Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2013, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Dziś byłem przewieźć się ostatnim zakupem, tzn FH 440 eur 5, D13A. Samochód jak samochód, jedzie i tyle. Mam kilka pytań z nim związanych.

1. Na ostatnim biegu z pedałem w podłodze, chwilowe zużycie pokazuje 83 - 84 litry, ale ten pasek ilustrujący jak głęboko wciskam gaz nie jest do końca "zaznaczony", tak jak by gaz nie był wciśnięty do końca. U Was też tak jest?

2. Coś dużo pali to auto. Na tej samej trasie tydzień temu Fh 12, D12D z 900tkm na blacie zszedłem do 29 litrów, tym nie udało mi się poniżej 32l/100km. Wskaźnik turbo dochodzi do końca, moc chyba jest w normie. Tak ma być, czy czeka mnie jazda po serwisach? Trochę to dziwne, że nowsze, z połową przebiegu chapie 3 litry więcej...

3. Ciśnienie oleju przy 1450 obr, jest nieznacznie poniżej połowy skali (pokazał bym zdjęcie, ale jak się ma internet z Orange nie da się go załadować...). Ale chyba jest to spowodowane olejem, wlany jest albo syntektyk, albo pół syntetyk, olej na bagnecie jest rzadki, auto fajnie lekko pali.

4. Temperatura oleju przy normalnej jeździe po w miarę płaskim jest 100 - 105 stopni. W starym volvo (D12D), w tych warubkach było by 83 - 86 stopni, zalane jest 15W40.

5. Zostawić ten półsyntetyk, czy zalać 15W40 przy natępnej wymianie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

ad 1
Ten pasek nie ilustruje jak mocno wcisniety jest gaz tylko chwilowe spalanie , do maksa pewnie ci dochodzi przy ruszaniu-rozpedzaniu gdzie chwilowe spalanie wtedy jest ze 120-180 litrów...
ad 2

temat rzeka, ale sprawdz ktore auto ma jakie przeklamania licznika albo zjechane opony bo tu juz moze sie zrobic roznica 1-2 litrów miedzy wozami, cisnienie w oponach i czy któres z kól nie grzeje sie bo moze sie lozysko powoli konczyc albo zacisk lekko trzymac i tez bedzie lipa..

ad.3,5
syntetyk ? raczej wątpie, mielismy takie same egzemplarze w firmie i wszedzie od nowosci lany był 15W40 nawet podczas obslugi na serwsie... wymiany były co ok 50 tys km

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Ciśnienie jest w normie,przy rozpędzaniu auta zużycie mam do 500l/100 km.Temperatura oleju 100st,płynu ok 85.Przy podjazdach w Austrii (czas podjazdu pod górę ok 50min) w lecie olej wzrasta to 120st a płyn do 100st.Mam na myśli rzeczywistą masę całkowitą ok 90T.Moim zdaniem nic się z Twoim autem nie dzieje.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 157
Samochód: VOLVO

Z tym paskiem, to nie wiem od czego to zależy, ale jak miałem opony 70 to na ostatnim biegu ten pasek szedł do końca, a jak założyłem 80 i zrobiłem kalibracje tacha to już nie idzie do końca i z gazem w podłodze pokazuje chwilowe spalanie 78, a wcześniej było 82.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Ok. Dzięki wszystkim za info.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z tym paskiem, to nie wiem od czego to zależy, ale jak miałem opony 70 to na ostatnim biegu ten pasek szedł do końca, a jak założyłem 80 i zrobiłem kalibracje tacha to już nie idzie do końca i z gazem w podłodze pokazuje chwilowe spalanie 78, a wcześniej było 82.
Chyba normalne skoro założyłeś większe opony to zarazem spadły obroty silnika przy tej samej prędkości co się wiąże z mniejszym zużyciem chwilowym paliwa :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Rozwiązałem problem ze zużyciem paliwka. Przyczyna prosta, taka że aż wstyd sie przyznać - filtr powietrza wysatrczyło wymienić. Po zakupie nie wymieniłem, dlatego że w D12D komputer sygnalizował kiedy jest zabity. Ten nowszy, nic nie pokazywał więc byłem pewien że jest ok. A tu ZONK!!!

Drugą (drugą, ale nie wiem czy nie ważniejszą) przyczyną są przekłamania tacho. Tacho zlegalizowane tak "bez jeżdżenia". Okazało się że zaniża przjechane km (jak i potem sie okazało również prędkość) o równe 10%.
Jornąłem się w bardzo prosty sposób, zwykle na fotoradary jadę tak o 6 - 7 km powyżej dopuszczalnej. Tak też zrobiłem nowym nabytkiem. Moja mina, kiedy żółty przy prędkości na blacie 57km/h jebnął po oczach - bezcenna. Znaczy się tak bezcenna jak, 100zł i ze 2 pkty które pewnie przyjdą pocztą.
Tegoż samego wieczora, autostradka od Sycowa przez AOW do Legnicy. Towarzystwo pyka 89 - 90, dwa Volva pakuja non stop lewym jedno odcina 100km/h drugie troszkę odstając 95km/h. Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne, miny wyprzedzanych kolegów juz mniej.

Z kółka 1100km, 700 ładownych, reszta pusto zużycie 29 litrów z tankowania. Generalnie D13A rządzi, elsatyczniejsze bo idzie od 900 obr, cichsze, oszczędniejsze niż D12D. D12D ładniej pracuje, choć ktoś znający się na rzeczy pozna że to i to Volvo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: