wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

skrzynia ZF MAGNUM E TECH
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36840
Strona 1 z 1

Autor:  JG_K [ 04 wrz 2012, 16:09 ]
Tytuł:  skrzynia ZF MAGNUM E TECH

witam
W skrzyni ZF w mmagnumce 2001 mam problem z 5 tym biegiem.
Problem polega na tym ze jadąc autem redukując czy odwrotnie chce właczyć piąty bieg i wtedy dzwignią zmiany biegów wykonuje własciwy ruch czuc ze właczyło się prawidłowo lewarek w odpowiednim miejscu puszczam sprzęgło a biegu nie ma.Zadnych zgrzytów itp.
Dodam ze z 3 cim biegiem nie ma żadnych problemów.Aby w koncu znależć piatke trzeba w właczyc bieg wyżej czyli 6 ale to w niektórych sytuacjach za wysoko wytraca się impet i po jezdzie.Spotkał się ktoś z takim przypadkiem???

Autor:  andi130 [ 04 wrz 2012, 17:37 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

Cytuj:
witam
W skrzyni ZF w mmagnumce 2001 mam problem z 5 tym biegiem.
Problem polega na tym ze jadąc autem redukując czy odwrotnie chce właczyć piąty bieg i wtedy dzwignią zmiany biegów wykonuje własciwy ruch czuc ze właczyło się prawidłowo lewarek w odpowiednim miejscu puszczam sprzęgło a biegu nie ma.Zadnych zgrzytów itp.
Dodam ze z 3 cim biegiem nie ma żadnych problemów.Aby w koncu znależć piatke trzeba w właczyc bieg wyżej czyli 6 ale to w niektórych sytuacjach za wysoko wytraca się impet i po jezdzie.Spotkał się ktoś z takim przypadkiem???
jezeli to jest skrzynia z przebitka to zapewne nie przebija do końca. miałem takie przypadki z ZFem. W moim przypadk pomogła wymiana uszczelniaczy i oringów na przebijaku.

Autor:  tomekagc [ 04 wrz 2012, 17:45 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

A na innych biegach nic się nie dzieje na szybkiej skrzyni, nie rozłącza się coś? Skrzynia nie zostaje na luzie, że lewarek w miejscu biegu a nie ciągnie?

Autor:  MechanikSochaczew [ 04 wrz 2012, 19:43 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

Uszczelniacz na tłoku

Autor:  JG_K [ 04 wrz 2012, 22:48 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

o którym uszczelniaczu piszesz ? mozesz konkretniej?

Autor:  MechanikSochaczew [ 04 wrz 2012, 22:54 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

Obok flanszy wału masz okrągły dekiel na 4 śruby klucz 16 lub 17 po bokach są dwa przewody klucz 19 jak zdejmiesz ten dekiel masz tłok który przebija dolna górna skrzynia, tłok przykręcony jest na klucz 24 śmiało rurką możesz odkręcać nic w środku sie nie urwie ani nie omknie chociaż takie jest wrażenie, pamietaj którą stroną był tłok. i na tym tłoku masz uszczelniacz sprawdź również czy w tym deklu nie masz już rantu wyrobionego. Przy składaniu delikatnie smarkiem posmaruj. Pozdrawiam

edit: nie doczytałem ze 6 i 5 wchodzi, kamienie trzymające przesówke. ew na dole i górze skrzyni masz na klucz 22wkrecony taki korek, obok będzie drugi na ampula 14 odkręć tego na 22 i zobacz czy wytart łepek ma.

Autor:  JG_K [ 05 wrz 2012, 22:58 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

auto akurat w drodze sprawdze jak wróci.
Dodam jeszcze ze problem z 5 nie zawsze sie pojawia

Autor:  JG_K [ 21 paź 2012, 23:14 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

witam
zapomniałem opisac efekty próby naprawy problemu
opócz problemu z piatką okazało się ze jest jeszcze problem z przebitką duza mała skrzynia po przebiciu drazka biegów ustawiał się on niewłasciwie co powodowało ze do konca nie wiadomo było jaki bieg się załancza np 5 cz 7.Po wyregulowaniu długosci linki
problem przebitki znikł natomiast problem braku piątki pozostał z tą róznicą ze teraz juz wiem ze piątka wyskakuje pod obciązeniem zaraz po jej załaczeniu.Problem nie wystepuje za każdym razem zatem to nie jest chyba wina synchronizatora.
Dlatego interesuje mnie cz ktos nie spotkał się z taką usterką chyba ze się myle i rzeczywiscie padł synchronizator ale wówczas wydaje mi się ze powinien byc problem również z trzecim biegiem a nie ma.Stąd moje pytanie cz w ZF-ce biegi są załaczane typowo mechanicznie a cz czasem nie są wspomagane pneumatyką ??
z góry dzięki za podpowiedz

Autor:  tomekagc [ 22 paź 2012, 16:32 ]
Tytuł:  Re: skrzynia ZF MAGNUM E TECH

Są dwie możliwości albo masz wspomagane cały czas albo po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Ale 5 bieg to to samo co 1 na małej skrzyni a nie 3 bo 3 to znów 7 na wysokiej :wink:
Ale jak bieg wyrywa to już można mocno podejrzewać synchronizator.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/