wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42386 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | p_filip89 [ 15 maja 2014, 11:12 ] |
Tytuł: | Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Witam, Planuje zakup swojego pierwszego ciągnika siodłowego. Będzie to używany ciągnik, który chciałbym aby posłużył mi 5 lat. Skład będzie jeździł po całej europie zachodniej. Wymagania: - rok. min 2009 - Low Deck - min. Euro 5 (czy warto kupować EEV ?) - przebieg do 400 tkm Pod uwagę biorę: - Mercedes Actros (mułek na górkach) - Volvo (wysoka cena) - Man TGX (dobra cena ale czy taki dobry jw.) - Renault Premium (czy znajdę kierowce do małej kabiny ?) Bardzo proszę o opinie/propozycje/przemyślenia na temat ciągników (cena, spalanie, awaryjność, serwis, uwagi). Nie chce wpakować się na minę tym bardziej, że to 1 duże auto... Zapraszam do dyskusji. PS 1. Przejrzałem już wszystkie tematy na forum oraz szukałem w necie (wg. mnie mało konkretów). PS 2. Proszę o poważne wypowiedzi w temacie - bez zbędnego spamowania. |
Autor: | p_filip89 [ 17 maja 2014, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Nikt w temacie nie chce się wypowiedzieć ? |
Autor: | Kierownik [ 17 maja 2014, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
TAkich tematów już trochę było. Nic nowego nie wymyślisz. Niektórzy jeżdżą Tegieiksu i sobie chwalą, niektórzy Fh, a niektórzy Dixi i też nie narzekają. Jeśli nie kupisz łocha to każdy posłuży. 400tkm w 5 letnim aucie ciężko będzie znaleźć. Lepiej szukaj tak do 600tkm, będzie chociaż wiadomo że auto do końca jeździło, a nie stało po komisach 2 lata. |
Autor: | p_filip89 [ 18 maja 2014, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Dziękuje za te dwie odpowiedzi. Mam nadzieję że ktoś jeszcze się dopiszę do tematu. Zapraszam. Szaki wydaje mi się, najlepszym wyjściem byłby zakup od serwisu lub dealera danej marki. Najlepiej po jakimś kontrakcie serwisowym. Może ktoś coś powiedzieć o pomarańczowych Actrosach 1846 (Lowliner) ? Jest parę sztuk do wyboru... Cena dosyć atrakcyjna wg. mnie - rok/przebieg (rok. 2010, przeb. 330-380), ale minus że mała kabina.... |
Autor: | paolo [ 29 maja 2014, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
actrosy są po SKATcie ale sprzedaję ja pochodny dealer z Daleszyc ale ten przypadek wydawalby sie ok skat wymienia co 3 lata więc nie powinny być kombinowane |
Autor: | p_filip89 [ 30 maja 2014, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
paolo dzięki za odpowiedz. Zgadza się, ale widziałem też ofertę na TRUCKSTORE. Jednak mała kabina to spory minus.... Jakby ktoś miał coś do dodania w temacie to zapraszam. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 01 cze 2014, 8:00 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Ja dodam, że Mercedes deklasuje konkurencje, w zakupie nie jest tani ale to nie jest bezpodstawne. Jest drogi, bo jest cholernie dobrym autem. Chińczyk sprawia więcej problemów.... Daleko szukać nie trzeba kolega Mihu z forum. Miał volvo, kupił scanie, za moją namową kupił actrosa(nie tylko jego namowilem) , teraz szuka kolejnego.... Mercedes jeździł, scania tlukla się po serwisach z wcale nie banalnymi usterkami..... Moim zdaniem jest Mercedes potem jest volvo długo, długo nic i scania, daf i RVI, z naciskiem na dafa. DAF- Psuje się wszystko po trochu, ale wszyscy wiedzą o co chodzi i każdy potrafi to naprawić i ceny części nie mordują. Scania- Po wpadce z egr'em wzięli się do roboty i układ oczyszczania spalin jest naprawdę nieźle wykonany i jakoś bardzo to się nie psuje, ale pozatym wersje z silnikiem rzędowym mnie niczym nie zachwycają... EDC s6 Hpi (układ wtryskowy) debiutował w czwórce, jeździ tego masa jakoś to pracuje... Gdy coś zaczyna o sobie przypomina, to bywa drogo.... Czujnik ciśnienia paliwa 1500zł sztuka są dwa, pompa Hpi 3tyś, cewki sterujące (tzw. banki) 6tyś.... Oczywiście aso, do tego układu w zamienniku jest tylko smok i filtr... Pieniądze są bez znaczenia gdy nie można naprawić auta. Mam taką zakale, po kilku mechanikach, jednym aso.... Wszystko niby ok a paliła 43L, Przez 5tyg dostawałem ją w piątek i oddawalem w poniedziałek, z kolegą pracującym w serwisie rwalismy włosy z głów, rozwazalem już dać na mszę... Coś się poprawiło bo teraz 35-37 ale mocy brak Scania na miano królowej zasługuje tylko z widlastym dc16 pod kabiną... Renault- tzw. "volvo z biedronki" ma swoje bolączki, bywa kaprysne, ale bez tragedi....Można przymknąć oko gdy 2007r e5 po przygotowaniu do jazdy, na gotowo u mnie na placu kosztuje 57netto, a normę przywozi 27-28l.... Z manem mam kontakt sporadyczny.... A iveco nietykam, to się nie wypowiem. |
Autor: | p_filip89 [ 01 cze 2014, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
MechanikSochaczew bardzo dziękuje za rzeczową, konkretną odpowiedz. W zasadzie utwierdziło to moje przekonanie, że Actros będzie najodpowiedniejszym autem. Myślę, że za jakiś czas zacznę właśnie szukać Roburka w dużej kabinie. Mam nadzieje, że mój temat komuś jeszcze się przyda a na zakończenie tematu wrzuce zdjęcia nabytego ciągnika. Pozdrawiam, |
Autor: | ronin53 [ 03 lip 2014, 9:21 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Odświeżę temat bo też chcę kupić pierwszy ciągnik, a do tej pory miałem tylko solówki Daf-y LF Chciałbym kupić 4-5 letnie z E5 z przebiegiem, bądźmy realistami około 500-600 tys km. Ze względów finansowych w grę wchodzi Premiumka 450, Daf 460, ewentualnie Iveco 450. Czy dobrze wybieram ? Wiem że MB, albo Volvo dużo lepsze, ale za 100 tys. zł to kupię starego łupa z ponad mln km, a w.w ciągniki na mobile chodzą po 20 - 25 tyś euro netto |
Autor: | MechanikSochaczew [ 03 lip 2014, 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Są przy granicy scanie r380, e5, 700przebiegu za18k euro. Było 7szt zostały 4 |
Autor: | SlawekDxI [ 03 lip 2014, 11:51 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Ronin proszę http://www.mobile.de/pl/marka/renault/v ... 54120.html Chyba że wolisz kupić scanie która ma 200 tyś więcej a zarobi to samo co premium.Określ się dokładnie do czego potrzebujesz tego auta. |
Autor: | ronin53 [ 03 lip 2014, 14:12 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Cytuj: Ronin proszę http://www.mobile.de/pl/marka/renault/v ... 54120.html Chyba że wolisz kupić scanie która ma 200 tyś więcej a zarobi to samo co premium.Określ się dokładnie do czego potrzebujesz tego auta.
Ładna ta Premiumka, dwa baki, dobre oponki, ciekawe na ile przebieg oryginalny ?Ja nawet myślę kupić jakiś rocznik 2009/2010 kupić, tu przykładowe ceny http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/ren ... &axles=TWO http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/ren ... &axles=TWO Daf-a xf-a 460 za podobną cenę jak renówka można kupić o rok starszego, a Iveco może nawet rok młodsze. I co tu wybrać, chyba to co się ładnego trafi. PS Co do roboty na ciągnik, to nie mam tego komfortu że praca na niego czeka. Myślę skompletować go z firanką i gdzieś się zaczepić. Też przy transporcie solówkami 12 DMC mam czasami zapytania o duży zestaw to robota powinna się znaleźć. Aha, i raczej chciałbym sam kupować bez pośredników, wcześniej kupowałem dwa razy Daf-a LF w Niemczech, ale zawsze przez handlarza. Wygodne to było bo miałem wszystko podane jak na dłoni, ale raz że to kosztuje, a dwa to dla handlarza wszystko jedno jakie auto kupię i każde jest super bule tylko mieć swoją prowizję |
Autor: | MechanikSochaczew [ 04 lip 2014, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks. |
Autor: | 5eba [ 04 lip 2014, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Cytuj:
I co tu wybrać, chyba to co się ładnego trafi.
I tej wersji sie trzymaj,najwazniejszy jest stan auta
|
Autor: | Sible [ 04 lip 2014, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Nie wiecie ? Przecież Renault to tak na prawdę Volvo tylko, że z biedronki - tak niektórzy twierdzą |
Autor: | endriu007 [ 04 lip 2014, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Co do actrosa to trzeba przyznać, że to osiołek mułowaty jak każdy mercedes, ale jeździ bezproblemowo. Ja sam zastanawiałem się miedzy chińczykiem, a mp3, volvo na pewno jedzie dynamiczniej jeśli chodzi o skrzynie silnik, znów mercedes jedzie bardzo spokojnie, ale czy to jest tak istotne w transporcie, mercedes kabiną miażdży volvo. Ogólnie mercedesa ludzie o wiele rzadziej się pozbywają, kolega lata wokół komina mp1 bo jak on to mówi szkoda sprzedawać nic lepszego za te pieniądze nie kupisz, a auto przeżyło międzynarodówkę, jazdę pod wywrotką, a teraz lata z chłodnią cały czas bezawaryjnie. |
Autor: | ronin53 [ 04 lip 2014, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Cytuj: Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks.
W pełni się z tobą zgodzę, gdyby premiumka i scania różniły się tylko przebiegiem 200 tyś to na pewno brałbym scanię.Tylko wydaje mi się jednak, że za cenę 20-25 tyś euro netto można kupić ładną Premiumkę, a Scanie za taką samą kwotę to się kupi zajechaną, albo jakąś kombinowaną |
Autor: | MechanikSochaczew [ 05 lip 2014, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Mam namiar na 2007 e5 za 18tyś....... Highline przebiegi od 700 do 720tyś. |
Autor: | mariusz90r [ 05 lip 2014, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Ja to bym się zastanowił czy na pierwszy ciągnik zatrudniać od razu kierowce? Czy na tym wyjdziesz.....się okaże, może lepiej jakiś czas samemu pojeździć aż dorobisz się drugiej fury? Pamiętaj, że wszystko jest w firmie dobrze puki nie zaczniesz ludzi zatrudniać. Będziesz miał jednego kierowce, wystarczy, że złamie nogę skacząc z naczepy i już będziesz musiał sam jeździć a kierowcy płacić 100% wypadkowego i same straty. |
Autor: | Sebastian_92 [ 06 lip 2014, 15:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup ciągnika Low Deck - Euro 5. |
Cytuj: Premiumka jest daleko w tyle za eRka na PDE..... Nawet przy większym o 200przebiegu.... Jak bym nie miał warsztatu nie kupił bym renault-trucks.
to jak to w końcu jest z tymi premium DXI warto to kupić na miedzynarodówke (kółka) czy lepiej dać sobie spokój i kupić za ok 15-20tys więcej dafa? bo raz chwalisz de dxi raz ganisz w koncu jak to jest? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |