wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

TGX ustawienie obrotów przy max prędkości
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37985
Strona 1 z 1

Autor:  bicker83 [ 13 gru 2012, 17:48 ]
Tytuł:  TGX ustawienie obrotów przy max prędkości

Witam
mam takie pytanie czy mozliwe jest zmniejszenie obrotów silnika przy maksymalnej prędkości. Chodzi oto ze auto ma obroty większe od tych mocniej świecących dwoch pól w całym zakresie zielonego przy jeździe na max 90km. Jak zapewne domniemam wieksze obroty to również większy apetyt na paliwo. Jesli dobrze kojaze w pozostałych naszych autach obroty przy maksymalnej prędkości są idealnie w tych dwoch mocniej świecących polach a ten tgx ma obroty własnie ponad te dwa pola. Zastanawiam się tez dlaczego tak jest czy poprzedni właściciel(auto kupione uzywane) nie zmienił opon na mniejsze stąd wzrost obrotów silnika

Autor:  użytkownik usunięty [ 13 gru 2012, 18:48 ]
Tytuł:  Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości

To o czym piszesz wymaga ingerencji w układ przeniesienia napędu a raczej w przełożenie na tylnym moście.
Owszem, oponami coś zdziałasz, ale niewiele.
No i pojawia się pytanie - jaki wpływ na siłę na kołach będzie miała zwiększenie profilu (z 70 na 80) opon na osi napędowej?
Wzrost obrotów może wynikać z tego, że pojazd był wyposażony w koła o profilu np. 80. Poprzedni właściciel zmienił profil opon na np. 70, przekalibrował tachograf do nowych opon.
Opona o wyższym profilu ma większy obwód. A co za tym idzie, aby pokonać tę samą drogę musi w porównaniu do opon o niższym profilu wykonać mniejszą ilość obrotów. Co przekłada się na prędkość obrotową wału napędowego a tym samym na prędkość obrotową silnika.

Autor:  bicker83 [ 13 gru 2012, 20:16 ]
Tytuł:  Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości

oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze?

Autor:  AdekS [ 13 gru 2012, 20:23 ]
Tytuł:  Re: TGX ustawienie obrotów przy max prędkości

Cytuj:
oki dzięki za odpowiedź. Zadzwoniłem dla pewności do serwisu i po sprawdzeniu auto wyszło na oponach 315/70 w oryginale. Zastanawia mnie zatem fakt czy faktycznie coś holender robił z tylnim mostem. Dodam ze auto miało hydraulike być moze chodziło pod wanną tak więc moze chciał zeby auto było mocniejsze?
Podczas zamawiana auta można wybrać różne konfiguracje przełożeń zarówno w skrzyni jak i w moście napędowym. Więc niekoniecznie holender musiał coś robić z tylnym mostem. Auto zapewne było zamówione z innym przeznaczeniem niż jazda na trasie z max. prędkością. :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/