wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

grzejące się hamulce Volvo FH12
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36975
Strona 1 z 1

Autor:  Mlody91 [ 16 wrz 2012, 15:30 ]
Tytuł:  grzejące się hamulce Volvo FH12

Wymieniliśmy tarcze, klocki, zaciski porobione. Kierowca przejechał jakieś 60 km i prawa tarcza rozgrzana do czerwoności :? .
Podłączyłem komputer, wykazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców"

Co mam robić ?
Może ktoś pomoże gdzie szukać przyczyny.
Z góry dziękuje :wink:

Autor:  dominik 2004 [ 16 wrz 2012, 16:30 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Sprawdz siłownik .

Autor:  Mlody91 [ 16 wrz 2012, 20:37 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Jutro sprawdzę, a jak się okaże że siłownik jest ok to gdzie, w czym szukać dalej ?

Autor:  zzx [ 16 wrz 2012, 20:42 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

zacznij od tego co było robione.
może tarcza mimo że nowa (pewnie zamiennik) to jest krzywa?
moze mechanik coś źle zmontował może zacisk ?

Autor:  Mlody91 [ 16 wrz 2012, 20:44 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem.
Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste.

Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców"

Autor:  zzx [ 16 wrz 2012, 21:02 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Cytuj:
W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem.
Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste.

Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców"
a co z tym "niskim ciśnieniem w zbiorniku"?

Autor:  Mlody91 [ 16 wrz 2012, 21:07 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Gdy w sobotę podłączyłem komputer, to własnie pokazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców"

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 wrz 2012, 23:42 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.

Autor:  Kierownik [ 17 wrz 2012, 20:21 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Cytuj:
Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.

Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik.

Autor:  nyta [ 17 wrz 2012, 20:52 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Cytuj:
Cytuj:
Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.

Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik.
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.

Autor:  AdekS [ 17 wrz 2012, 21:12 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Cytuj:
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.
Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. :wink:

Ostatnio miałem przypadek że w Scanii padły 2 modulatory naraz przez co hamowały 2 koła w jednym momencie, lecz nie przez cały czas. Po wymianie modulatorów problem zniknął.

Autor:  kubi sk [ 18 wrz 2012, 14:35 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Może taki banał jak łożysko? :lol:

Autor:  nyta [ 18 wrz 2012, 17:41 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

Cytuj:

Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. :wink:

Jezeli przeciek jest tak maly ze przez pol godziny bolec wysunie sie 2 mm to zapewniam cie ze nic nie slychac

Autor:  tszpak [ 18 wrz 2012, 17:50 ]
Tytuł:  Re: grzejące się hamulce Volvo FH12

przy za malym cisnieniu bedziesz mial problemy z hamulcami sprawdz cisnienie na butli nr 1 manometrem i porownaj z deska rozdzielcza jak za niskie to masz 3 mozliwosci osuszacz , zawor regulujacy na butli ( sa 2 lub 3 na auto zaleznie czy zawieszenie pneumatyczne czy resor ) i zawor czworodrozny
sprawdz " grzybka" czy dziala jak powinien i manetka recznego
sprawdz czy sitka od spodu modulatorow nie sa zaklejone blotem to spowalnia uwalniane cisnienia po hamowaniu

jak pneumatyka ok to...

cegly pod kola , zdejmij wszystkie podwojne silowniki z zaciskow nabij powietrza uwolnij reczny i sprawdzaj co 10 min ktory sie wysuwa ..... najczesciej to kolo ktore sie gotuje ??

ostatnia sprawa to co bylo robione w zaciskach ???? jak ktos przez przypadek zalozyl samoregulator z lewego zacisku na prawy to bedzie mu na jednym kole zaciskalo hamulce a na drugim odwrotnie po kazdorazowym nacisnieciu pedalu

pozdrowienia

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/