Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 wrz 2014, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 18:06
Posty: 8
Samochód: Mercedes Atego 12.223
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Witam wszystkich mobili
otóż nie umiem poradzić sobie z jedną wadą mojego (niezbyt młodego 98') Atego, otóż po wymianie tarczy sprzęgłowej, pompki, łożyska oporowego i jakichś tam dwóch małych łożysk zaczęły mi strasznie zgrzytać biegi :evil: a w szczególności 2 i wsteczny (czasami nawet nie da się tego włączyc tak zgrzyta - pomaga np przed wrzuceniem 2 wrzucić na chwile 5 a przed wrzucenie wstecznego na chwile wrzucić 6 ale ostatnio i to nie pomaga, lub jak się delikatnie toczy to też lepiej jest wrzucić 2, a po wbiciu jakiegoś biegu wystarczy 1cm puścic sprzęgło i ciągnie auto - a przy wstecznym ciągnie nawet przy wciśniętym do końca sprzegle (bardzo delikatnie ale czuć) . odpowietrzaliśmy to już kilka razy i to chyba po pół godziny :) żadnych rezultatów. przed tą całą wymianą czasem zgrzytła 2 ale to tak może z raz-dwa razy na dzień a teraz masakra, przyszła nowa grubsza tarcza i biegi mają problem. podpowiedzcie koledzy co to może być?


Post Wysłano: 17 wrz 2014, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A czasem regenerowanej tarczy nie zakladaliscie ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 wrz 2014, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 18:06
Posty: 8
Samochód: Mercedes Atego 12.223
Lokalizacja: Piekary Śląskie

No i właśnie tu jest problem - daliśmy do wymiany nową tarcze - ale co założyli to tylko oni wiedzą i na pewno się tym nie podzielą :) Ostatnio nie da się z tym jeździć - odczucia mam takie, że nie wysprzęgla tak jak powinien (na wstecznym ciągnie delikatnie do tyłu na wciśniętym sprzęgle), wsteczny czy dwójka czy piątka wbić bez zgrzytów to raczej marzenia, zobacze czy oleju w skrzyni ma stan ale jak stan będzie to już nie wiem za co się brać. przed wymianą biegi wchodziły jak marzenie :/


Post Wysłano: 19 wrz 2014, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak jak piszesz masz problem z sprzęgłem a nie z skrzynią biegów
Może tarcze odwrotnie założyli.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 9:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 18:06
Posty: 8
Samochód: Mercedes Atego 12.223
Lokalizacja: Piekary Śląskie

nie mam pojęcia co to może być ale przed wymianą było wszystko dobrze. owszem czasem zgrzytło ale rzadko wiadomo auto ma juz ponad milion km a teraz jest masakra. bez rozbierania się nie obejdzie chyba. auto bylo robione w warsztacie wiec powinni to robic 2 raz. sprzęgło wymienili przy okazji bo głównie chodziło o wieniec - brakowało dość dużo ząbków i wzieli za to nie male pieniadze :/


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 9:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No to jechać do dziadów i niech skrzynie sciągają lub w jakiś sposób wyregulują sprzęgło skoro cały czas ciągnie mimo wduszonego pedału od sprzęgła

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Na wysprzęgliku jest regulacja? W starszych autach, trzpień można było wydłużać / skracać. Jeśli sprzęgło ciągnie, trzeba wydłużyć kilka mm.
U mnie chyba w tym skasowanym F2000, trzpień był bez regulacji, a sprzęgło ciągnęło. Okazało się, że od starszego modelu trzpień z regulacją pasował do mojego wysprzeglika. Podmienione, wyregulowane i chodziło.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 wrz 2014, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2012, 18:06
Posty: 8
Samochód: Mercedes Atego 12.223
Lokalizacja: Piekary Śląskie

niestety nie było regulacji. wszystko znowu by trzeba było rozbierać składać - powymieniają pół skrzyni, pół nowego sprzęgła i ładnie skasują :evil: bo wiadomo przecież to nie oni zepsuli :twisted:


Post Wysłano: 30 wrz 2014, 10:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
niestety nie było regulacji. wszystko znowu by trzeba było rozbierać składać - powymieniają pół skrzyni, pół nowego sprzęgła i ładnie skasują :evil: bo wiadomo przecież to nie oni zepsuli :twisted:
To nie płac

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: