wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35584 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Artiss [ 05 maja 2012, 19:33 ] |
Tytuł: | Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Witam, szykuje mi się pierwsza trasa - międzynarodówką, i mam parę pytań do starszych wyjadaczy w temacie Pyt odnośnie tacho analogowego Najbardziej nurtuje mnie, jak zaznaczać pauzę dobowa, czy zmieniać tarczkę po zakończeniu pracy, czy przed nowym cyklem?, jak się kontrole na to zapatrują? , przykładowo zaczynam o 6.00, kończę o 18.00, pauza 9h skróconą, i wychodzi ze o 3 mogę startować, wiec bezsensu się specjalnie przed 6.00 zatrzymywać na zmianę tarczki. Co do jazdy, ruszam przykładowo o tej 6.00, to wiadomo max ciągłej do 10.30,ale jak to na drodze, tu koreczek, światełka i wyjdzie ze auto w ruchu bylo 4.15, to mogę ciągnąć do tej 10.45, czy niema znaczenia ? w ogole odliczacie sobie te minuty stania w korkach itd?.Albo np stoję i mam podjazd, zajmuje mi to 1.20s to podciągać to do 2m? bo w sekundy to chyba niema sensu się bawić Co do selektora używacie w ogóle w pojedynczej obsadzie opcji koperty?? bo rozumiem ze to jest np, oczekiwanie na rozładunek/załadunek, czy łózko wciskacie, bo w razie jakieś kontroli na gorąco, to możemy w tym czasie także odpoczywać, czy to nie przechodzi Mniej więcej resztę wszystko wiem co i jak, ale jak możecie podzielcie się radami jak ruszyć w pierwsza trasę, jakich parkingów szukać, jak poznać czy płatny/niepłatny, jestem bez lodówki, a pogody jakie są to widać. czy często można spotkać jakiś market przy trasie? co by się na świeżo zaopatrzyć w jedzenie, jest to jakoś oznaczone w miarę sensownie? Czym blizej wyjazdu, tym większy chaos w głowie, a nie chce zbytnio jakiś bzdur odwalić Dzieki za pomoc |
Autor: | BartekDSW [ 05 maja 2012, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Polecam lekturę tego tematu: http://wagaciezka.com/viewtopic.php?f=4 ... wsza+trasa I ogólnie poszukać: http://wagaciezka.com/search.php?keywor ... mit=Szukaj Więcej nie pomogę. Pozdrawiam i szerokiej drogi. |
Autor: | Artiss [ 05 maja 2012, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Przewertowalem troche tamtow na forum odnosnie pierwszej trasy, ale glownie mnie nurtuje jak to tacho uzywac zeby bylo dobrze bo ksiazkowo to nigdy nie wyjdzie. |
Autor: | Bald [ 05 maja 2012, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Ja jeżdżę na analogu i tacho zmieniam zawsze jak ruszam. Chyba nigdy nie zdarzyło mi się zmienić tarczki równo po 24h i nawet jak pauza zajdzie mi na jazdę to nie zmieniam. I nawet BAG się nie czepia. Ważne, żeby Ci jazda na pauzę nie nachodziła. A co do liczenia czasu jazdy jeżdżę magnumką, a renówki chyba od 2002 roku (niebieskie zegary i tacho szuflada) pokazują czas jazdy i pauze na komputerze, tak jak na cyfrówce, więc jest to duże udogodnienie. Ja jeżdżę cały czas na młotkach a jak pauza to wciskam pauze. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj:
1)Najbardziej nurtuje mnie, jak zaznaczac pauze dobowa, czy zmieniac tarczke po zakonczeniu pracy, czy przed nowym cyklem?, jak sie kontrole na to zapatruja? , przykladowo zaczynam o 6.00, koncze o 18.00, pauza 9h skrocona, i wychodzi ze o 3 moge startowac, wiec bezsensu sie specjalnie przed 6.00 zatrzymywac na zmiane tarczki.
1)tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )2)Co do jazdy, ruszam przykladowo o tej 6.00, to wiadomo max ciaglej do 10.30,ale jak to na drodze, tu koreczek, swiatelka i wyjdzie ze auto w ruchu bylo 4.15, to moge ciagnac do tej 10.45, czy niema znaczenia ? wogole odliczacie sobie te minuty stania w korkach itd?.Albo np stoje i mam podjazd, zajmuje mi to 1.20s to podciagac to do 2m? bo w sekundy to chyba niema sensu sie bawic 3)Co do selektora uzywacie wogole w pojedynczej obsadzie opcji koperty?? bo rozumiem ze to jest np, oczekiwanie na rozladunek/zaladunek, czy lozko wciskacie, bo w razie jakies kontroli na goraco, to mozemy w tym czasie takze odpoczywac, czy to nie przechodzi 4) czy czesto mozna spotkac jakis market przy trasie? co by sie na swiezo zaopatrzac w jedzenie, jest to jakos oznaczone w miare sensownie? 2)nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój ) 3)oczywiście że tak!!! u mnie koperta jest opcją podstawową a na łóżko przełączam tylko na 45min w ciągu dnia i na fajrant (czas załadunku nie jest twoim czasem odpoczynku tylko oczekiwania i wymagana jest od ciebie pełna dyspozycyjność ) 4)jak śmigasz autem do 3,5t i omijasz autostrady to spotkasz market przy trasie a w innym przypadku zapomnij |
Autor: | DEMON [ 06 maja 2012, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
nie chcę żadnego zdania tu podważać ale coś nie zrozumiałe jest. Wpadasz pod rampę nie robisz nić i nie raz 9 godzin się stało pod rampą bo towar nie gotowy to co 9 godzin na kopercie?? Ciekawe co twój szef na to. Pamiętaj że po 6 godzinach takiego kopertowania jazdy( jak nie wyjechałeś 4.5 h) musisz zrobić 45 min pauzy. Jesteś pewnie jednym z nielicznych który używa koperty:):) |
Autor: | krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj: nie chcę żadnego zdania tu podważać ale coś nie zrozumiałe jest. Wpadasz pod rampę nie robisz nić i nie raz 9 godzin się stało pod rampą bo towar nie gotowy to co 9 godzin na kopercie?? Ciekawe co twój szef na to. Pamiętaj że po 6 godzinach takiego kopertowania jazdy( jak nie wyjechałeś 4.5 h) musisz zrobić 45 min pauzy. Jesteś pewnie jednym z nielicznych który używa koperty:):)
pytasz co na to mój szef? wiesz pauza to jest wtedy gdy ja dysponuje swoim czasem a gdy stoję pod rampą to jest czas oczekiwania i nawet jeżeli trwa to 9h to nie jest mój problem a jego (a niby normalnością jest jak stoisz pod rampą 9h i czekasz kiedy gwizdną na ciebie a potem rozpoczynasz nowy dzień pracy bo wyszła ci pauza?? może i tak ktoś pracuje ale taki kierowca za długo nie pociągnie i nie jest to zdrowe) i 6h to maksymalny czas pracy a nie dyspozycyjności (czyli młotki i jazda może tyle trwać maksymalnie w jednym ciągu bez odpoczynku)P.S. co tych nielicznych to może i jestem w mniejszości ale jeżeli oczekujemy normalnych warunków pracy to zacznijmy od szacunku do samego siebie i skończmy z fałszowaniem zapisu tachografów,jazdy na magnesach itp praktykami a w przeciwnym razie sami sobie niszczymy własne zdrowie i uczymy szefów że kiero to nr i zrobi wszystko co mu powie szef a i jeszcze jedno ja nie wpadam pod rampe tylko tam podjeżdżam bo takie dostałem polecenie od dyspozytora swojego a po zgłoszeniu sie na załadunek kazali mi sie pod tą rampe podstawić i po podstawieniu sie ja tam oczekuje na załadunek |
Autor: | MAN [ 06 maja 2012, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Ja tam cały czas jeżdżę na "łóżku" i nikt z tego powodu mi jeszcze problemu nie robił, jeżdzę tak bo zdarza mi się zapomnieć przełączyć selektor na pauzę kiedy trzeba nie bez powodu wymyślili automatyczne przełączanie selektora Co do wymiany tarczek to z reguły wymieniam przed upływem 24h, ewentualnie wcześniej jak wychodzi wymiana tarczki w środku nocy lub podczas 4,5h szychty żeby specjalnie nie stawać na zmianę tarczek |
Autor: | DEMON [ 06 maja 2012, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
no to zaczynasz nowy cykl pracy jedziesz ile się da rade i idzie się spać oczywiste chyba:) o szacunku tu nie ma mowy:):) ciekawe czy taki cwany byś był jakbyś wracał do domu;) a tu piątek i załadunek no ale nie mnie osądzać nie temat do takiej dyskusji:) pozdrawiam P.S. jeździsz za granicę czy tylko po kraju?? |
Autor: | Artiss [ 06 maja 2012, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Dzieki za podpowiedzi, troche mi rozjasnilo Cytuj:
tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )
No wlasnie, np ide na 15h i robie sobie pauzy 12h, wiadomo zaliczy 9h, a jednak wymienie tarczke by nie naszlo, to rozumiem ze nowy dzien pracy zacznie sie od jazdy/zmiany selektora, a nie od zmiany tarczy?, bo nowa zacznie sie od 3h pauzyCytuj: nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój )
Od ilu min stania "w czasie jazdy" tak mniejwiecej mozna odliczac, czy nie zadreczac sie tym, bo 4,5h za kolkiem to 4,5 za kolkiem
|
Autor: | krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj: no to zaczynasz nowy cykl pracy jedziesz ile się da rade i idzie się spać oczywiste chyba:) o szacunku tu nie ma mowy:):) ciekawe czy taki cwany byś był jakbyś wracał do domu;) a tu piątek i załadunek no ale nie mnie osądzać nie temat do takiej dyskusji:) pozdrawiam
odbiegając od tematu ale dla zaspokojenia ciekawości -P.S. jeździsz za granicę czy tylko po kraju?? jeżdżę za granice jeżeli to ma znaczenie - mam poukładaną robotę - w sobotę w 95% jestem już w domu -a jak sie zepnę to w piątek + nocka w tygodniu P.S. nie jestem jakimś służbistą i gdy potrzebuje to też odpuszczę wszelkie zasady ale tak jak wspomniałeś to może być tylko koniec tygodnia gdy dla mnie to coś zmienia Cytuj: Dzieki za podpowiedzi, troche mi rozjasnilo
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda? Cytuj:
tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )
1)No wlasnie, np ide na 15h i robie sobie pauzy 12h, wiadomo zaliczy 9h, a jednak wymienie tarczke by nie naszlo, to rozumiem ze nowy dzien pracy zacznie sie od jazdy/zmiany selektora, a nie od zmiany tarczy?, bo nowa zacznie sie od 3h pauzyCytuj: nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój )
2)Od ilu min stania "w czasie jazdy" tak mniejwiecej mozna odliczac, czy nie zadreczac sie tym, bo 4,5h za kolkiem to 4,5 za kolkiem 2)ogólnie nie ma sie co zadręczać no chyba że ta przerwa ma z 15min |
Autor: | Artiss [ 06 maja 2012, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj:
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda?
Chodzi o to wkladam tarczke, praca 15h pauza 9h, zmiana tarczki i pauza leci dalej w tym wypadku 3h(bo niemam akurat potrzeby pilnego ruszenia, czy tam innej pracy i sobie stoje dalej) Czyli co nie zmieniac i niech sie przerysuje? Znajac zycie, taka sytuacja nie wystapi znajac trabsport no ale po to temat zalozylem, zeby potem nie pytac kierownicy czy fotela co zrobic
|
Autor: | Crunck [ 06 maja 2012, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Ja przestałem się bawić w pauzy na zamkniętym tachu. Dlaczego ?? Właśnie przez wchodzenie pauzy na jazdę, jazdy na pauzę itd. Czasami sobie człowiek budzik nastawiał żeby tacho zmienić, a i tak jakiś przypadek sprawiał ze się "zapominało". Teraz jak się zatrzymuję, wyciągam tarczkę kładę na blat i jak wstanę to wypełniam dopiero. Rano zakańczam ostatnią, piszę pauzówkę i wypisuję nowe tacho na aktualną szychtę. Wszystko za jednym zamachem. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj: Cytuj:
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda?
Chodzi o to wkladam tarczke, praca 15h pauza 9h, zmiana tarczki i pauza leci dalej w tym wypadku 3h(bo niemam akurat potrzeby pilnego ruszenia, czy tam innej pracy i sobie stoje dalej) Czyli co nie zmieniac i niech sie przerysuje? Znajac zycie, taka sytuacja nie wystapi znajac trabsport no ale po to temat zalozylem, zeby potem nie pytac kierownicy czy fotela co zrobic |
Autor: | bandi999 [ 06 maja 2012, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Dokładnie . Lepiej kręcić pauzy na otwartym tacho , jeżeli wstawać w środku nocy aby tarczkę zmienić . |
Autor: | Artiss [ 06 maja 2012, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj:
no jakbyś nie patrzył jest to zbyteczna czynność która zmusza cie do planowego podniesienia sie z łóżka w czasie który mógłbyś przeznaczyć na sen jest jeszcze inny powód- zmiana tarczki też jest pracą
To co jak wymienie i mimo ze zaczynam od pauzy(kontynujac ja) zaczyna mi sie nowy cykl od wymiany a nie jazdy?Tacho otwarte, wychodzi na to ze najbezpieczniejsze i najmniej skomplikowane rozwiazanie,jak sie niema sztywnych godzin rozpoczecia/zakonczenia |
Autor: | Crunck [ 06 maja 2012, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Ty sam jedziesz w tą trasę ?? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Cytuj: Cytuj:
no jakbyś nie patrzył jest to zbyteczna czynność która zmusza cie do planowego podniesienia sie z łóżka w czasie który mógłbyś przeznaczyć na sen jest jeszcze inny powód- zmiana tarczki też jest pracą
1)To co jak wymienie i mimo ze zaczynam od pauzy(kontynujac ja) zaczyna mi sie nowy cykl od wymiany a nie jazdy?2)Tacho otwarte, wychodzi na to ze najbezpieczniejsze i najmniej skomplikowane rozwiazanie,jak sie niema sztywnych godzin rozpoczecia/zakonczenia 2)no nie koniecznie-do 12h możesz mieć nie udokumentowany odpoczynek a powyżej to już masz problem,dlatego najlepszym (wg mnie a nie wszyscy muszą sie zgodzić z tym ) jest wymiana tarczki przy rozpoczęciu nowego dnia pracy |
Autor: | Artiss [ 06 maja 2012, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
Crunck: Sam jade, inaczek by niebylo tyle pytan |
Autor: | Crunck [ 06 maja 2012, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp. |
W takim razie wgłębiaj się w temat czasu pracy na forum. Powinieneś być lepiej przygotowany do tego wyjazdu Pamiętaj o tym że na tarczce możesz mieć tylko 1 szychtę i pauzę, inaczej masz problem. np. Startujesz o godzinie 00:00 jedziesz do 4:30 stajesz na 45minut ruszasz o 5:15 jedziesz do 9:45 pauza 11h czyli do 20:45 i musisz wsadzić nowe tacho !! Nie możesz zaczynać 2 szychty na tej samej tarczce. Zaopatrz się w zeszyt i pisz godziny startu i stopu, bardzo to ułatwia w życie. Dokąd masz ten wyjazd ?? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |