No coś ludzie z Kędzierzyna się nie odzywają... No ale że moja kuzynka tam mieszka to to ja coś naskrobię
Jak mam być szczery to bardzo cienko wygląda sprawa znalezienia szkół jazdy w internecie, nawet w Opolu, a jeśli się znajdzie to najczęściej na kat. B, albo w ogóle nie ma informacji na jakie kategorie prowadzą szkolenia... Generalnie trzeba patrzeć na mieście za "eLkami" z jakich są firm.
Ja znalazłem
http://www.i-kar.prawojazdy.com.pl/, ale nie chwalą się pojazdami na wyższe kategorie, mimo tego że na innym portalu pisze że robią też C, CE, D.
Rozważ zrobienie kursu w Opolu - fakt że dojazd przekichany i nie za darmo, ale jednak w Opolu będziesz zdawać egzamin i na pewno lepiej się przygotujesz do egzaminu jeżdżąc tutaj, poznasz miasto i trudniejsze miejsca (np. gdzie łatwo przyhaczyć o krawężnik, gdzie niski wiadukt, a gdzie ograniczenie tonażowe, albo gdzie stoi zasłonięte przez drzewo ograniczenie prędkości
). Poza tym w mieście wojewódzkim masz duży wybór szkół jazdy - tak na szybko:
ja robiłem kurs w Transbadzie (
http://www.transbad.com.pl), w sumie niezła szkoła, ale nie ma jakiegoś jednego instruktora prowadzącego, i to może powodować pewne trudności jak się samemu nie pilnuje z czym ma się trudności i co by wypadało jeszcze przećwiczyć. No i jeszcze kwestia tego że nie mają ani jednego auta które by było na egzaminie, a to może być poważna wada. Na wyposażeniu dwa MAN-y M90 - 14.292 i 14.272 Silent, do tego Mercedes 1920 (skrzynia 6).
jazdy doszkalające (w sumie 1 godzinę) miałem w D-H (
http://www.prawko.opole.pl/) na TGL-u jak w WORD i bardzo fajnie to wspominam. Instruktor młody, konkretny, po jazdach jeszcze sobie chwilę pogadaliśmy. No i myślę że cena kursu nie jest na tyle wysoka (200zł więcej niż w szkole powyżej) żeby nie skorzystać z możliwości nauki na aucie jednak (wiem, powtarzam się) identycznym jak egzaminacyjne. Podsumowując: polecam, bez żadnych "ale". Z tego co wiem mają tylko tego MAN-a TGL 12.240, ale za to jako jedyni w mieście.
Z innych firm na Opolu z którymi jednak kontaktu nie miałem:
OSK Maluch - 2 MAN-y L2000 i Iveco EuroCargo
OSK Strażak - Steyr-MAN (podobny do L2000), skrzynia 6
OSK DinoDrive - "na oko" to samo co wyżej
OSK PKS Opole - na pewno przynajmniej jeden L2000
OSK PZMot - starsze MAN-y M90
Bankowo jeszcze jakieś pominąłem, ale najwyżej dwie - od jednej wiem gdzie reklama wisi nawet, ale nazwy nie pamiętam
Pod Opolem jest jeszcze ODTJ/OSK Delta w Polskiej Nowej Wsi, robią kursy też na TGL, ale 12.250 z wysoką zabudową. Robią też KW, mają (mieli?) nawet promocje że dwie kategorie C + C+E + KWP u nich kosztowałoby 5tys. O podobną promocję można się też zapytać w PZMot i PKS-ie, bo te dwie firmy też robią w Opolu kursy KW.
Dużo ciepłych słów też słyszałem o OSK PKS Kluczbork - konkretna baza sprzętowa, od jakiegoś czasu również z TGL-em, ale i pozostały tabor do rupieci trudno zaliczyć.
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje