wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania 124 - Rozsypany retarder.
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41656
Strona 1 z 1

Autor:  PIRS-BT [ 27 sty 2014, 14:53 ]
Tytuł:  Scania 124 - Rozsypany retarder.

Witam

Auto Scania 124 z 99r.
Rozsypał mi się retarder, zanim zostanie rozebrany, naprawiony, lub znajdę drugi auto może zrobić co najmniej dwie trasy.

Pytanie, czy jak go ściągnę, dorobię jakąś pokrywę na dziurę w skrzyni po nim pozostała, można bez niego jakiś czas śmigać?

Autor:  MechanikSochaczew [ 27 sty 2014, 15:00 ]
Tytuł:  Re: Scania 124 - Rozsypany retarder.

Można.

Moge mieć taki retarder.

Autor:  PIRS-BT [ 01 lut 2014, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Scania 124 - Rozsypany retarder.

Dzięki za pomoc.
Retarder ściągnięty, skrzynia zaślepiona blachą. Auto sprawne. Jako, że wieczorem większych zajęć nie miałem postanowiłem dziada rozebrać. W środku dużoooo opiłków, można by powiedzieć, że miejscami olej zamienił się w srebrzankę do grzejników.

Może zacznę od objawów. Duży huk, auto jedzie dalej, ale powyżej 50km/h coś rzęzi. Retarder nie działa. Olej sprawdzany dwa tygodnie przed uszkodzeniem.

Po mojemu to wirnik zerwał się z wieloklinu na wałku, ale wewnętrzna powierzchnia wirnika jest tak dobrze obrobiona, że aż wydaje się to nie możliwe, normalnie widać nóż tokarski... z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, że tylko tyle frezu na kole wystarczyło do pracy tego ustrojstwa.
Może ktoś kto to rozbierał podrzuci jakąś myśl, wrzucam fotki i z góry dzięki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  PIRS-BT [ 02 lut 2014, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Scania 124 - Rozsypany retarder.

nikt tego dziadostwa nie rozbierał?

Autor:  PIRS-BT [ 21 lut 2014, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Scania 124 - Rozsypany retarder.

Wrzucam jako ciekawostkę, problem okazał się tak jak pisałem wcześniej. Choć każdy kto oglądał mój wirnik nie był w stanie powiedzieć jakim cudem się to stało. Serwis Scanii również.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać powierzchnia została idealnie obrobiona przez wielowypust wałka. Przyczyną prawdopodobnie jest luz na łożysku. Mój wirnik jest wytarty na przodzie, ten który udało mi się załatwić wytarty jest na tyle, ale jeszcze się nie zerwał. Jak się mocniej przyjrzeć widać wyraźnie, że zęby też już są nieco wytarte w dokładnie ten sam sposób jak mój zerwany. Dlaczego jeden wytarł się na przodzie, a drugi na tyle? Wałek się trzyma na dwóch łożyskach. Zależy które Nam pierwsze zacznie łapać luzy i to decyduje w jakim kierunku wałek dostanie luzu osiowego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/