Tak tak, wiem że to taki temat pod złotą łopatę podchodzi, ale cóż...
Pacjent Volvo FH13 E5 manual z 2007 roku latające pod firanką, praktycznie zawsze ponad 15t na pace.
Spalanie na kompie średnie jak siadłem za fajerę po szefie 41l
Do końca jazdy brak zmian.
Za drugim razem 39l, nie wiem jak się to dziadostwo obsługuje do końca, więc zostawiłem, zrobiłem 400km i nic się nie zmieniło.
Nie wiem, może średnio ogarniam, bo to w sumie pierwsze takie jazdy zestawem z taką skrzynią, ale coś jest nie tak ewidentnie - jakiś czas temu przejechałem kawałek Scanią R450 załadowaną i wyszło 28l. Na solówkach też się mieściłem w przyzwoitych normach.
Z tego co zauważyłem to są dwa problemy: po pierwsze powietrze ucieka... szybko. Tak przynajmniej raz miałem komunikat o zwiększonym obciążeniu sprężarki w trakcie jazdy. Postój pow. 5min i muszę dobijać powietrze.
Po drugie (ponoć) za krótka plandeka - jak się naciągnie za mocno na przednim pręcie robi się "banan" i taka dziura, która z pewnością nie wpływa pozytywnie na opór powietrza. Z drugiej strony ustawienie małego naciągu powoduje łopotanie i też do bani jest.
_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje