wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Klakson Hella- zawór sznurkowy http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42767 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Marcin GTI [ 11 lip 2014, 22:22 ] |
Tytuł: | Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Witam. Chciałbym zakupić sobie sygnały hella Highway takie jak te: http://www.conrad.pl/Fanfary-Hella-3PB- ... 89_0106020 I tutaj moje pytanie: sygnały te mają w zestawie zawór sznurkowy, lecz chciałbym je podłączyć za pomocą elektrozaworu pod oryginalny przekaznik klaksonu w samochodzie (TGX). Pytam bo montaż zaworu sznurkowego nie wchodzi w grę a nie chciałbym później bawić się w ewentualne zwroty itp. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam |
Autor: | zzx [ 11 lip 2014, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
w opisie masz też elektrozawór 24v. http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... _5_bar.pdf |
Autor: | Marcin GTI [ 11 lip 2014, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Właśnie tego nie byłem pewien czy na samym elektrozaworze będzie działać , ale wychodzi na to że ten sznurkowy zawór jest tylko dodatkową opcją którą można pominąć? dobrze kminie? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 lip 2014, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Oczywiście, że na samym elektrozaworze będzie działało. Zawór ma za zadanie (nie ważne jak sterowany) odciąć dopływ medium. W podanym linku są pokazane możliwe aplikacje różnych systemów uruchamiania: zawór sznurkowy, nożny i elektrozawór. Ja mam podłączone Hadley-e (2 sztuki) na elektrozaworze umieszczonym tuż przy samych trąbach i żadnych problemów z nimi nie mam. W DAFach te same Hadley-e były "na spłuczkę" czyli na zaworze sznurkowym. Więc "nie ma bola", żeby to nie działało poprawnie, gdy użyjesz elektrozaworu zamiast zaworu sznurkowego. |
Autor: | Marcin GTI [ 11 lip 2014, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
I oto mi chodziło panie kolego dziękuje pięknie za podpowiedź Pozdrawiam |
Autor: | MAN [ 12 lip 2014, 6:20 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
W TGXie nie znajdziesz przekaźnika, prąd do trąbek idzie bezpośrednio z przełącznika pod kierownicą |
Autor: | Marcin GTI [ 12 lip 2014, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Hmmm to co mówisz jest ciekawe z jednego względu: obecnie w stanie oryginalnym przy naciśnięciu klaksonu słychać w środku cykanie przekaźnika z prawej strony,więc musi on tam być..Tak czy siak zamierzam podpiąć się pod ori instalacje z prądem , jak nie będzie przekaźnika to wypnę przewody prądowe z ori klaksonu, i podłącze pod przekaznik od powietrznych i tyle |
Autor: | użytkownik usunięty [ 12 lip 2014, 15:49 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Nie musisz puszczać przez przekaźnik. Dodatkowa robota. Prąd który płynie przez cewkę elektrozaworu jest na tyle małej wartości, że z powodzeniem wystarczy puścić 24V przez oryginalny przycisk do elektrozaworu - z całą pewnością nie upalisz włącznika. A zakładając przekaźnik dokładasz jeszcze większej plątaniny kabli. |
Autor: | MAN [ 12 lip 2014, 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Ja u siebie montowałem trąbki i nie było przekaźnika, sygnał jest sterowany plusem z przełącznika pod kierownica. Z prawej strony pod atrapą pod tym czarnym plastykiem wychodzą oryginalnie dwa przewody plusowy do tych elektrycznych rąbek tam się wpiąłem w instalacje |
Autor: | Marcin GTI [ 12 lip 2014, 16:26 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Cytuj:
Z prawej strony pod atrapą pod tym czarnym plastykiem wychodzą oryginalnie dwa przewody plusowy do tych elektrycznych rąbek tam się wpiąłem w instalacje
I ja dokładnie tak zrobię, klaksony zamówione-termin od 2 do 5 dni. Jak dojdą i zostaną zainstalowane to nie omieszkam tutaj wstawić foto i fillmik.Ja akurat śmigam TGX euro6 to w nim klaksony oryginalne zamontowane są za lampą od strony kierowcy tak że nie będzie problemu Jeszcze raz pozdrawiam i Dziękuję uprzejmie za wszystkie podpowiedzi, lepiej 2 razy zapytać jak coś upalić lub popsuć, szkoda by było tym bardziej że TGX jest z marca tego roku |
Autor: | użytkownik usunięty [ 12 lip 2014, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Jeszcze taka mała uwaga, gdy będziesz montował elektrozawór. Zwróć uwagę, który zacisk cewki elektrozaworu jest plusowy, który zaś minusowy. Oznaczenia powinny być na obudowie. Może dojść do sytuacji, w której plusowy przewód podasz na minus, który to jest połączony z obudową. Ta przykręcana do np. nadwozia doprowadza do zwarcia z chwilą, w której próbujesz użyć sygnału dźwiękowego. |
Autor: | MAN [ 12 lip 2014, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Jeszcze jedna uwaga w komplecie z trąbkami nie ma zaworu |
Autor: | Marcin GTI [ 12 lip 2014, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Będę miał to na uwadze panie kolego , Dzięki za cenną uwagę W specyfikacji podane jest że są 2 zawory, jeden na sznurek i jeden na prąd |
Autor: | MAN [ 12 lip 2014, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Ja tam nie widzę w komplecie zaworu W tej specyfikacji są pokazane trzy rodzaje zaworów jakie mogą być wykorzystywane do montażu |
Autor: | Marcin GTI [ 12 lip 2014, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Klakson Hella- zawór sznurkowy |
Jak nie będzie to się dokupi elektrozawór na 24V i finito Problemu nie ma |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |