Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2013, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

http://www.youtube.com/watch?v=k4xJv8Xs-rc
czyli tym wyższa norma Euro to silnik gorzej pracuje i z tym się zgodzę.
Ciekawie opowiada

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 8:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

program na poziomie, lecz nie do końca ze wszystkim się zgodzę, jeżeli ktoś mi wciska, że np 2,5 merca chodziło miękko w porównaniu do nowoczesnego common raila o tej samej liczbie cylindrów no to powodzenia....

po za tym 3,0 miało 6 garów, a nie 5, co widać wyraźnie na filmie, zgodzę się co do tego, że ekologia niszczy te silniki, ale zapomnieli powiedzieć o czymś bardzooo ważnym, to producenci sami niszczą te silniki wprowadzając rozwiązania, które mają zarobić na serwisie...


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 8:23

Program ciekawy, rzucający nowe światło na dotychczasową (moją) wiedzę. Prowadzony w bardzo sympatyczny sposób a osoba opowiadająca o wszystkim wydaje się robić to z ogromną pasją.


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 9:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jeżeli ktoś mi wciska, że np 2,5 merca chodziło miękko w porównaniu do nowoczesnego common raila o tej samej liczbie cylindrów no to powodzenia
6 baniakowy om606, miał prace lepszą niż 3.2cdi r6. Za to te najnowsze turbognojki chodzą bez szelestnie, mercedes w212 e300cdi, tego samochodu nie słychać, jak pracuje.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Lepiej jak by dali te program zamiast legend PRL w TVN turbo.
Ale gośc pisał że TVN nie jest zainteresowany produkcją.
http://www.youtube.com/watch?v=DP8IBhpBxts
Odcinek z ciężarówką Star jest bardzo ciekawy.
Chciałbym pogadać z tym mechanikiem ciekawie opowiada i ma dużo ciekawych informacji a na pewno zna sie bardzo dobrze na budowie silnika.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 11:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
zna sie bardzo dobrze na budowie silnika.
Stara...

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

no to fakt 3,2cdi to ogólny nie wypał, kulturę pracy ma okrutną...


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ale spalanie, i dynamike jak najbardziej OK

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
po za tym 3,0 miało 6 garów, a nie 5, co widać wyraźnie na filmie
No tak, to akurat podpada i to dość mocno, a 2,5 litra miał 5 cylindrów...
Cytuj:
Program ciekawy, rzucający nowe światło na dotychczasową (moją) wiedzę. Prowadzony w bardzo sympatyczny sposób a osoba opowiadająca o wszystkim wydaje się robić to z ogromną pasją.
Rzeczywiście, widziałem wcześniej program o Starze tych panów, bardzo mi się spodobał (no może pomijając przeróbkę piosenki Rewińskiego :lol: ). Brakowało mi jednak szerszego spojrzenia na markę - w końcu Star ani się nie zaczął, ani nie skończył na modelu 28. Tak czy siak porównując do "Legend PRL" z odcinkiem o Starze to jednak Ci "amatorzy" wypadają o dwie klasy lepiej niż produkcja TVN. Ciekawe co by zrobili na temat innych pojazdów typu Jelcz czy Autosan.
Cytuj:
6 baniakowy om606, miał prace lepszą niż 3.2cdi r6. Za to te najnowsze turbognojki chodzą bez szelestnie, mercedes w212 e300cdi, tego samochodu nie słychać, jak pracuje.
A ciekawostka jeszcze inna - ja tam nie miałem za dużo wspólnego z Dieslami, ale z tymi starszymi w Mercach owszem, nieco... I ogólnie pojawiały się głosy że stary OM603 (12V) chodził lepiej niż wspomniany OM606 (24V).

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 12:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
I ogólnie pojawiały się głosy że stary OM603 (12V) chodził lepiej niż wspomniany OM606 (24V).
Tak 603 chodził niby lepiej, ale 606 był elastyczniejszy i oszczędniejszy. Om606 wolnossące w w124 miał prostszą pompę. 606turbo w w210 miał skomplikowane sterowanie pompą chorą szyną can. Ale mimo wszystko te pompy nie padały, elektryka się trzymała i taki wóz miotał 177km bez zmiennej geometri łopatek, nastawników HDK, padającego vp44 i common railla jak to ma miejsce np silnikach audi i bmw z tamtego okresu o podobnych mocach. Do tego z niezniszczalnym łańcuchem rozrządu,(wtedy przy przebiegach mniejszych niż 600tkm się o łańcuszku nie mówiło) dodatkowo układ paliwowy trawiący wszystko. O tym silniku nie słychać jak o bawarskim tdsi'e, a jest to naprawdę świetna bardzo udana konstrukcja. Miałem takiego to miał przebieg jak 6 letnia ciężarówka z międzynarodówki.


Do tego lubią ten silnik wsadzać do różnych dziwnych maszyn, widziałem już mercedesa 190, jeepa cherooki z takim motorem, na YT jest bmw e30, ktoś to wsadził do sprintera pierwszej generacji. Są też konstrukcje om606 z mocami rzędu 500km i te silniki to wytrzymują. większa dawka na pompie, większe ciśnienie doładowania i robi się z nich 200km. Pompa z w210 do silnika z turbo, ma na tyle skomplikowane sterowanie, że podobno nikomu nie udało się odpalić tego silnika bez auta, zakładają pompy z om603turbo z podciśnieniowym sterowaniem turbiną i gazem na linke zakładają większe sekcjei, bo inaczej się nie da.

Jest to kawal świetnego żelaza o której mało kto wie, według mnie najlepszy silnik mercedesa w historii, zanim bmw zrobiło m57t2d30 to mercedes powinien mieć kilka razy z rzędu silnik roku. Bo rzędowa pompa wtryskowa, zwykła turbina, dobry rozrząd, i egr do zaślepienia w 3 minuty, są świetnym połączeniem, i chyba jednym z ostatnich takich silników jaki powstał.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 kwie 2013, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Kolesie fajni i faktycznie z pasją mówią ale nie dziwię się trochę, że stacje tv nie są za bardzo zainteresowane ich programem gdyż nie bardzo pasowałby do ramówki bo jest po prostu programem "przegadanym". Gadają z sensem i wiedzą dokładnie o czym mówią ale to się po prostu nie sprzedaje - sprzedaje się byle co zrobione w byle jaki sposób byle było kolorowe do tego z keczupem i tak skadrowane by móc lokowanie produktu w co drugim ujęciu zrobić.
Jakby budżet mieli większy to i pewnie ciekawiej by to wyglądało niż dwóch panów przed trzema autami przeplatanych ujęciami złapanymi z YT. Szkoda bo potencjał jest.
A zamiast zamieniać "Legendy PRL" które uważam za dość dobry program to wolałbym żeby z ramówki TVN Turbo spadł ten szajs zatytułowany "uwaga pirat" puszczany ostatnio do zrzygania.

Co do 3.0D Mercedesa - pierwszy taki motor (OM617) miał istotnie 5 cylindrów (pierwszy pięciocylindrowy diesel na świecie zamontowany w modelu W115 i oznaczony 240D 3,0). Pierwsza jego karnacja (montowana także w modelu W123) miała 80KM a druga 88KM (miałem S123 z tym silnikiem).
2,5D z W124 miał również 5 cylindrów (OM602 i OM605) a 3,0 już faktycznie 6.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Jak już jesteśmy przy Mercedesach...
Ciekawi mnie bardzo czemu silnik(OM606) 177 KM nie występował z manualną skrzynią ?

Sorry za OT.


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Jak już jesteśmy przy Mercedesach...
Ciekawi mnie bardzo czemu silnik(OM606) 177 KM nie występował z manualną skrzynią ?

Sorry za OT.
Chodzi o OM606 D30LA, to jest silnik turbodoładowany... Podejrzewam że to polityka firmy, bo model ten jako "topowy sadzomiot" zarówno w modelu 124 jak i 210 miał inne skrzynie biegów niż wersja bez turbo, a nawet różną pomiędzy nimi samymi. Podobnie było w przypadku innych topowych modeli 500E/E500 czy 420E/E400. Za to znając MB to jakby się komuś chciało bawić to spokojnie dałby radę zmienić skrzynię na manual.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 11:53

Cytuj:
Kolesie fajni i faktycznie z pasją mówią ale nie dziwię się trochę, że stacje tv nie są za bardzo zainteresowane ich programem gdyż nie bardzo pasowałby do ramówki bo jest po prostu programem "przegadanym". Gadają z sensem i wiedzą dokładnie o czym mówią ale to się po prostu nie sprzedaje - sprzedaje się byle co zrobione w byle jaki sposób byle było kolorowe do tego z keczupem i tak skadrowane by móc lokowanie produktu w co drugim ujęciu zrobić.[...]
Swoja drogą zastanawiam się, jaką "rację bytu" miałaby w dzisiejszych czasach "Sonda". Też program przegadany, z ogromem informacji. Prowadzony bardzo sympatycznie przez nieodżałowany duet Kurek-Kamiński z nierzadko wesołymi docinkami a i również typową dyskusją, w której każdy z Nich przedstawiał swoje argumenty...


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 12:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Swoja drogą zastanawiam się, jaką "rację bytu" miałaby w dzisiejszych czasach "Sonda". Też program przegadany, z ogromem informacji. Prowadzony bardzo sympatycznie przez nieodżałowany duet Kurek-Kamiński z nierzadko wesołymi docinkami a i również typową dyskusją, w której każdy z Nich przedstawiał swoje argumenty...
Takie czasy... Jeszcze pare lat temu nawet na TVN robili dobre programy dokumentalne (Granice, Wielkie ucieczki, Alfabet mafii, Cela). W TVP było pasmo edukacyjne z programami takimi jak Laboratorium czy Kuchnia Wiktora Niedzickiego, był też Magazyn Auto, który prowadził Jerzy Iwaszkiewicz.
http://www.youtube.com/watch?v=4JC-HZvZIu0
Kiedyś programy były robione z jakąś tam misją edukacyjną, obecnie widz jest traktowany jako idiota, a programy motoryzacyjne prowadzą osoby o znikomej wiedzy motoryzacyjnej pokroju Marcina Prokopa, liczy się promocja produktu.
Przez krótki czas w kioskach była gazeta Auto Po Gwarancji, w której testowano i opisywano samochody używane, wypowiadali się mechanicy, szczegółowo opisywano konstrukcje pojazdów, a porady nie dotyczyły wyboru płynu letniego do spryskiwaczy jak jest w obecnych gazetach, ale na przykład doboru łożysk do regeneracji tylnego mostu w W124.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 18 kwie 2013, 16:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Auto po gwarancji, bardzo dobra gazeta, mam wszystkie egzemplarze. Taką prasę zabił internet.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: