Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 cze 2006, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1363
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ja osobiście bardzo lubie oglądać zdjęcia tych specjalistycznych,potężnych wywrotek więc chcę się nimi podzielic z innymi... :D Oto kilka przykładowych zdjęć,wklejajcie też inne... :D :

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

zródło:www.lkw-infos.net

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Bardzo fajne potwory :mrgreen: , jaką ładowność mają te pięci osiówki? :?:"po dziesięć ton na każdą oś". Raczej w Polsce to żadki widok takiego wywrotu.

Ja znalazłem takie:

GINAF

Obrazek Obrazek

VOLVO

Obrazek Obrazek

(C) http://www.allegro.pl

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Ostatnio zmieniony 17 cze 2006, 21:37 przez marcinp1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 16 cze 2006, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Ciekawe ile można załadować na takiego potwora?
Actrosy moga ważyc 41ton razem z ładunkiem wiec mysle, ze sporo załaduje.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2006, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1363
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Co do tego ile załaduje to dużo... :D A co do tej masy całkowitej 41t,to czasami czy nie odnoi się ona do 4 osiowego auta?U nas jak pracowałem przy budowie autostrady A2 to przyjeżdżały do mnie 2 piecioosiówki...Jedna z nich to GINAF,identyczny jak na niebieski którego fotkę dał marcinp1985,a drugi to Terberg na podwoziu VOLVO FL,taki jak ten czerwony-ale był niebiesko-pomarańczowy... :lol: Średnio na tych autach było 37,38t ładunku,bo wagi na kopalniach były do 60t i jakby miały więcej naładowane to kopalnia by była stratna bo nie wiedzialiby ile wywożą ton...Koleś z tego GINAF-a mówił,że kiedyś naładowali na niego 50t!!!,ale pompa nie mogła podnieść i musieli ręcznie zwalac... :twisted: A ten TERBERG był poprostu zajebisty-z 5osi trzy były skrętne,opony na 3 pierwszych osiach-445,całość na poduszkach,gdy wjeżdzał w teren to środkową oś sobie podnosił(jako jedyna nie miała napedu...),żeby mu podczas wjeżdżania po miekkim podłożu nie stawiała dodatkowego oporu...!Gdy tylko wjechał w teren to spuszczał z poduszek powietrze,żeby tak nim nie bujało przy kipowaniu-żeby był stabilniejszy w miekkim terenie...No poprostu coś pieknego jak przyjezdzał to miusmiech samo gościł na twarzy...Byłem z nim raz na żwirowni po piasek,to załadowali nam 37t+22t masa pustego=59t...Ale pomimo 420km i 10 lat(96r) to dzielnie i szybko sie rozpedzał-a miał duży opór od bardzo szerokich opon i po asfalcie miał napedzana tylko 1oś,a reszta mu stawiał dość duże opory toczenia...Piekna maszyna... 8) :D :mrgreen:

[ Dodano: Czw, 06.07.2006, 20:42 ]
Obrazek

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lip 2006, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Mały wrzut pojazdów GINAF :wink:

X 5450 S 10 x 8
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

X 5450 B 10 x 8
ObrazekObrazekObrazek

X 5350 TS 10 x 6
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

X 5250 TS 10 x 4
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

http://www.ginaf.nl


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2006, 2:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Volvo GM Autocar Dumper

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

SPEC.
Class: Class 8 (33,001 lbs. or more)
Engine Make: Caterpillar
Engine Horsepower: 300
Fuel Type: Diesel
Transmission Type: Manual
Transmission Speeds: 8LL
Suspension Type: VOLVO RUBBER PADDED
Tire Size: 22.5


Tytuł:
Post Wysłano: 29 sty 2007, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

wywrotki pięcioosiowe najczęściej spotkać można w holandii, a mianowcie z tego względu że właśnie w tym kraju DMC wynosi 50t, a nie tak jak u nas 42t. z tego prostego powodu do naszego kraju najwięcej 5-osiówek zprowadza sie właśnie z tego kraju a są to głównie auta rodzimej produkcji przeważnie Dafy ( Ginafy )

a co do tego ile można na taką wywrotkę załadować, to powiem tak: mój kolega jeździł kiedyś u nas w kraju Manem 4-osiowym w dowodzie miał ładowność 17 ton, ale rzeczywiscie zawsze woził nim po ok. 30 ton i nigdy nie było problemu, no może paza kilkoma złamanymi resorami...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sty 2007, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 maja 2006, 15:31
Posty: 38
Lokalizacja: Opolszczyzna

Cytuj:
Mam Pytanie Czy Ginaf-y to jest to daf tylko inny bo u mnie w miescie jest J.C.A Trawińscy
Firma zaczęła pod koniec lat 40. przerabiać ciężarówki GMC na pojazdy z napędem 6x6. Od 1967r. pod marką GINAF produkowane są ciężkie samochody, przeważnie z kabinami i silnikami DAF. Wykonuje się też konwersje uniwerslanych podwozi DAF, np. dodając osie. Wielkość prodkucji w 2000r. wynosła 264 szt.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 sty 2007, 13:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 sie 2006, 19:11
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa

Zastanawia mnie tylko, czy nie opłaca się bardziej kupić ciągnik plus naczepę wywrotkę niż taką 5-osiową solówkę. Myślę, że koszty byłyby porównywalne, bo przecież taki pojazd, 5 osi, ma cenę napewno o jakieś 20% wyższą od "popularnych" 4 osiówek. A koszty eksploatacji z pewnością podobne do zestawu. No ale cóż, w końcu szpan, to szpan :]


Tytuł:
Post Wysłano: 06 kwie 2007, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

wiem że po czasie ale dlaczego 5 osiowa wywrotka lepsza od zestawu ?? własnie w terenie ............dlatego często na budowach człowiek widzi swoisty paradox że np cały dzień jeżdza 2 tatry i woża po 10 ton ziemi.........a nie 2 razy wanną obróci i piachu jest na cała budowę..........własnie ze względu na teren wanna+ciągnik nigdy nie da sobie tak rady w terenie jak zwykła wywrotka .........nawet gdyby ciągnik był 6x6 to i tak zwykła wywrotka 8x4 lepiej da rade :D

dlatego właśnie na teren budowy ziemie dowoża cały dzień tatry czy kamazy żeby sie nie zakopać w trudnym terenie żwirowni czy budowy...........

to samo jest z 5 osiowymi wywrotkami .......


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2007, 11:08
Posty: 18
GG: 8908568
Samochód: Man,MB
Lokalizacja: NAMYSŁÓW

MAN F 2000 Evolution 10x8 ma dop mase calkowita 50ton;] ale jak wiadomo wiecej sie laduje on moze wazyc z 20-22tony reszta ladunek a GINAF 10x8 60ton . Ale najlepsze sa wywrotki kolebowe firm jak: Euclid Bielaz,Caterpillar,Komatsu biora po 250ton a najlepsze to jak znalazlem w katalogu z 92 roku Wiseda KL-2450 King of the Lode(krol zloza) daje zaleznie od ogumienia 218 do 236 T a z australijskiego gornictwa odkrywk rud zelaza informowano nawet o zaladunku do320Ton. napedzana jest dieslowsko elektrycznym motorem 2500KM ma 12,5 m dlugosci i 7,3 szerokosci.


Post Wysłano: 03 paź 2008, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

W ciężkim terenie, poza drogami publicznymi ładuje się to niemiłosiernie. Nie wiem ile waży 5-ośka, ale na wadze dochodzą do przeszło 70 ton. 4-ośki przekraczają 50.
Ciągnik i naczepa? - Na płaskiej drodze. W teren czasem strach wjechać 8x6 żeby się nie zakopać.

_________________
---


Post Wysłano: 09 sty 2009, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2008, 23:12
Posty: 29
GG: 3608399
Samochód: Volvo & Scania & Mercedes
Lokalizacja: Biała [DLE]

Miałem gdzieś zdjęcie MAN'a FE A, silnik 403, 10x8, mulda aluminiowa 23.4m3, masa własna ok 30t ;) Kupiony ok rok temu w Holandii, 300tys zł. Spalanie (jeździ między dwoma żwirowniami droga publiczną, lekko górzysty teren) - ok 60l/100km. Tzn. "czołg".

_________________
GoldenTeam
http://www.goldenteam.home.pl/ngl/index.php


Post Wysłano: 15 sty 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2009, 19:53
Posty: 29
GG: 0
Samochód: ducati maxi
Lokalizacja: SWD

w latach 90 Mercedes-Naw produkował podwozie 60.36A 12*6/8 ,ciekawe czy były takie wywrotki,pięcioosiowce stają się bardzo popularne szczególnie na budowach,widziałem nawet takie betoniarki , takie firmy jak :Terberg,Ginaf,Dautel,Oaf przebudowywują seryjne pojazdy


Post Wysłano: 10 cze 2009, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2009, 3:41
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Ginaf G5450

Nabyłem trochę informacji o 5-osiowcach bo zamierzam kupić takiego, oczywiście używanego. GENEZA: Powstały one głównie na potrzeby runku Holandii gdzie dużo terenu to teren wyrwany morzu, podmokły i grząski a drogi na takim terenie mają ograniczoną nośność. Stąd też 5 oś i szersze gumy aby nacisk na cm2 nie był wielki. Prym w takich pojazdach wiodą dwie holenderskie firmy GINAF - przerabiający DAF-y i TERBERG przerabiający VOLVO, później doszły z ofertą MAN i MERCEDES. Pojazdy te z założenia miały umieć poruszać się w ciężkim terenie. GINAF wypuścił nawet model Z gąsienicami pod podwoziem! Oczywiście 4 pędne osie i to na dużych balonach świetnie sobie radzą w błocie, dużo lepiej niż 6x6 i 8x8 na gumach xxx 22.5R80. Kubatura wywrotu to około 25m3 a więc sporo, ma to znaczenie szczególnie tam gdzie płacą z kubik przewieziony w ciężkich warunkach terenowych a nie za kurs. Fajnie też gdy wywrotka taka pracuje na godziny na placu budowy, bo większą część czasu po prostu stoi i się ładuje bo ma dużą kubaturę. Ktoś stwierdził że mało ich jeździ po polskich drogach czy budowach. To prawda. powód? Nowe są kosmicznie drogie - 200.000 EUR a używanych przedsiębiorcy transportowi się boją, głównie drogiego serwisu. I tu mają trochę racji. Nietypowe zawieszenia mogą być powodem do zmartwień. Samopoziomujące się hydropneumatyczne zawieszenia stosowane W GINAF-ach i MAN-ach nie należą do prostych i gdy się coś popsuje to nie ma zmiłuj się trzeba płacić kosmos za części u producenta. Nawet zwykłe zawieszenia piórowe w VOLVO-Terbergach czy MERCEDESACH 5-osiowych wcale nie są normalne, po prostu inne pióra. Poza tym cięższe mosty, zupełnie inne hamulce, czy inne przełożenia skrzyni biegów powodują że nie dobierzemy tam części od normalnej 4-osiówki po prostu na szrocie. Ale z drugiej strony ciężkie elementy mechaniczne psują się tam niezwykle rzadko, są po prostu dobrze obliczone. 5-osiowce potrafią robić 500.000 km przebiegu bez jakiejś szczególnej naprawy głównej mechanicznej. Jeżeli już tam się coś psuje to pierdoły, typu pneumatyka, czy elektryka ew elektronika w modelach pow 1997r. Teraz o dopuszczalnych masach 5-osiowców w kraju. Normalne dopuszczalne DMC to 42t, a więc wydział komunikacji traktuje 5-osiowce jak 4-osiowce ale można (co też zrobiło wielu transportowców) napisać podanie o zezwolenie na większy tonaż DMC do ministerstwa transportu, czeka się podobno 2-miesiące na odpowiedż i w przeważającej większości wypadków się udaje, tak więc uzyskujemy max 50t. DMC. Szczególnie dobrze radzą sobie w tym firmy leasingowe. mówimy oczywiście o pierwszej rejestracji w kraju. Komfort jazdy tymi wywrotami jest fantastyczny, prowadziłem osobiście GINAFA, ale widoczność dookoła, zwłaszcza do tyłu nie za bardzo, widziałem parę sztuk co miały po kilkanaście lusterek, a i kamera razem z monitorem cofania w nich nie jest rzadkością. Świetnym rozwiązaniem jest w 5-osiowcach przykrycie kipra - tzw hydroklapy. Jeżeli chcesz jeździć zgodnie z prawem to wciskasz guzik i po robodzie a nie jak w normalnych wywrotkach gdzie trzeba przez parę lub parenaści minut nawet latać dookoła kipra żeby wszystko przykryć i pozapinać gumkami. 5 - osiowce potrafią też być bardzo zwrotne. Trzy skrętne osie doskonale prowadzą, a zdażają się też modele z 4 skrętną osią, ostatnią na bliźniakach. W sumie są to przezajexxxxe auta, które wykonują dużo większą pracę w tym samym czasie co 3 lub 4 - osiówki. :>


Post Wysłano: 04 mar 2010, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 16:09
Posty: 4
GG: 0

No i jak się skończyła historia? Kupiłeś , zarejestrowałeś????

_________________
Forum dla operatorów wszelakich maszyn: www.ioperator.eu


Post Wysłano: 29 cze 2010, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2010, 10:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: GINAF

Cytuj:
Nabyłem trochę informacji o 5-osiowcach bo zamierzam kupić takiego, oczywiście używanego. GENEZA: Powstały one głównie na potrzeby runku Holandii gdzie dużo terenu to teren wyrwany morzu, podmokły i grząski a drogi na takim terenie mają ograniczoną nośność. Stąd też 5 oś i szersze gumy aby nacisk na cm2 nie był wielki. Prym w takich pojazdach wiodą dwie holenderskie firmy GINAF - przerabiający DAF-y i TERBERG przerabiający VOLVO, później doszły z ofertą MAN i MERCEDES. Pojazdy te z założenia miały umieć poruszać się w ciężkim terenie. GINAF wypuścił nawet model Z gąsienicami pod podwoziem! Oczywiście 4 pędne osie i to na dużych balonach świetnie sobie radzą w błocie, dużo lepiej niż 6x6 i 8x8 na gumach xxx 22.5R80. Kubatura wywrotu to około 25m3 a więc sporo, ma to znaczenie szczególnie tam gdzie płacą z kubik przewieziony w ciężkich warunkach terenowych a nie za kurs. Fajnie też gdy wywrotka taka pracuje na godziny na placu budowy, bo większą część czasu po prostu stoi i się ładuje bo ma dużą kubaturę. Ktoś stwierdził że mało ich jeździ po polskich drogach czy budowach. To prawda. powód? Nowe są kosmicznie drogie - 200.000 EUR a używanych przedsiębiorcy transportowi się boją, głównie drogiego serwisu. I tu mają trochę racji. Nietypowe zawieszenia mogą być powodem do zmartwień. Samopoziomujące się hydropneumatyczne zawieszenia stosowane W GINAF-ach i MAN-ach nie należą do prostych i gdy się coś popsuje to nie ma zmiłuj się trzeba płacić kosmos za części u producenta. Nawet zwykłe zawieszenia piórowe w VOLVO-Terbergach czy MERCEDESACH 5-osiowych wcale nie są normalne, po prostu inne pióra. Poza tym cięższe mosty, zupełnie inne hamulce, czy inne przełożenia skrzyni biegów powodują że nie dobierzemy tam części od normalnej 4-osiówki po prostu na szrocie. Ale z drugiej strony ciężkie elementy mechaniczne psują się tam niezwykle rzadko, są po prostu dobrze obliczone. 5-osiowce potrafią robić 500.000 km przebiegu bez jakiejś szczególnej naprawy głównej mechanicznej. Jeżeli już tam się coś psuje to pierdoły, typu pneumatyka, czy elektryka ew elektronika w modelach pow 1997r. Teraz o dopuszczalnych masach 5-osiowców w kraju. Normalne dopuszczalne DMC to 42t, a więc wydział komunikacji traktuje 5-osiowce jak 4-osiowce ale można (co też zrobiło wielu transportowców) napisać podanie o zezwolenie na większy tonaż DMC do ministerstwa transportu, czeka się podobno 2-miesiące na odpowiedż i w przeważającej większości wypadków się udaje, tak więc uzyskujemy max 50t. DMC. Szczególnie dobrze radzą sobie w tym firmy leasingowe. mówimy oczywiście o pierwszej rejestracji w kraju. Komfort jazdy tymi wywrotami jest fantastyczny, prowadziłem osobiście GINAFA, ale widoczność dookoła, zwłaszcza do tyłu nie za bardzo, widziałem parę sztuk co miały po kilkanaście lusterek, a i kamera razem z monitorem cofania w nich nie jest rzadkością. Świetnym rozwiązaniem jest w 5-osiowcach przykrycie kipra - tzw hydroklapy. Jeżeli chcesz jeździć zgodnie z prawem to wciskasz guzik i po robodzie a nie jak w normalnych wywrotkach gdzie trzeba przez parę lub parenaści minut nawet latać dookoła kipra żeby wszystko przykryć i pozapinać gumkami. 5 - osiowce potrafią też być bardzo zwrotne. Trzy skrętne osie doskonale prowadzą, a zdażają się też modele z 4 skrętną osią, ostatnią na bliźniakach. W sumie są to przezajexxxxe auta, które wykonują dużo większą pracę w tym samym czasie co 3 lub 4 - osiówki. :>
chciałbym sprostować kilka nieścisłości z tej wypowiedzi ;
po pierwsze - jeśli chodzi o GINAF - w zależności od wersji , bardzo wiele części pasuje od poj. DAF CF85 FAD - mosty tylne i hamulce
po drugie - koszt części wcale nie jest astronomiczny. astronomiczne koszty zaczynają się w momencie gdy domorośli "naprawiacze" zaczynają czary -mary przy układzie hydrauliki zawieszenia i skrętu osi
oraz elektronikisterowania tymi systemami. - wówczas kosztuje to dużo
po trzecie - niektórym ciężko zrozumieć, że konieczność uzywania właściwego oleju do ukł.hydrauliki jest kryterium które powoduje działanie tego systemu. jak taki układ może pracować na dexron III ?! - wymiana elementów układu kosztuje wówczas drogo - ale... proponuję zatankować beznynę zamiast oleju napędowego i popatrzymy co stanie się z układem paliwowym w każdej ciężarówce :)
po czwarte - ilość osi skrętnych w poj. GINAF to max. trzy osie - dwie z przodu i ostatnia oś napędowa.
po piąte - określenie dopuszczalnej masy całkowitej w holandii opiera się na : oś napędowa 11.5T + oś nienapędzana 9.5T. dlatego stosuje się osie napedzane z przodu aby całkowita dopuszczalna masa pojazdu była jak największa.

jako ciekawostkę dodam , ze GINAF produkuje też pojazdy piecioosiowe o masie całkowitej ok 72T - ale niestety na kopalnie odkrywkowe w brazylii...

to tak na szybko ;)


Post Wysłano: 01 lip 2010, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2010, 14:43
Posty: 38

Cytuj:
po czwarte - ilość osi skrętnych w poj. GINAF to max. trzy osie - dwie z przodu i ostatnia oś napędowa.
Absolutnie się z tym nie zgodzę, chyba że masz na myśli osie napędowe. W Ginafie z napędem 10x8 są cztery skrętne osie: 2 napędowe z przodu pojazdu, środkowa podnoszona i ostatnia skręcana siłownikami.


Post Wysłano: 01 lip 2010, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2010, 10:19
Posty: 4
GG: 0
Samochód: GINAF

Cytuj:
Cytuj:
po czwarte - ilość osi skrętnych w poj. GINAF to max. trzy osie - dwie z przodu i ostatnia oś napędowa.
Absolutnie się z tym nie zgodzę, chyba że masz na myśli osie napędowe. W Ginafie z napędem 10x8 są cztery skrętne osie: 2 napędowe z przodu pojazdu, środkowa podnoszona i ostatnia skręcana siłownikami.
i słusznie!
bo zapędziłem się z tym stwierdzeniem...!
sorry za zamieszanie...


Post Wysłano: 26 lip 2010, 13:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lip 2010, 12:44
Posty: 3
GG: 0
Samochód: IVECO - 440

Mam nadzieję że zasiądę za sterami takiego potwora o średnicy koła min. 2 metry. Największe wrażenie robią ciężarówki które widzi się na żywo. Ja ostatnio tego doświadczyłem w Niemczech na targach budowlanych w 2005 roku w Frankfurcie. Była tam ciężarówka o wielkości 2 piętrowego bloku. Ogromna średnica kół i bardzo długa drabina do kabiny.

_________________
Nie słucham radia, praca silnika mi wystarczy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: