wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40339 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AIR-SPED [ 20 lip 2013, 16:29 ] |
Tytuł: | Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Witam, Mamy okazje kupić Volvo FM12 340 koni z 1999 roku z rozłożonym silnikiem(podobno się zatarł). Mam następujące pytania: czy ten motor jest na pompowtryskach? Jest to solówka 2 osiowa z wysoką kabiną sypialną. Przebieg to 1 230 000. Jak jest z częściami zamiennymi to tego modelu. Ile taki auto pali? Czy częśći są drogie? Trochę się boimy bo keidys mieliśmy Volvo Fl7 240km 1994 i niestety to była porażka.. Brak części a jak już się znalazły to ceny kosmiczne.. Z góry dzieki za każdą poradę Pozdrawiam. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 21 lip 2013, 0:21 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Tak są tam pompowtryski bosch lub lukas. W miarę bezawaryjny układ, przy tym przebiegu mogą się już nadawać do wymiany. Do tego silnika części jest w bród. Ten silnik d12c jest trudny w naprawach, ma skomplikowaną budowę i łatwo odwalic babola na glupocie. Ja to zrobię, ale laik polegnie. |
Autor: | AIR-SPED [ 21 lip 2013, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Bardziej mi chodzi o cześci nie koniecznie stricte do silnika. Jak z czesciami do ukladu hamulcowego, pneumatycznego(zawory itp), układ chlodzenia pompy wody, chlodnice, turbiny itp. Bo w fl7 to byl z tym duzy problem. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 21 lip 2013, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Jest tego pełno. |
Autor: | 5eba [ 23 lip 2013, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Mialem, jak sie okazalo pozniej 340 - bylem pewny ze to 380 przez ponad 3 lata eksploatacji i z 42t DMC szedl jak nalezy i z paliwem byl oszczedny. Czesci masz w brud do FM/FH Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 23 lip 2013, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Cytuj:
Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km.
d12A był jakoś do końca 98produkowany, 99 to na 200% D.
|
Autor: | 5eba [ 23 lip 2013, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FM12 340 1999 kilka pytań przy kupnie. |
Zgadza sie bo moj byl z polowy grudnia 98 i mial A, ale wiesz jak bywa z rocznikami aut z poczatkow roku, a FM jak sie nie myle we wrzesniu 98 weszlo do produkcji konczac ere FL10/FL12. Wszystko ladnie pisze na kasecie sterujacej silnikiem. A i kolego jakby czasem 340 bylo Ci malo to kupujesz za 2-3tys kasete silnika i robisz sobie 380KM a nawet 420(ale tu juz turbo tez do wymiany i nie wiem czy chlodnica) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |