wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo fh 2005 i-shift problem ! http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43288 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | konrad767 [ 29 paź 2014, 11:18 ] |
Tytuł: | Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Witam! Mam problem z moim Volvem 2005 rok automat 420km mianowicie przy normalnej jeździe czy z ładunkiem czy na pusto wszystko zachowuje się normalnie problem pojawia się dopiero przy zjazdach ze wzniesień gdy puści się pedał gazu tzn skrzynią w tym mocno szarpie tak jakby chciała "wyrzucić, wysprzęglić "bieg. słychać takie stukniecie metaliczne. Błędów na razie nie znam dopiero jutro sprawdzę, na szybko sprawdziłem jeden i pokazał mi coś jak przeciążenie tarczy sprzęgła.. co to może być ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 paź 2014, 14:04 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
tarczki hamulca i zużyte kamienie na widelkach |
Autor: | konrad767 [ 29 paź 2014, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
możesz mi kolego objaśnić dokładniej o czym mówisz ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 paź 2014, 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
o hamulcu walka posredniego i kamieniach pod kaseta. |
Autor: | >lukasz< [ 24 lut 2015, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
W FH440 E3 na pusto płynnie zmienia wszystkie biegi ale z ładunkiem przy rozpędzaniu do 6 może 7 biegu zdarza się szarpnięcie przy zmianie, potem już idzie płynnie. Szarpnięcia są porównywalne do wyłączenia na chama bez sprzęgła z biegu na luz w manualu. Najczęściej zdarza się tak przy delikatnym, wolnym rozpędzaniu. Nie wiem od jakiego czasu się tak dzieje bo jeżdżę nim od kilku tygodni. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 24 lut 2015, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Zapraszam do nas na diagnostyke VCADS, jedyny sposób na naprawe tego szarpania. |
Autor: | >lukasz< [ 25 lut 2015, 9:20 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Zdradź chociaż czy mam się szykować na jakąś grubszą naprawę czy raczej drobiazg i jeszcze jedno pytanie w jakim celu są 2 biegi neutralne N1 i N2? |
Autor: | Czak\8/ [ 25 lut 2015, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Ja korzystałem z N2 przy kiprowaniu w volvie FM. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 lut 2015, 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Przestanie wybierać biegi w końcu. |
Autor: | >lukasz< [ 11 mar 2015, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Okazało się że przyczyną szarpania był nierówno wydarty docisk sprzęgła i koło zamachowe. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 12 mar 2015, 6:18 ] |
Tytuł: | Re: Volvo fh 2005 i-shift problem ! |
Trzeba było odrazy wymienić tarczki hamulca to koszt 220zl za tarczki w aso. Jeśli słabo wysprzeglal, to zdrowo oberwaly. Ich wymiana wiąże się z ponownym zdjęciem skrzyni. Sent from my Lumia 710 using Tapatalk |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |