wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
grzejące się hamulce Volvo FH12 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36975 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mlody91 [ 16 wrz 2012, 15:30 ] |
Tytuł: | grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Wymieniliśmy tarcze, klocki, zaciski porobione. Kierowca przejechał jakieś 60 km i prawa tarcza rozgrzana do czerwoności . Podłączyłem komputer, wykazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców" Co mam robić ? Może ktoś pomoże gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuje |
Autor: | dominik 2004 [ 16 wrz 2012, 16:30 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Sprawdz siłownik . |
Autor: | Mlody91 [ 16 wrz 2012, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Jutro sprawdzę, a jak się okaże że siłownik jest ok to gdzie, w czym szukać dalej ? |
Autor: | zzx [ 16 wrz 2012, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
zacznij od tego co było robione. może tarcza mimo że nowa (pewnie zamiennik) to jest krzywa? moze mechanik coś źle zmontował może zacisk ? |
Autor: | Mlody91 [ 16 wrz 2012, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem. Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste. Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców" |
Autor: | zzx [ 16 wrz 2012, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Cytuj: W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem.
a co z tym "niskim ciśnieniem w zbiorniku"?
Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste. Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców" |
Autor: | Mlody91 [ 16 wrz 2012, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Gdy w sobotę podłączyłem komputer, to własnie pokazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców" |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 wrz 2012, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny. |
Autor: | Kierownik [ 17 wrz 2012, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Cytuj: Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik. |
Autor: | nyta [ 17 wrz 2012, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Cytuj: Cytuj: Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik. |
Autor: | AdekS [ 17 wrz 2012, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Cytuj:
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.
Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. Ostatnio miałem przypadek że w Scanii padły 2 modulatory naraz przez co hamowały 2 koła w jednym momencie, lecz nie przez cały czas. Po wymianie modulatorów problem zniknął. |
Autor: | kubi sk [ 18 wrz 2012, 14:35 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Może taki banał jak łożysko? |
Autor: | nyta [ 18 wrz 2012, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
Cytuj: Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. Jezeli przeciek jest tak maly ze przez pol godziny bolec wysunie sie 2 mm to zapewniam cie ze nic nie slychac |
Autor: | tszpak [ 18 wrz 2012, 17:50 ] |
Tytuł: | Re: grzejące się hamulce Volvo FH12 |
przy za malym cisnieniu bedziesz mial problemy z hamulcami sprawdz cisnienie na butli nr 1 manometrem i porownaj z deska rozdzielcza jak za niskie to masz 3 mozliwosci osuszacz , zawor regulujacy na butli ( sa 2 lub 3 na auto zaleznie czy zawieszenie pneumatyczne czy resor ) i zawor czworodrozny sprawdz " grzybka" czy dziala jak powinien i manetka recznego sprawdz czy sitka od spodu modulatorow nie sa zaklejone blotem to spowalnia uwalniane cisnienia po hamowaniu jak pneumatyka ok to... cegly pod kola , zdejmij wszystkie podwojne silowniki z zaciskow nabij powietrza uwolnij reczny i sprawdzaj co 10 min ktory sie wysuwa ..... najczesciej to kolo ktore sie gotuje ?? ostatnia sprawa to co bylo robione w zaciskach ???? jak ktos przez przypadek zalozyl samoregulator z lewego zacisku na prawy to bedzie mu na jednym kole zaciskalo hamulce a na drugim odwrotnie po kazdorazowym nacisnieciu pedalu pozdrowienia |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |