wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
System podwójnego załadunku (double deck, podwójna podłoga) http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35423 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | młodzian [ 18 kwie 2012, 13:36 ] |
Tytuł: | System podwójnego załadunku (double deck, podwójna podłoga) |
Witam Panowie i Panie. Na forum nie ma oddzielnego tematu jak zauważyłem dotyczącego tego systemu załadunku. Jedynie w dziale o przewozach chłodniczych można na coś natrafić. Więc pytanie: -czy są tylko trzy rodzaje podwójnych podłóg a może jest jest jeszcze coś innego, -sposoby załadunku, -wytrzymałość takiej naczepy, -bezpieczeństwo, -wady, -jak to jest od strony kierowcy, -jakieś inne sprawy o których nie wiem. Pytam ponieważ w firmie w której pracuję prowadzimy wstępne przymiarki aby spróbować się z tego typu sprzętem i obsługa logistyczną takiego załadunku. |
Autor: | qbek [ 22 lip 2013, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: System podwójnego załadunku (double deck, podwójna podło |
Jest też podwójna podłoga do naczep typu firanka: http://www.autoakcesoria.com.pl/pl/poradniki/92.html Nadaje się to do lekkich ładunków około 100 kg na paletę może trochę więcej, zależy od konkretnej naczepy i jej konstrukcji. Szczególnie ważna jest konstrukcja słupków bo one przenoszą całe obciążenie. Załadunek i z boku i z tyłu - belki paletowe po prostu się wypina. Co do wad to stabilność naczepy będzie gorsza z uwagi na podniesiony środek ciężkości. Warto ustawiać ją możliwie jak najniżej - jeśli Twoja ma możliwość regulacji wysokości. |
Autor: | Ukasz [ 22 lip 2013, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: System podwójnego załadunku (double deck, podwójna podło |
Brytyjskie lorries jeżdżące pod CD gdzie pracuję mają ładowność górnego pokładu w zależności od naczepy po 4, lub 3,5 tony na stronę, czyli sumując 7, 8 ton. Ładując takie naczepy, trzeba ważyć poszczególne palety i kłaść z uwzględnieniem ich wagi. Naczepy to przewozu klatek ładuje się tyłem z pomocą windy, potem na koniec jeden pas dociskający ostatnie klatki do przodu i jazda. Jeździć trzeba z tym raczej z wyczuciem, biorąc pod uwagę, że palet na plandekach się nie pasuje, po prostu zasuwa się kurtynę i heja, więc można poprzesuwać to na naczepie. No ale takie naczepy raczej jeżdżą autostradką, więc jakiegoś manewrowania nimi nie ma zbytniego. Nie wiem jak gdzie indziej, sprawa u nas wygląda tak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |