wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania Streamline 2013 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39288 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 15:36 ] |
Tytuł: | Scania Streamline 2013 |
Oficjalna strona Streamline: http://www4.scania.com/en/streamline/ http://scania.com/media/calendar/2013/s ... aspx?tab=0 Silniki Euro6: V8: 520 hp,2,700 Nmat 1,000-1,300 r/min,EGR+SCR 580 hp,2,950Nmat 1,000-1,350 r/min, EGR+SCR 730 hp, w normie E6 wyjdzie później Rzędowe 6-cylindrów: 370 hp, w normie E6 wyjdzie później 410 hp,2,150 Nmat 1,000-1,300 r/min,SCR 450 hp,2,350 Nmat 1,000-1,300 r/min,EGR+SCR 490 hp,2,550 Nmat 1,000-1,300 r/min,EGR+SCR Jednocześnie oferowane będą także silniki z E5 |
Autor: | FLYP [ 21 mar 2013, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Na kanale YT Scanii pojawiła się już masa filmików http://www.youtube.com/user/ScaniaGroup/feed?filter=2 |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Zgadza się, już mi się podoba, pierwsze wrażenie było słabe, ale teraz jest OK. |
Autor: | kam3903 [ 21 mar 2013, 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Szczerze, to co oni zmienili, wprowadzili kilka poprawek aerodynamicznych, zmniejszyli pobór paliwa, wsadzili nowy program do skrzyni biegów, i BUM mamy nowe auto, oczywiście rozumiem że zużycie paliwa jest ważne ale jak dla mnie to tak troszkę dziwnie wygląda. . Mogą się teraz na mnie posypać hejty, ale dla mnie to jest sztuczne robienie ruchu w biznesie. Równie dobrze mogli zrobić to wszystko i dodać jako pakiet ekonomiczny a nie jako całkiem nowe auto. |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Cytuj: Szczerze, to co oni zmienili, wprowadzili kilka poprawek aerodynamicznych, zmniejszyli pobór paliwa, wsadzili nowy program do skrzyni biegów, i BUM mamy nowe auto, oczywiście rozumiem że zużycie paliwa jest ważne ale jak dla mnie to tak troszkę dziwnie wygląda. . Mogą się teraz na mnie posypać hejty, ale dla mnie to jest sztuczne robienie ruchu w biznesie. Równie dobrze mogli zrobić to wszystko i dodać jako pakiet ekonomiczny a nie jako całkiem nowe auto.
Masz rację, ale nie wygląda tak źle, po za tym ważne że kultowe V8 pozostało.
|
Autor: | Lukassz [ 21 mar 2013, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Stara blenda, stare boczki atrapy i byłoby git |
Autor: | Dzeku [ 21 mar 2013, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
No szok !! Pojechali po krawędzi... Boję się że ciężko będzie rozpoznać "nowy" model od starego. Dobrze że jest napis na dachu (to chyba największa nowość ) |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Spytam się czy ktoś z was tu narzekających przejrzał chociaż oficjalną stronę tego projektu? |
Autor: | Lukassz [ 21 mar 2013, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Cytuj: Spytam się czy ktoś z was tu narzekających przejrzał chociaż oficjalną stronę tego projektu?
Ja, no i co z tego? Spoko, te boczki atrapy niby mają niebotyczny wpływ na spalanie blablabla - w sumie okey, ale moja SUBIEKTYWNA opinia jest taka, że wygląda to dla mnie kupowato, a blenda - jej kształt wpływu na spalanie jakiegoś większego raczej nie ma, a klasyczna blenda wyglądała lepiej. Z resztą dla mnie najlepsza Rka z wyglądu to pierwsza generacja i tego się trzymam, pomijając już to, że po pewnym czasie wyczerpują się możliwości robienia facelifting'ów, tak żeby to wyglądało fajnie. I dla tej bryły nadszedł już czas, nic więcej się z tego nie da wykrzesać, ja czekam na nowy model. Jakieś pytania jeszcze? BTW, i tak lepsze niż nowe volvo
|
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Co do kabiny to zgadza się, ale tutaj była inna polityka miało być poprawienie aerodynamiki do nowej normy E6 żeby V8 przeszły ją w jakiś tam sposób. Na nową kabinę myślę że poczekamy jeszcze ze 2-3 lata. Zastanawiam się czy będzie szeroki zderzak? |
Autor: | scania113m [ 21 mar 2013, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Lepiej wizualnie zmienić mało, niż przesadzić, tak jak Volvo. Scania Streamline z 1991 roku też wiele nie różniła się od zwykłej 3ki, miała na celu lepszą aerodynamikę, obniżenie spalania. Według mnie wszystko wygląda świetnie, jak przy każdym modelu Scanii. Halogeny w blendzie nawet przypadły mi do gustu, nienawidziłem tego w starszych modelach. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 21 mar 2013, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Z jednej strony nic nowego - ale z drugiej zauważcie, że im mniej zmienionych części, tym bardziej sprawdzone rozwiązania, dostępność części używanych. Tak więc czekamy na opinie użytkowników, jeżeli rzeczywiście spalanie będzie konkurencyjne dla Mp4, nowego FH i reszty ciężarówek to jak najbardziej plus. Oczywiście, można by chcieć czegoś nowego, ale w sumie, tu chodzi o zysk przedsiębiorcy a nie nasze opinie. |
Autor: | Lukassz [ 21 mar 2013, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
A jeszcze jedno pytanko mam, te silniki 450KM i 490KM to nadal EGR? |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Cytuj: Lepiej wizualnie zmienić mało, niż przesadzić, tak jak Volvo. Scania Streamline z 1991 roku też wiele nie różniła się od zwykłej 3ki, miała na celu lepszą aerodynamikę, obniżenie spalania.
Historia lubi się powtarzać, dlatego myślę że za 2-3 lata, wyjdzie następna seria.Według mnie wszystko wygląda świetnie, jak przy każdym modelu Scanii. Halogeny w blendzie nawet przypadły mi do gustu, nienawidziłem tego w starszych modelach. |
Autor: | PIRS-BT [ 21 mar 2013, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
zobaczyli 3 zdjęcia i hejty lecą zgłębcie temat to zobaczycie ze streamline to nie tylko nowe narożniki kabiny... może wymienię kilka rzeczy: - nowe lampy przednie i tylne na Ledzie - narożniki blenda i kilka pierdół - silnik euro 6 trochę ulepszony - nowe mosty - skrzynia o mniejszych oporach (więc nie jest to tylko zmiana softu) - zmieniono sposób zasilania tak żeby zawsze odpalić auto - zmiany w kabinie, nowe audio, zmiana koloru tapicerki - nowy lakier w palecie - coś tam ze sterowaniem przez smartphona - nowe fotele coś tam dalej było, ale nie chce mi się szukać |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Cytuj: A jeszcze jedno pytanko mam, te silniki 450KM i 490KM to nadal EGR?
450 hp,2,350 Nmat 1,000-1,300 r/min,EGR+SCR490 hp,2,550 Nmat 1,000-1,300 r/min,EGR+SCR |
Autor: | Lukassz [ 21 mar 2013, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Cytuj: zobaczyli 3 zdjęcia i hejty lecą
W tych czasach każde zdanie na nie to hejt.... no ale jak już tak to cóż...zgłębcie temat to zobaczycie ze streamline to nie tylko nowe narożniki kabiny... może wymienię kilka rzeczy: - nowe lampy przednie i tylne na Ledzie - narożniki blenda i kilka pierdół - silnik euro 6 trochę ulepszony - nowe mosty - skrzynia o mniejszych oporach (więc nie jest to tylko zmiana softu) - zmieniono sposób zasilania tak żeby zawsze odpalić auto - zmiany w kabinie, nowe audio, zmiana koloru tapicerki - nowy lakier w palecie - coś tam ze sterowaniem przez smartphona - nowe fotele coś tam dalej było, ale nie chce mi się szukać Ja do zmian mechanicznych czy tych we wnętrzu nic nie mam, jedynie wygląd hejtuje P.S. dzięki tomaszek12 |
Autor: | bosman [ 21 mar 2013, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Jakoś w ciągu 2 ostatnich lat Scania nic nowego nie wprowadzała... no może jakieś tam elementy. W Stramline będzie to wszystko połączone: Scania Driver Suport, lepsze aero, FMS, Oprtcruise+Ecocruise połączony z mapą Nav (teraz to auto będzie mówić Ci czy przyspieszyć przed górka żeby szybciej wejść czy nie):D no i jeszcze Scania Comunicator i online diagnostics... serwis widzi co auto boli. Dostepny jest nowy tylny most, spreżarka powietrza będzie wyłączana, system podwójnych akumulatorów, Do tego dochodzą nowe motory: 410 Scr; 450 i 490 Scr+Egr. I oczywiście V-ka: 520 i 580 ... wszstkie motory oczywiście E6. Jak będzie to zobaczymy...jesli nie będzie to za duzo kosztować to klienci się znajdą. A widocznie niewielu przejrzało linki.... w Streamline będzie normalne łóżko na sprężynach. |
Autor: | Tomaszek [ 21 mar 2013, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
R580 powraca w wielkim stylu Tutaj takie szczegóły: |
Autor: | Luka [ 21 mar 2013, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania Streamline 2013 |
Większość producentów, w tym najgłośniej MAN już jakiś czas czemu wprowadziły zoptymalizowane, ekonomiczne serie. Volvo, które było ponoć ciasne zrobiło całkowicie nową kabinę, zaprezentowaną, podobnie jak w przypadku Mercedesa, z dużą pompą. Iveco wygląda, jest oszczędne i z serii na serie pracują nad poprawą jakości wykonania. Mercedes ponoć wynalazł koło na nowo, w praktyce zaprezentował świeży design, nową kabinę, oszczędne silniki i każdy chciał go mieć. Daf, ciężko powiedzieć co zrobił konkretnego, ale na pewno nie przespał momentu, zaprezentował nowy-stary samochód w tym samym czasie co pozostali producenci, wprowadził kilka nowinek technicznych. Ciekaw jestem co zaprezentuje Renault, zwłaszcza, że nie zrobili tego, gdy wszyscy prezentowali nowe samochody. Scania - nihil novi. Najpierw lifting ogólny, później lifting reflektorów przednich, później silników, teraz znów reflektorów. Gdyby zebrać wszystkie działania z ostatnich lat do kupy, może by to zrobiło jakieś wrażenie. A tak to co najwyżej, jest to nużące. Większość wad Scanii nadal pozostała, atuty, które dawały jej przewagę nad konkurentami, praktycznie się zatarły. Modułowość Scanii, to na pewno atut, ale chyba zbyt mocno absorbujący producenta. R-ka zamiast wyznaczać "nowe trendy" i podporządkowywać resztę gamy pod ten model, stoi praktycznie na równi ze śmieciarką. Do tego z obiegowych opinii można odnieść wrażenie, że za te pieniądze, można oczekiwać więcej. Kult Scanii jakby nieco się zaciera, co wbrew pozorom może odbić się na sprzedaży. Wystarczy zobaczyć na kampanie reklamową Mercedesa, ze swoim nowym Actrosem, jaki to był szał i "każdy chciał go mieć". |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |