wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Bus pod lawetę http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38401 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | VAG Mafia [ 15 sty 2013, 15:44 ] |
Tytuł: | Bus pod lawetę |
Cześć wszystkim Szukam busa który da radę ciągać lawetę z samochodami z D do PL. Laweta na dwa auta. Bus musi być w wersji Maxi ponieważ do niego też mam zamiar ładować części typu felgi, opony, silniki itp. Cena - najlepiej jak najniższa. Chce żeby auto było niezawodne, najmniej awaryjne, którym co najmniej 2 lata pojeżdżę bez większych przygód. Myślałem o Mercedesie Sprinterze albo VW LT. Jakie są wasze propozycje ? Najlepiej tańsze niż wymienione przeze mnie, mogą być też starsze byle by spełniały w/w warunki. Pozdrawiam |
Autor: | GAZDA [ 15 sty 2013, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
chcesz mieć go na firme z vatem i jako ciężarowy w papierach czy osobówka? tak coby bez tacha jeździć? lt lub sprinter to już ok ale chyba najdroższe, ja bym polecił starą lt bo byłem bardzo zadowolony z tego auta, jeśli sie znasz na mechanice i chce ci sie od czasu do czasu podłubać samemu to iveco daily wchodzi w gre, one są dobre ale trza dbać... ewentualnie transit. ducata i tym podobne to odpadają ze względu na przedni napęd... |
Autor: | Patryg [ 15 sty 2013, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Sprinter 312/412 Ja mam 412 załadowany wazy nieraz ponad 7ton i auto naprawdę wytrzymałe co i raz strzeli pióro i to tyle. Strzela tylko dlatego ze mam 3 pióra a nie 5 bo można założyć od 616 i wtedy ograniczeniem ładowności są opony(polecam dunlop/michelin conti to syf raz na miecha któraś strzelała nieraz 2 a wszystkie brane nowe) . Auto na liczniku ma 360 tyś z tym ze przebieg mało realny bo było kupione u niemca z przebiegiem 110 tyś( 1 110 tys ? ) Miesiąc po sprowadzeniu padło sprzęgło(znaczy kierowca upalił do tej pory siedzi jedno ma ponad 220 tyś przelotu) potem robiliśmy turbo(700zł) po 2 latach padła pompa wody i cos tam jeszcze. Raz na miesiąc 2 jakieś pierdoły łączniki w zawieszeniu etc groszowe sprawy. Ostatnia wymiana w tamtym tyg to podpora wału ale to tez nie droga sprawa(300 z montażem) Żadna z tych awarii nie wystąpiła by gdy by auto było normalnie eksploatowane tzn waga max 5 ton, i tonęło po most w błocie. Auto służy do odbioru bydła z gospodarstw a tam z teren rożnie auto ma automatyczna blokadę mostu wiec sobie radzi. Silnik 2,9 TD nie bierze nawet kropli oleju i zawsze odpala niezależnie od temperatury. Auto jest z 1998 roku mamy je od 2006 i polecam auto nie do zdarcia |
Autor: | konradbiker [ 15 sty 2013, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Znajdz zadbanego sprintera 412 i bedziesz jezdzic dlugo i szczesliwie. Dla Ciebie koniecznie musi byc na blizniaku,. |
Autor: | mlodyjo [ 15 sty 2013, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Kolego Tobie nie lepiej kupić plandekę?(coś takiego http://otomoto.pl/mercedes-benz-sprinte ... 16477.html) zawsze na upartego jeszcze jednym autem mniejszym wjedziesz:) a i załadunek/rozładunek lepszy |
Autor: | VAG Mafia [ 15 sty 2013, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Cytuj: chcesz mieć go na firme z vatem i jako ciężarowy w papierach czy osobówka? tak coby bez tacha jeździć?
wolę na osobówkę Cytuj: Kolego Tobie nie lepiej kupić plandekę?(coś takiego http://otomoto.pl/mercedes-benz-sprinte ... 16477.html) zawsze na upartego jeszcze jednym autem mniejszym wjedziesz:) a i załadunek/rozładunek lepszy
Myślałem raczej o blaszakuZ Transitem mam niemiłe przeżycia więc podziękuję. Sprinter no niby ok ale ta cena trochę odstrasza, LT tak samo i takie auta są dla mnie wyjściem ostatecznym chociaż są to jedne z lepszych aut do takiej roboty. Czy są jakieś inne alternatywne rozwiązania ? A czy miał ktoś styczność z Oplem Movano ? |
Autor: | GAZDA [ 15 sty 2013, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
opel movano to renault master... więc jeśli już to master ale, jaką dmc chcesz mieć tą lawetę? bo takie na 2 autka to już ponad 3 tony będą a takiej nie pociągniesz byle czym, hehe. |
Autor: | Patryg [ 15 sty 2013, 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Sprintera bez problemu dasz do chip tuningu. Mój od 2009 jest podkręcony na około 150 koni i jest rakieta jest czym jechać. Plandeka jest lepszym wyborem od blaszki tak samo przyczepa jeśli jest oplandeczona. Mozna delikatnie przeładować i tego nie widać bo polizei ma kalkulator wagi samochodów w oczach i od razu widzą czy jesteś przeładowany. |
Autor: | GAZDA [ 15 sty 2013, 18:15 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
koledze chyba chodzi o to by był to bus coby tacha nie mieć... plandeka sie nie zakwalifikuje |
Autor: | Patryg [ 15 sty 2013, 18:39 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
a to zmieniło się coś w przepisach ? jesli auto jest zarejestrowane do 3,5 tony to nie musi mieć tacha. Ja mam 412 zarejstrowane na 3,5t. Oryginalna tabliczka jest na 3,5 tony. Nie mam tacha a nie jest to blaszak tylko ma budę do bydła.. |
Autor: | GAZDA [ 15 sty 2013, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Cytuj: a to zmieniło się coś w przepisach ? jesli auto jest zarejestrowane do 3,5 tony to nie musi mieć tacha. Ja mam 412 zarejstrowane na 3,5t. Oryginalna tabliczka jest na 3,5 tony. Nie mam tacha a nie jest to blaszak tylko ma budę do bydła..
auto ciężarowe 3,5 t + przyczepa 3t... pomyśl...
|
Autor: | Patryg [ 15 sty 2013, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
ale On che ciągnąc lawetę na 2 auta.. to i tak podchodzi pod B+E i tacha mieć nie musi. |
Autor: | GAZDA [ 15 sty 2013, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
ale zestaw przekracza 3,5 t dmc i w niemczech polizei nie bedzie musiała nic ważyć spojrzy w papiery 6,5 t dmc tachoscheibe bitte... |
Autor: | VAG Mafia [ 16 sty 2013, 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Cytuj: ale On che ciągnąc lawetę na 2 auta.. to i tak podchodzi pod B+E i tacha mieć nie musi. dokładnie tak, auto musi być na B+E i bez tacha. A Iveco Daily ?
|
Autor: | Patryg [ 16 sty 2013, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Starsze iveca to moce bestie. Jeśli masz troszkę zdolności mechanicznych/manualnych to można zaryzykować. Auta wytrzymałe jeśli chodzi o ramy i motory.Ja bym obstawiał jednak sprintera 412/312. a co do tacha przy powyżej 3,5 tony to obowiązuje ale przewoźników nimieckich. Ty musisz prowadzić tylko książkę. |
Autor: | konradbiker [ 16 sty 2013, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Stare iveco daily do 99 to ze tak powiem chyba nie ten komfort te 99-06 juz tak fajnie sie imi jeździ ale tez trzeba uważać zeby trafic dobrego chociaz z tym ciezko . CDIk fajne ale tez wiekszosc to juz zajechance i wiadomo za darmo nikt dobrego nie odda wiec ja dalej podtrzymuje 412 koszta serwisu raczej przyzwoite, nie ma problemow z elektronika, silnik nawet jezeli padnie to koszta drugiego sa nie wielkie nawet z okulara mozna i szukac z okulara. A i dobrego mozna znalesc w przyzwoitych pieniadzach tylko trzeba poszukac i nie chwytac pierwszego lepszego. |
Autor: | GAZDA [ 17 sty 2013, 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
co do tacha to : Cytuj: Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:
pojazd do przewożenia rzeczy = samochód ciężarowy, bus zarejestrowany jako osobowy ciężarowym nie jest dlatego tacha mieć nie musi, jeśli busik do 3,5 t jest ciężarowym i jedzie z przyczepą a masa zestawu przekracza 3,5t to musi mieć tacho...
pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony, |
Autor: | warsztatchadzy [ 18 sty 2013, 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
WG mnie sprinter może być droższy w utrzymaniu. Co do iveco zgadzam się, troszkę zdolności mechanicznych i auto potrafi się odwdzięczyć i sprawnością i funkcjonalnością. Cytuj: Starsze iveca to moce bestie. Jeśli masz troszkę zdolności mechanicznych/manualnych to można zaryzykować. Auta wytrzymałe jeśli chodzi o ramy i motory.Ja bym obstawiał jednak sprintera 412/312.
a co do tacha przy powyżej 3,5 tony to obowiązuje ale przewoźników nimieckich. Ty musisz prowadzić tylko książkę. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 18 sty 2013, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Jak masz zamiar handlować samochodami to wstrzymaj się z inwestycjami w busa. Handel stoi teraz, sam handlowałem dosyć dużo autami do 10,15tys zł. I odpuściłem, bo to tylko blokada środków żeby zarobić 1000zł. Kiedyś się jeździło do warszawy czy łodzi dwa razy na dzień. Zanim auto przyjechało ze stolicy doklejało się 300-400zł i szedł dalej do handlarzy na miasto i to był handel. A teraz jeszcze sprowadzańcami podejrzewam że takimi po 3tys zł nie zarobisz. Sam sprinter+laweta kosztuje ze 30tys. Więc zyski w porównaniu z inwestycjami.... Zus, skarbowy, paliwo. Musiał byś z 10 jakiś clio pogonić a takiego niezarejestrowanego w kraju nie kupia. Zrobiłem offtopic ale chłopaku szkoda twoich oszczędności i nerwów. Jak już to moto allegro i szukać okazji, pamiętaj rozbitych i nie jeżdżących się nie kupuje. Lepiej przerzucić dużo a małym zarobkiem. |
Autor: | warsztatchadzy [ 18 sty 2013, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Bus pod lawetę |
Zgadzam się w 100% z Łukaszem teraz na rynku wysyp aut a klienci nie chcą inwestować. Klienci coraz mocniej zrażaj się też do sprowadzonych ale cóż nie ma się co dziwić biorąc pod uwagę co się dzieje z tymi autami. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |