Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2014, 11:14
Posty: 7
Samochód: Scania 124L 400

Witam!
Mój problem to Scania 124L 400 z 99r. Mianowicie podczas hamowania ściąga ona w prawo. Zacząłem od sprawdzenia ewentualnych luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym, jednak takowych nie było. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe z tylu i z przodu lecz nic to nie dało. Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za odpowiedź.


Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 11:53 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmieniona nazwa tematu. Przeniesione do właściwego działu.


Najprościej - sprawdź, podłączając manometr pod każdy siłownik, czy po obu stronach każdej osi wartości ciśnienia przy wciśnięciu hamulca są takie same. Oczywistym jest, że ciśnienie dla przedniej osi będzie inne jak dla tylnej, chodzi tu o kwestię jednakowego ciśnienia w lewym i prawym kole.
Inną sprawą jest to, czy sprawdzałeś szpickop w resorze. Był już kiedyś na forum podobny przypadek i przyczyną całego zamieszania był brak tego elementu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2014, 11:14
Posty: 7
Samochód: Scania 124L 400

Dziękuję za odpowiedź. W sobotę jak tylko będę miał czas sprawdze to.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dokladnie sprawdź cisnienie na silownikach.

Jeśli będzie ok, do sprawdzenia samoregulator w lewym kole, ogolnie cały zacisk.

Jeśli masz bębny, to grzechotka lub skończyły się nakladki.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2014, 11:14
Posty: 7
Samochód: Scania 124L 400

Problemem okazał się być zacisk. Klocki hamulcowe były nierównomiernie zużyte ale sam zacisk był w dobrym stanie. Wymieniłem klocki na wszystkich kołach lecz to nie pomogło, dopiero kiedy podmieniłem zacisk na prawym przednim kole przestało ściągać. Po wymianie obu zacisków z przodu problem ustąpił. Dziękuję za rady i podpowiedzi. Pozdrawiam!
PS. Ciśnienie po obu stronach jest takie same.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Standardowo zardzewiała lornetka w zacisku. To się w godzine naprawia.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: