Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jednym słowem chce się zorientować w która stronę kręcić kierownicą żeby pojechać w prawo itd.
Z takim pojęciem, to Ty sobie lepiej odpuść to prawko, bo jeszcze zrobisz komuś krzywdę.
Po to jest kurs, żeby się tego nauczyć, ale pewne rzeczy są na logikę.
Aleś go pocieszył...
Ciekawe czy ty tak od razu wszystko wiedziałeś. Teraz jesteś mądry bo jeździsz zawodowo to podstawy masz w paluszku ale mógłbys sie podzielić. Jest takie forum gosc chce sie czegoś dowiedzieć przed kursem pewnie C, CE to dlatego pyta chyba normalne. Fakt zadał pytanie jakby nigdy nie miał z tym stycznosci bo moze nie jest z rodziny kierowców co ciezarówki koło domu stoją ale np cofanie ciągnikiem z naczepą nie jest takie łatwe na początku.
No sorry, ale tak jak już wspomniałem, wystarczy ruszyć głową, żeby wiedzieć w którą stronę trzeba kręcić kierownicą, jeśli mówimy o cofaniu zestawem. Niektórzy chcą żeby im wszystko podać od razu na tacy, zero swojego wkładu. Ja też nie mam kierowcy w rodzinie i do wszystkiego doszedłem na kursie, oraz w pracy.
No a jeśli już mówimy o praktycznych radach dla kompletnego laika, to nie ma na to konkretnego sposobu, wszystko trzeba samemu wyczuć. Jest za to kilka prostych zasad. Np. nie zawsze trzeba cofać na skręconych kołach, żeby łamać zestaw, im więcej będziesz kombinował, tym bardziej się w tym zamotasz, więcej osi = mniej kręcenia.
Naczepa wolniej reaguje na ruchy kierownicą, przyczepa centralnoosiowa praktycznie od razu.
W miejsce do którego cofasz, nie celujesz końcem ściany, tylko ostatnią osią.
Naczepa bardziej zachodzi, niż przyczepa i trzeba brać z nią większy łuk, gdy już przejdzie pierwsza oś naczepy, to reszta też.
Z takich najprostszych rzeczy, które znam z autopsji i jakie akurat przyszły mi do głowy.