wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Skrzynia ZF Man http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34909 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pietras123 [ 08 mar 2012, 22:03 ] |
Tytuł: | Skrzynia ZF Man |
Witam mój problem zaczął sie dzisiaj gdy jechałem w pewnym momecie stanąłem gdyż jadący tuż przede mną skręcał i gdy ruszałem nie moglem przebić na duża skrzynie a gdy przebiłem nie bylo 7 ani 8 teraz znalazłem. Gdy przebijam z 4 na 5 i 6 wchodzi normalnie lecz gdy z 6 na 7 i 8 jest bardzo mały (luz czy nie wiem jak to nazwać bardzo blisko biegi sa siebie 5 kolo 7 a 6 kolo 8 ) nie jest tak jak wcześniej nie wiem co sie stało prosze o pomoc. |
Autor: | MAN [ 08 mar 2012, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek. Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego |
Autor: | sebotrucker [ 09 mar 2012, 1:35 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Cytuj: Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek.
Tu masz te 2 przeguby oryginał febi Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego http://allegro.pl/przegub-katowy-dla-pe ... 09356.html |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 8:26 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Cytuj: Tu masz te 2 przeguby oryginał febi http://allegro.pl/przegub-katowy-dla-pe ... 09356.html
To nie ten przegub w linku masz M8 a drążek ma gwint M12 w oryginale z jednej strony gwint prawy a z drugiej lewy można to przerobić na dwie końcówki z prawym gwintem bo z lewym ciężko dostać. Tak mi się wydaje że musisz wydłużyć drążek skoro niema 7 i 8 tylko nie przesadz z wydłużaniem bo potem wstecznego biegu nie włączysz |
Autor: | pietras123 [ 09 mar 2012, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
mam 7 i 8 ale ciezko wbic trzeba mocno pchac lewarek w prawo zeby wbic |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Tak jak pisałem gdzieś się zrobił luz, jak nie na tym drążku poprzecznym to gdzieś indziej. Jak wydłużysz ten drążek to będziesz mógł dalej pchnąć lewarek w prawo co się z tym wiąże odsuniesz od siebie ścieżkę włączania biegów 5-6 i 7-8 najlepiej stanąć na ramie za kabiną a ktoś inny włącza biegi i zobacz ile wychodzi wałek z wybieraka przy włączaniu 7-8 i 5-6 |
Autor: | pietras123 [ 09 mar 2012, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
a wydluzajac ten drazek wystarczy przekrecic te przeguby troszke czy jak to zrobic |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Podstawowa sprawa czy te końcówki nie są zapieczone na tym drążku. Jeśli nie to wystarczy poluzować kontry przy końcówkach i zrobić powiecmy 1-2 obroty tym drążkiem i powinno wystarczyć dlatego tam jest prawy i lewy gwint aby nie odkręcać końcówek do regulacji tylko kręcić samym drążkiem. Jak za mocno wykręcisz będziesz miał 7-8 ale będziesz miał wtedy problem z włączeniem wstecznego biegu. Aby wsteczny bieg włączyć musi się cały wałek schować w skrzyni biegów. Jak nie idzie obrócić drążka odkręć jedną końcówkę i ją wykręć |
Autor: | pietras123 [ 09 mar 2012, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
a wchodzi w gre tez inny problem czy to raczej tylko ten drazek |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Skrzynia ZF Man |
Raczej wina tego drążka, chyba że tak jak napisałem miałem taki przypadek że się odkręciła podstawa lewarka od kolektora ssącego. Kabina w góre i wszystko masz na wierzchu jak gdzieś jest luz to zobaczysz. Włącz np piąty bieg i na włączonym biegu poruszaj lewarkiem w lewo prawo i zobacz czy nie widać żadnych luzów jeśli nie to zostaje ci tylko regulacja tego drążka |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |