wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Wywrotka i Tandem http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38199 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mlodyjo [ 30 gru 2012, 18:27 ] |
Tytuł: | Wywrotka i Tandem |
Witam. Jakie zestawy polecalibyście do takiego układu? Jaki tandem(oczywiście wywrotka), jakie auto? Auto najlepiej 2 osiowe(chociaż przy 3 osiowym nie płakał bym), nie koniecznie z kabiną nocną, ład +- 10t, tandem najlepiej ok 12-13T Tak, żeby wszystko grało, jaka moc autka? jaka marka? lepiej kupić ramę pod zabudowę? z racji, dużego asortymentu nie opłaca mi się ciągnik z wanną, bo z jednego miejsca mogę brać dwa rodzaje kamienia w takim układzie. Finanse na cały zestaw +- 80000zł Wolę tandem, z racji małego placu i prostszej jazdy:) Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam (jeśli pomyliłem działy proszę o przeniesienie) |
Autor: | Kierownik [ 30 gru 2012, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotka i Tandem |
Jeśli chcesz zestaw do materiałów sypkich żeby chociaż te 20 - 22 tony załadować musi to być solówka 3 osie + tandem. Trochę problem będzie z funduszami. Np ten http://otomoto.pl/man-33-403-6x4-wywrot ... 66679.html kosztuje już prawie 80 koła, a wcale najmłodszy nie jest. Na tandem trzeba doliczyć ze 20 tysia, plus jakaś kasa na doprowadzenie tego do ładu. Moc to jak wszędzie, nawet te 380tki szału nie robią, ale auto jakoś się ciągnie. Kupując ramę pod zabudowę już na pewno nie wyrobisz się w tych pieniądzach. |
Autor: | mlodyjo [ 31 gru 2012, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotka i Tandem |
teraz jeszcze pytanie dla użytkowników takich zestawów, oraz użytkowników koni z wanną. Co wg was jest bardziej ekonomiczne? tańsze do kupienia? paliwo koszty utrzymania, opłaty no i wiadomo, czym wg was lepiej się jeździ? |
Autor: | 5eba [ 05 sty 2013, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotka i Tandem |
Tandema do jazdy za 20tys nie kupisz. Co do kosztow eksploatacji(paliwo, zuzycie opon) - ciagnik i wanna zdecydowanie tansze i tak samo w zakupie. Za 80tys wywrotka z tandemem - cos ok 95rocznika a ciagnik z naczepa - no bedzie zdecydowanie nowszy. Jest jeszcze opcja auta 2 osiowego i przyczepy - masz dmc 36t - auto 4x4 to jakies 9t (oczywiscie z markowa zabudowa) i markowy tandem to 4,5-5t czyli na legalu wozisz 22t . Wywrotka 3 osiowa 6x4 wazy od 11,5-12,5t (w zaleznosci od zabudowy-znow guruje meiller w malej masie lub jakis langendorf czy dautel z alu burta) no i przyczepa niespelna 5t daje ci to ok 23t legalnie ladujac. Auto 4x4 jest zwrotniejsze i ma lepsza trakcje w terenie niz 6x4. Spalanie podobne, zuzycie opon mniejsze(no i jest ich mniej ) Ciagnik z wanna po za szosa nie jedzie i trzeba miec sporo miejsca do rozladunku.Opony w naczepie na skrajnych osiach co rok nowe... (transport lokalny/piaski,zwiry itp) |
Autor: | Darecki95 [ 18 lut 2013, 1:05 ] |
Tytuł: | Re: Wywrotka i Tandem |
Nie myślałeś o przeróbce ciągnika na solówke wywrotkę? Coś w stylu tego co ja mam? W woj. śląskim ostatnio się tego bardzo dużo pojawiło. Jeżeli pasowałoby Ci auto 4x2 to ja bym brał ciągnik wiadomo nie będzie to takie jak oryginalne auto ale zabudowę zrobisz sobie pod swoje potrzeby (jeśli chcesz mam namiary na dobrą firmę). Nasze volvo ma 10.5t ładowności do tego przyczepa tandem +/- 12-13t ładowności to Ci wychodzi około 23t ładunku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |