Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 paź 2012, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2012, 15:24
Posty: 1
Samochód: star 266

Witam wszystkich zakupiłem wojskowego stara 266 na którym była radiostacja ale została zdemontowana przez pomyleńców bo demontując obcinali kabe jak leci pierwszy problem po ich wizycie to niemożność odpalenia samochodu rozpieli coś z przodu wisiały tylko cztery kable (nie mam pojęcia co tam wymontowali) dopiero po połączeniu trzech tych kabi razem (jeden został luzem) pojawił się prąd i można odpalić silnik. Jeśli ktoś wie co odłączyli proszę o podpowiedz. ( muszę zaznaczyć , że z przodu znajduje się podgrzewacz rozruchu albo webasto niestety nie wiem czy działa). Następna szkoda jakiej dokonali to porozrywane kable w desce rozdzielczej i tu pojawia się największa zagadka po odpaleniu silnika postanowiłem przejechać kawałek i sprawdzić napędy z tego co wywnioskowałem napędy załączane są elektrycznie przez elektrozawory, które puszczają powietrze do siłowników, a co z blokadą mechanizmu różnicowego bo jak odnalazłem kable które po zwarciu coś włączają to nie wiem czy włączył się napęd czy blokada mechanizmu różnicowego dodam ,że próbuję znależć coś w instrukcji obsługi ale jakoś nie mogę przydała by się pomoc kogoś kto takim starem jeżdził i wie co i jak powinno być


Post Wysłano: 22 paź 2012, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Więc w 244 to jest tak, że napęd przedni masz załączony poprzez włączenie reduktora, czyli całkowicie mechanicznie. Redukcja 2:1 i od razu masz 4x4 (w 266 6x6 ;) ). Blokady mechanizmów różnicowych za to są sterowane elektropenumatycznie, więc jak coś Ci się załącza z zaworami to właśnie blokady.

Nie wiem jak wygląda bliżej konstrukcja tylnych osi w 266, ale w 244 nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego, czyli po zapięciu napędu obie osie kręciły się równo.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: