko pracują że wystarczy nadusić palcem na grzybek

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Dzięki za zainteresowanie. Jutro nie wiem czy zdążę to ogarnąć. Ale zawór jest na górze skrzyni? Bo odkręcałem taka małą klapkę na 4śruby na klucz 13 i pod nią były 3sprężynki ta klapka dociska te sprężynki, ale tam nic nie widziałem. A ta klapka to część tego zaworu? Czyli to całe wyciągać? Jeszcze zauważyłem że jedna końcówka cięgna na trochę luz, ale to chyba nie wpływa na to?

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Zależnie od skrzyni biegów na górze skrzyni masz przykręcony taki jak by "kwadrat lub prostokąt" z pokrywką do którego wychodzi z lewej strony dźwignia zmiany biegów a dokładnie wałek i patrząc od tego kwadratu d o tyłu samochodu jest przykręcony zawór na cztery śruby M8. do zaworu dochodzi zasilanie i wychodzą dwa przewody do tyłu skrzyni o grubość 12 lub 10mm z niczym innym tego nie pomylisz
Na wałku wybieraka jest taki wypust jak przesuwasz lewarek w prawo lewo to ten wypust wdusza te kołki metalowe z ta kulką i ten kołek dociska grzybek w zaworze który otwiera powietrze do siłownika

Autor:  MechanikSochaczew [ 22 lut 2012, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Śruby m8 na klucz ampulowy 6.

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Cytuj:
Śruby m8 na klucz ampulowy 6.
Ja tam miałem na klucz 13, co skrzynia to inny patent :wink:

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Mi się zdaje że mam coś podobnego przedstawie niżej fotki:

Obrazek

Czy dobrze myślę?

Zdjęcie znalazłem w necie mam jakąś podobną skrzynie

Tam napisałem 3 srubki chodziło mi o 3 sprężynki :)

Autor:  MechanikSochaczew [ 22 lut 2012, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Widzisz dwa przewody na górze skrzyni idące do siłownika do tyłu, są przykręcone do kostki ta, kostka to ten zawór
to jest ten zawór:
Obrazek

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

I wystają dwa kołki po lewej z tego zaworu :wink:

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Aha to ten zawór to z tyłu :) No to już wiem. W piątek będę walczył. Mam nadzieję że to to :)

A nie to ten z tylu tej dużej części sorrki nie połapałem ale już chyba wiem.

Obrazek

Autor:  MechanikSochaczew [ 22 lut 2012, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

tak to ten

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

No to będę próbować i dam znać. Tylko ja tam mam trudny dostęp bo hds:( Ale może coś wymyślę.

Ogólnie to w tym aucie nie wiem jak załączyć centralne smarowanie albo nie działa. Czy centralne smarowanie jest zawsze automatycznie załączane?

Jeszcze mam połamane oparcie fotela ale to może pospawam. Ale wolał bym kupić jakieś używane. Tylko nic nie ma na allegro.

Autor:  kiepski [ 22 lut 2012, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Ono chyba załącza się co jakiś czas :)

Poszukaj na szrotach :)

Autor:  MAN [ 22 lut 2012, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Sterownik od centralnego smarowania masz pod nogami pasażera pod tym plastykiem na sterowniku jest guzik do ręcznego włączania oraz kontrolki jak jest jakaś usterka to się pali odpowiednia dioda na sterowniku jest opis kontrolek

Autor:  kusztyk [ 22 lut 2012, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Jutro popatrzę czy jest coś pod nogami. Dzięki za info dam znać jutro.

Autor:  pawlo22 [ 23 lut 2012, 17:55 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Ja mam 15-232 z tym problemem borykam się od roku.
Zawór ten nazywa się :zawór odcinający półbiegi, chiński 110zł,niby oryginalny 340zł brutto.Chiński odradzam po 7 dniach sie rozleciał.
Ten niby oryginalny elegancko chodził przez 4 tygodnie.Jedyny ratunek jest na regulacji cięgła które jest przykręcone do lewarka i na uchwycie przy skrzyni.Ja miałem wybite te przeguby one są wymienialne po 25zł płaciłem. Oryginalnie przeguby były wkręcone na 1,4cm ja uregulowałem na 1,2cm .Jak skręcisz pompujesz powietrze i przerzucasz musi szybko wskakiwać, różnice zobaczysz od razu jak wkręcisz wskakuje lepiej jak wykręcisz gorzej. Wkręcać więcej niż na 9mm nie radze bo zacznie cię ręka bolec od przerzucania podczas jazdy

W tym zaworze nie ma żadnych kulek są tylko tłoczki,oringi i sprężynki.

Ja w swoim nie mam centralnego smarowania

Przegub
Obrazek

Zawór
Obrazek

Autor:  MAN [ 23 lut 2012, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Bo masz chinszczyznę :lol: w oryginale w tych bolcach co wystają z zaworu są wprasowane kulki metalowe i stanowi jednolitą całość ale ta kulka potrafi wylecieć z tego bolca i zaczynają się problemy,
Tym cięgnem co mówiłeś to regulujesz skok lewarka w lewo, prawo jak przekombinujesz to nie włączysz wstecznego biegu lub 7,8

Autor:  pawlo22 [ 23 lut 2012, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Man 18.232 Przebitka

Cytuj:
Bo masz chinszczyznę :lol: w oryginale w tych bolcach co wystają z zaworu są wprasowane kulki metalowe i stanowi jednolitą całość ale ta kulka potrafi wylecieć z tego bolca i zaczynają się problemy,
Tym cięgnem co mówiłeś to regulujesz skok lewarka w lewo, prawo jak przekombinujesz to nie włączysz wstecznego biegu lub 7,8
Nie jest to chińszczyzna.Ten na zdjęciu to jest oryginał manowski co był włożony fabrycznie ma numery katalogowe i rok:06.96.A ten co kupiłem za 380zł niby też oryginał ma dokładnie taką samą budowę.
Problemów z biegami po podregulowaniu nie mam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/