wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35584
Strona 1 z 2

Autor:  Artiss [ 05 maja 2012, 19:33 ]
Tytuł:  Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Witam, szykuje mi się pierwsza trasa - międzynarodówką, i mam parę pytań do starszych wyjadaczy w temacie :wink:
Pyt odnośnie tacho analogowego
Najbardziej nurtuje mnie, jak zaznaczać pauzę dobowa, czy zmieniać tarczkę po zakończeniu pracy, czy przed nowym cyklem?, jak się kontrole na to zapatrują? , przykładowo zaczynam o 6.00, kończę o 18.00, pauza 9h skróconą, i wychodzi ze o 3 mogę startować, wiec bezsensu się specjalnie przed 6.00 zatrzymywać na zmianę tarczki.
Co do jazdy, ruszam przykładowo o tej 6.00, to wiadomo max ciągłej do 10.30,ale jak to na drodze, tu koreczek, światełka i wyjdzie ze auto w ruchu bylo 4.15, to mogę ciągnąć do tej 10.45, czy niema znaczenia ? w ogole odliczacie sobie te minuty stania w korkach itd?.Albo np stoję i mam podjazd, zajmuje mi to 1.20s to podciągać to do 2m? bo w sekundy to chyba niema sensu się bawić :lol:
Co do selektora używacie w ogóle w pojedynczej obsadzie opcji koperty?? bo rozumiem ze to jest np, oczekiwanie na rozładunek/załadunek, czy łózko wciskacie, bo w razie jakieś kontroli na gorąco, to możemy w tym czasie także odpoczywać, czy to nie przechodzi 8)

Mniej więcej resztę wszystko wiem co i jak, ale jak możecie podzielcie się radami jak ruszyć w pierwsza trasę, jakich parkingów szukać, jak poznać czy płatny/niepłatny, jestem bez lodówki, a pogody jakie są to widać. czy często można spotkać jakiś market przy trasie? co by się na świeżo zaopatrzyć w jedzenie, jest to jakoś oznaczone w miarę sensownie?
Czym blizej wyjazdu, tym większy chaos w głowie, a nie chce zbytnio jakiś bzdur odwalić :wink:
Dzieki za pomoc

Autor:  BartekDSW [ 05 maja 2012, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Polecam lekturę tego tematu:

http://wagaciezka.com/viewtopic.php?f=4 ... wsza+trasa


I ogólnie poszukać:

http://wagaciezka.com/search.php?keywor ... mit=Szukaj

Więcej nie pomogę. :wink: Pozdrawiam i szerokiej drogi. :D

Autor:  Artiss [ 05 maja 2012, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Przewertowalem troche tamtow na forum odnosnie pierwszej trasy, ale glownie mnie nurtuje jak to tacho uzywac zeby bylo dobrze :wink: bo ksiazkowo to nigdy nie wyjdzie.

Autor:  Bald [ 05 maja 2012, 19:58 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Ja jeżdżę na analogu i tacho zmieniam zawsze jak ruszam. Chyba nigdy nie zdarzyło mi się zmienić tarczki równo po 24h i nawet jak pauza zajdzie mi na jazdę to nie zmieniam. I nawet BAG się nie czepia. Ważne, żeby Ci jazda na pauzę nie nachodziła. A co do liczenia czasu jazdy jeżdżę magnumką, a renówki chyba od 2002 roku (niebieskie zegary i tacho szuflada) pokazują czas jazdy i pauze na komputerze, tak jak na cyfrówce, więc jest to duże udogodnienie. Ja jeżdżę cały czas na młotkach a jak pauza to wciskam pauze.

Autor:  krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
1)Najbardziej nurtuje mnie, jak zaznaczac pauze dobowa, czy zmieniac tarczke po zakonczeniu pracy, czy przed nowym cyklem?, jak sie kontrole na to zapatruja? , przykladowo zaczynam o 6.00, koncze o 18.00, pauza 9h skrocona, i wychodzi ze o 3 moge startowac, wiec bezsensu sie specjalnie przed 6.00 zatrzymywac na zmiane tarczki.
2)Co do jazdy, ruszam przykladowo o tej 6.00, to wiadomo max ciaglej do 10.30,ale jak to na drodze, tu koreczek, swiatelka i wyjdzie ze auto w ruchu bylo 4.15, to moge ciagnac do tej 10.45, czy niema znaczenia ? wogole odliczacie sobie te minuty stania w korkach itd?.Albo np stoje i mam podjazd, zajmuje mi to 1.20s to podciagac to do 2m? bo w sekundy to chyba niema sensu sie bawic :lol:
3)Co do selektora uzywacie wogole w pojedynczej obsadzie opcji koperty?? bo rozumiem ze to jest np, oczekiwanie na rozladunek/zaladunek, czy lozko wciskacie, bo w razie jakies kontroli na goraco, to mozemy w tym czasie takze odpoczywac, czy to nie przechodzi 8)

4) czy czesto mozna spotkac jakis market przy trasie? co by sie na swiezo zaopatrzac w jedzenie, jest to jakos oznaczone w miare sensownie?
1)tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )
2)nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój )
3)oczywiście że tak!!! u mnie koperta jest opcją podstawową a na łóżko przełączam tylko na 45min w ciągu dnia i na fajrant (czas załadunku nie jest twoim czasem odpoczynku tylko oczekiwania i wymagana jest od ciebie pełna dyspozycyjność )
4)jak śmigasz autem do 3,5t i omijasz autostrady to spotkasz market przy trasie a w innym przypadku zapomnij

Autor:  DEMON [ 06 maja 2012, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

nie chcę żadnego zdania tu podważać ale coś nie zrozumiałe jest. Wpadasz pod rampę nie robisz nić i nie raz 9 godzin się stało pod rampą bo towar nie gotowy to co 9 godzin na kopercie?? Ciekawe co twój szef na to. Pamiętaj że po 6 godzinach takiego kopertowania jazdy( jak nie wyjechałeś 4.5 h) musisz zrobić 45 min pauzy. Jesteś pewnie jednym z nielicznych który używa koperty:):)

Autor:  krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
nie chcę żadnego zdania tu podważać ale coś nie zrozumiałe jest. Wpadasz pod rampę nie robisz nić i nie raz 9 godzin się stało pod rampą bo towar nie gotowy to co 9 godzin na kopercie?? Ciekawe co twój szef na to. Pamiętaj że po 6 godzinach takiego kopertowania jazdy( jak nie wyjechałeś 4.5 h) musisz zrobić 45 min pauzy. Jesteś pewnie jednym z nielicznych który używa koperty:):)
pytasz co na to mój szef? wiesz pauza to jest wtedy gdy ja dysponuje swoim czasem a gdy stoję pod rampą to jest czas oczekiwania i nawet jeżeli trwa to 9h to nie jest mój problem a jego (a niby normalnością jest jak stoisz pod rampą 9h i czekasz kiedy gwizdną na ciebie a potem rozpoczynasz nowy dzień pracy bo wyszła ci pauza?? może i tak ktoś pracuje ale taki kierowca za długo nie pociągnie i nie jest to zdrowe) i 6h to maksymalny czas pracy a nie dyspozycyjności (czyli młotki i jazda może tyle trwać maksymalnie w jednym ciągu bez odpoczynku)
P.S. co tych nielicznych to może i jestem w mniejszości ale jeżeli oczekujemy normalnych warunków pracy to zacznijmy od szacunku do samego siebie i skończmy z fałszowaniem zapisu tachografów,jazdy na magnesach itp praktykami a w przeciwnym razie sami sobie niszczymy własne zdrowie i uczymy szefów że kiero to nr i zrobi wszystko co mu powie szef

a i jeszcze jedno ja nie wpadam pod rampe tylko tam podjeżdżam bo takie dostałem polecenie od dyspozytora swojego a po zgłoszeniu sie na załadunek kazali mi sie pod tą rampe podstawić i po podstawieniu sie ja tam oczekuje na załadunek

Autor:  MAN [ 06 maja 2012, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Ja tam cały czas jeżdżę na "łóżku" i nikt z tego powodu mi jeszcze problemu nie robił, jeżdzę tak bo zdarza mi się zapomnieć przełączyć selektor na pauzę kiedy trzeba nie bez powodu wymyślili automatyczne przełączanie selektora :wink:
Co do wymiany tarczek to z reguły wymieniam przed upływem 24h, ewentualnie wcześniej jak wychodzi wymiana tarczki w środku nocy lub podczas 4,5h szychty żeby specjalnie nie stawać na zmianę tarczek

Autor:  DEMON [ 06 maja 2012, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

no to zaczynasz nowy cykl pracy jedziesz ile się da rade i idzie się spać oczywiste chyba:) o szacunku tu nie ma mowy:):) ciekawe czy taki cwany byś był jakbyś wracał do domu;) a tu piątek i załadunek no ale nie mnie osądzać nie temat do takiej dyskusji:) pozdrawiam

P.S. jeździsz za granicę czy tylko po kraju??

Autor:  Artiss [ 06 maja 2012, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Dzieki za podpowiedzi, troche mi rozjasnilo :wink:
Cytuj:
tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )
No wlasnie, np ide na 15h i robie sobie pauzy 12h, wiadomo zaliczy 9h, a jednak wymienie tarczke by nie naszlo, to rozumiem ze nowy dzien pracy zacznie sie od jazdy/zmiany selektora, a nie od zmiany tarczy?, bo nowa zacznie sie od 3h pauzy
Cytuj:
nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój )
Od ilu min stania "w czasie jazdy" tak mniejwiecej mozna odliczac, czy nie zadreczac sie tym, bo 4,5h za kolkiem to 4,5 za kolkiem :)

Autor:  krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
no to zaczynasz nowy cykl pracy jedziesz ile się da rade i idzie się spać oczywiste chyba:) o szacunku tu nie ma mowy:):) ciekawe czy taki cwany byś był jakbyś wracał do domu;) a tu piątek i załadunek no ale nie mnie osądzać nie temat do takiej dyskusji:) pozdrawiam

P.S. jeździsz za granicę czy tylko po kraju??
odbiegając od tematu ale dla zaspokojenia ciekawości -
jeżdżę za granice jeżeli to ma znaczenie - mam poukładaną robotę - w sobotę w 95% jestem już w domu -a jak sie zepnę to w piątek + nocka w tygodniu
P.S. nie jestem jakimś służbistą i gdy potrzebuje to też odpuszczę wszelkie zasady :lol: ale tak jak wspomniałeś to może być tylko koniec tygodnia gdy dla mnie to coś zmienia :D
Cytuj:
Dzieki za podpowiedzi, troche mi rozjasnilo :wink:
Cytuj:
tak jak już kolega Bald napisał - tarczkę wymieniamy rozpoczynając nowy dzień pracy i potwierdzam że nawet jak tam najdzie z 3-4 pauzy na poprzednią prace to nikt o to sie nie czepia (oczywiście pauzy -ponadnormatywnej )
1)No wlasnie, np ide na 15h i robie sobie pauzy 12h, wiadomo zaliczy 9h, a jednak wymienie tarczke by nie naszlo, to rozumiem ze nowy dzien pracy zacznie sie od jazdy/zmiany selektora, a nie od zmiany tarczy?, bo nowa zacznie sie od 3h pauzy
Cytuj:
nie odlicza się takich przerw jak stanie w korku itp (chyba że to dłuższy postój )
2)Od ilu min stania "w czasie jazdy" tak mniejwiecej mozna odliczac, czy nie zadreczac sie tym, bo 4,5h za kolkiem to 4,5 za kolkiem :)
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda?
2)ogólnie nie ma sie co zadręczać no chyba że ta przerwa ma z 15min

Autor:  Artiss [ 06 maja 2012, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda?
Chodzi o to wkladam tarczke, praca 15h pauza 9h, zmiana tarczki i pauza leci dalej w tym wypadku 3h(bo niemam akurat potrzeby pilnego ruszenia, czy tam innej pracy i sobie stoje dalej) Czyli co nie zmieniac i niech sie przerysuje? Znajac zycie, taka sytuacja nie wystapi znajac trabsport :> no ale po to temat zalozylem, zeby potem nie pytac kierownicy czy fotela co zrobic :lol:

Autor:  Crunck [ 06 maja 2012, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Ja przestałem się bawić w pauzy na zamkniętym tachu. Dlaczego ?? Właśnie przez wchodzenie pauzy na jazdę, jazdy na pauzę itd. Czasami sobie człowiek budzik nastawiał żeby tacho zmienić, a i tak jakiś przypadek sprawiał ze się "zapominało".

Teraz jak się zatrzymuję, wyciągam tarczkę kładę na blat i jak wstanę to wypełniam dopiero. Rano zakańczam ostatnią, piszę pauzówkę i wypisuję nowe tacho na aktualną szychtę. Wszystko za jednym zamachem.

Autor:  krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
Cytuj:
1) a po co ??? potem masz już 12h zarysowane i co robisz jak pracy w tym dniu bedziesz miał 15h?? przełożysz w trakcie pracy kolejną tarczkę?? i tak bedzie sie komplikować z dnia na dzień?? a i tak masz zalczone 9h pauzy z pierwszego dnia-prawda?
Chodzi o to wkladam tarczke, praca 15h pauza 9h, zmiana tarczki i pauza leci dalej w tym wypadku 3h(bo niemam akurat potrzeby pilnego ruszenia, czy tam innej pracy i sobie stoje dalej) Czyli co nie zmieniac i niech sie przerysuje? Znajac zycie, taka sytuacja nie wystapi znajac trabsport :> no ale po to temat zalozylem, zeby potem nie pytac kierownicy czy fotela co zrobic :lol:
no jakbyś nie patrzył jest to zbyteczna czynność która zmusza cie do planowego podniesienia sie z łóżka w czasie który mógłbyś przeznaczyć na sen :D jest jeszcze inny powód- zmiana tarczki też jest pracą :idea:

Autor:  bandi999 [ 06 maja 2012, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Dokładnie . Lepiej kręcić pauzy na otwartym tacho , jeżeli wstawać w środku nocy aby tarczkę zmienić .

Autor:  Artiss [ 06 maja 2012, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
no jakbyś nie patrzył jest to zbyteczna czynność która zmusza cie do planowego podniesienia sie z łóżka w czasie który mógłbyś przeznaczyć na sen :D jest jeszcze inny powód- zmiana tarczki też jest pracą :idea:
To co jak wymienie i mimo ze zaczynam od pauzy(kontynujac ja) zaczyna mi sie nowy cykl od wymiany a nie jazdy?
Tacho otwarte, wychodzi na to ze najbezpieczniejsze i najmniej skomplikowane rozwiazanie,jak sie niema sztywnych godzin rozpoczecia/zakonczenia

Autor:  Crunck [ 06 maja 2012, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Ty sam jedziesz w tą trasę ??

Autor:  krzysiekjx1 [ 06 maja 2012, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Cytuj:
Cytuj:
no jakbyś nie patrzył jest to zbyteczna czynność która zmusza cie do planowego podniesienia sie z łóżka w czasie który mógłbyś przeznaczyć na sen :D jest jeszcze inny powód- zmiana tarczki też jest pracą :idea:
1)To co jak wymienie i mimo ze zaczynam od pauzy(kontynujac ja) zaczyna mi sie nowy cykl od wymiany a nie jazdy?
2)Tacho otwarte, wychodzi na to ze najbezpieczniejsze i najmniej skomplikowane rozwiazanie,jak sie niema sztywnych godzin rozpoczecia/zakonczenia
1)teoretycznie tak - w praktyce nie zwracają na to uwagi (przy tarczce !! przy karcie wydruk jest bez względny!!)
2)no nie koniecznie-do 12h możesz mieć nie udokumentowany odpoczynek a powyżej to już masz problem,dlatego najlepszym (wg mnie a nie wszyscy muszą sie zgodzić z tym ) jest wymiana tarczki przy rozpoczęciu nowego dnia pracy

Autor:  Artiss [ 06 maja 2012, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

Crunck:
Sam jade, inaczek by niebylo tyle pytan :wink:

Autor:  Crunck [ 06 maja 2012, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Pierwsza Trasa, obsluga tacho, parkingi itp.

W takim razie wgłębiaj się w temat czasu pracy na forum. Powinieneś być lepiej przygotowany do tego wyjazdu :/

Pamiętaj o tym że na tarczce możesz mieć tylko 1 szychtę i pauzę, inaczej masz problem.

np. Startujesz o godzinie 00:00 jedziesz do 4:30 stajesz na 45minut ruszasz o 5:15 jedziesz do 9:45 pauza 11h czyli do 20:45 i musisz wsadzić nowe tacho !! Nie możesz zaczynać 2 szychty na tej samej tarczce.

Zaopatrz się w zeszyt i pisz godziny startu i stopu, bardzo to ułatwia w życie.

Dokąd masz ten wyjazd ??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/