Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lip 2014, 15:59

Koledzy, proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny spękanej jak na zdjęciach poniżej opony:
Obrazek Obrazek Obrazek

Opona prowadząca przód, Kormoran, rozmiar 315/70 R22,5. Przejechane ok. 250 tyś. km, regularnie sprawdzane ciśnienie, geometria. Jazda po drogach krajowych/ekspresówkach: 65%/35%, ładunki z zakresu lekko - średnio-ciężko (maks. co na osi mogło być to 7 200 kg, a może nawet i nie tyle), jazda w nocy. Opony nie przycierane o krawężniki, data produkcji 4511 (czyli końcówka 2011r.). W zasadzie "jak o swoje" się interesowałem.


Post Wysłano: 22 lip 2014, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem na co chcesz zwrócić uwagę, bo te idealnie prostopadłe rowki do obwodu dla mnie są jakimiś wyżłobieniami technologicznymi spod matrycy, a nie wynikiem uszkodzeń.

natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony.
okres gwarancji to 3 lata (jak się nie mylę) i dystans 250 tyś km powoduje, że przed zimą lub na wiosnę czas zastanowić się nad nowymi.
ale są tacy co na takich oponach przejadą jeszcze drugie tyle.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 22 lip 2014, 17:27

Cytuj:
(...)natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony.
okres gwarancji to 3 lata(...)
Właśnie chodzi mi o te ukośne pęknięcia. Na reklamację nie ma bardzo co liczyć, bo auto kupione było jako poleasingowe i miało założone tyle-co nowe opony na oś prowadzącą.


Post Wysłano: 22 lip 2014, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

U nas, na Volvie jesienią 2011 były założone nówki kormorany i opona pracowała i ścierała się idealnie, ale zbliża się okres 3 lat użytkowania i już zaczynają się robić cuda, pęknięcia podobne do twoich Jester, delikatne wybrzuszenia itp. 3 Lata spokoju, a potem za miesiąc parę milimetrów potrafi sie zjechać. Ponoć Kormornaki tak mają.

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 22 lip 2014, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Cytuj:
(...)natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony.
okres gwarancji to 3 lata(...)
Właśnie chodzi mi o te ukośne pęknięcia. Na reklamację nie ma bardzo co liczyć, bo auto kupione było jako poleasingowe i miało założone tyle-co nowe opony na oś prowadzącą.
znany temat, zdjąć i do reklamacji. Dlaczego się reklamacji obawiasz ? Dawaj, zaznacz na kwicie , że nie zgadzasz się na przecięcie i zażądaj zwrotu opony. Pęknięcia spotykane na Kormorankach F, właśnie na 70-tkach. Źle to wygląda ale na żaden na których klient nie zgodził się na wymianę dojeździły do końca. Wynik 250kkm i tak można uznać za dobry przebieg vs. cena opony. Co do reklamacji, będą się wypierać po tym wyplackowaniu. To akurat nie jest normalne w Kormoranie. Ciśnienie sprawdzałeś, a poprzedni właściciel ? Dużo powie wygniecenie stopki po demontażu.
Summa summarum ściągaj przed zimą i do reklamacji. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 23 lip 2014, 11:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

jak dla mnie 250tkm to dobry wynik, ja miałem na przodzie nowe Kormorany z tym ze 80, i wytrzymały może 220tkm, dalej nie było co jeździć, bieżnika już prawie nie było :]


Post Wysłano: 23 lip 2014, 11:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli w gwarancji jest 3 lata bez limitu kilometrów, to czego się nad tym nie schylić.
tylko problem jest w tym czy masz dowód kupna w postaci rachunku, faktury czy paragonu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 23 lip 2014, 11:45

Cytuj:
(...)Dlaczego się reklamacji obawiasz ? Dawaj, zaznacz na kwicie , że nie zgadzasz się na przecięcie i zażądaj zwrotu opony.

(...)Ciśnienie sprawdzałeś, a poprzedni właściciel ? Dużo powie wygniecenie stopki po demontażu.(...)
Właśnie o to chodzi, że "kwitów" na opony nie ma. Ciągnik kupiony był jako poleasingowy, w DAFie. Tuż przed sprzedażą miał założone nówki opony (wspomniane Kormorany) i na takich wyjechał z placu.
Co się tyczy ciśnień - jestem jedynym "użytkownikiem" tego ciągnika, więc Pneumaster pilnuję opon tak, jak mi kiedyś pisałeś.
Swoją drogą nasuwa mi się pytanie (jestem laikiem w tym temacie): jak poznasz po stopce, czy opona była przepompowana czy też niedopompowana - eksploatowana z niewłaściwym ciśnieniem?

Poza tym tak na prawej jak i na lewej oponie jest jeszcze 6mm bieżnika, więc gdyby nie te pęknięcia, to jeszcze parę kilometrów by na nich przejeździł.


Post Wysłano: 23 lip 2014, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Właśnie o to chodzi, że "kwitów" na opony nie ma.
Swoją drogą nasuwa mi się pytanie (jestem laikiem w tym temacie): jak poznasz po stopce, czy opona była przepompowana czy też niedopompowana - eksploatowana z niewłaściwym ciśnieniem?
Poznasz po wygięciu/wygnieceniu stopki. Stopka sporo mówi, przeciążone , przegrzane itd szkoda wywodów na ten temat - za dużo tłumaczenia. Kwitu zakupu do reklamacji nie musisz mieć, podajesz w formularzu rynek wtórny lub pierwszy montaż , datę zakupu opon mniej więcej co do miesiąca i już. Obowiązkiem producenta jest rozpatrzenie każdej dostarczonej reklamacji niezależnie od źródła pochodzenia. Takie pęknięcia na Kormo 70 pojawiały się nawet na prawidłowych ciśnieniach. Resztę opisze producent w reklamacji. Składaj ja i już. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 23 lip 2014, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

U mnie na pirelkach co maja ok 15tys km sa podobne pęknięcia a opona z tego roku....

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 24 lip 2014, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Co do opony Kormoran to nie ma dobrych wspomnień i to bez znaczenia czy w osobowym, dostawczym, czy ciężarowym. Prawdę powiedziawszy to w osobówce po pękał mi karkas co spowodowało zdeformowanie opony i co było śmieszne też nigdy nie miała kontaktów z krawężnikami, ani też z przeładowaniami. Po drugie w czasie deszczu stawała się mocno śliska. Bardzo dobrze tą oponę podsumował Kolega Pneumaster jako budżetową. Co do stanu tych opon to nie jest źle w większości firm w których jeździłem powiedzieli by że jestem przewrażliwiony (czyt. że szukasz dziury w całym). Z tego co sam widziałem jeśli pojazd miał złe ciśnienie w oponach za niskie to pęknięcie jest raczej wzdłuż łącznie karkasu z warstwą ścieralną ,a przy za wysokim łysienie przez środek opony. Tego typu pęknięcia pojawiają się przy przeładowaniu i mocnym skręcaniu na boki (duże prędkości na zakrętach). Ale u Ciebie może to być wada fabryczna opony.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: