Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2013, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2013, 14:57
Posty: 13

Dlaczego przed dłuższym holowaniem należy odłączyć wał napędowy?

Z góry dzięki za odpowiedź.


Post Wysłano: 07 lut 2013, 20:31

Ponieważ smarowanie w skrzyni biegów jest uzależnione od pracującego silnika. A jeśli ten nie pracuje nie ma smarowania a co za tym idzie szybko możesz ją zatrzeć...


Post Wysłano: 07 lut 2013, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Dlaczego przed dłuższym holowaniem należy odłączyć wał napędowy?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Przed każdym holowaniem, skrzynia od Fh holowana z przykręconym wałem zatarła się po 20km.

Dlaczego dla tego że skrzynie w ciężarówkach mają mechanizm duża mała skrzynia, czyli przekładnie planetarną. Jak skrzynia napędza most obroty są w normie, odwrotnie gdy most napędza skrzynie są ogromne. Nie znacznie czy jest na luzie czy na biegu przekładnia zawsze działa.

Druga sprawa pompa oleju wewnątrz skrzyni napędzana jest z wałka pośredniego, on dalej spięty jest z wałkiem sprzęgłowym, i silnikiem. Wałek główny obracający się z ogromną prędkością go nie napędza. Pompa stoi-skrzynia sie zaciera.


EDIT: Poprzedni post napisałem jak łamaga.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kojotex i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: