Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2015, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 21:46
Posty: 3

Witam. Tak jak w temacie.MAN TGA 41.460 z 2003 roku 379 tyś przebieg, Volvo FM 12 420 2004 rok 280 tyś przebiegu.
Szukam informacji o tych autkach tj. spalanie, awaryjność, ogólne odczucia z jazdy(jeśli tak to moge ująć). Będą użytkowane na trasie żwirownia - węzeł z przesiewaczem. Kólko to ok 22 km z czego 80 % to spokojna trasa 1X światła i lekki teren na żwirowni. Załadunek 22-26 ton. Auta są do ok 155 tyś netto.Przyznam nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą, więc wskazane by autko było :roll: "idioto odporne".


Post Wysłano: 30 sty 2015, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

22-26 tony na 4 osie to trochę dużo. Mulda 8x4 powinna mieć około 17-18 ton realnej ładowności.

Przy zakupie MANa sprawdź skrzynię biegów, bo synchronizatory to częsta usterka w tych samochodach.


Post Wysłano: 30 sty 2015, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 21:46
Posty: 3

Nie wiem jak z Volvo ale Man konstrukcyjnie ma 41 dmc więc nie jest żle. Chyba że coś źle doczytałem. Dzięki za info sprawdze to.


Post Wysłano: 31 sty 2015, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ale 41 DMC możesz mieć na żwirowni a nie drodze publicznej. Wózki w starszych Volvach i ogólnie całe zawieszenie było mistrzowskie wg. mnie, bezawaryjne i koła tylne nawet przy manewrowaniu "w miejscu" nie przestawiały się nawet na centymetr. Łożyskowanie tylnej kołyski to teflon za 100zł. Warto zwrócić uwagę na wieszak resorów przednich - ten łączący przednią oś z drugą - jak ktoś nie smarował sworzni może być wyrobiony - bardzo drogi w serwisie - wszystkie moje uwagi tyczą się aut "przed chinczykiem" - nie wiem jak było w tych nowszych.

Auta trzeba zobaczyć - ten z 200tyś na zegarze może być bardziej zajechany od tego z 600 - bo 200tyś zrobić w terenie jest zdecydowanie gorzej niż 600 na szosie ...
Jak z firm prywatnych auta , a nie od handlarzy to popatrz na tarczki i będziesz widział jaką robotę robiło dane auto

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 31 sty 2015, 14:30

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6013
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Witam. Tak jak w temacie.MAN TGA 41.460 z 2003 roku 379 tyś przebieg, Volvo FM 12 420 2004 rok 280 tyś przebiegu.
Szukam informacji o tych autkach tj. spalanie, awaryjność, ogólne odczucia z jazdy(jeśli tak to moge ująć). Będą użytkowane na trasie żwirownia - węzeł z przesiewaczem. Kólko to ok 22 km z czego 80 % to spokojna trasa 1X światła i lekki teren na żwirowni. Załadunek 22-26 ton. Auta są do ok 155 tyś netto.Przyznam nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą, więc wskazane by autko było :roll: "idioto odporne".
Jak to ma być naprawdę lekki teren, to może konwencjonalnie c.s. + naczepa. Legalnie załadujesz ok 27 ton (nie legalnie to tylko żeby się nie wysypywało i plandeka się zapięła :) ). C.s. z blokadą koniecznie, dobre opony i dasz radę.
Za 150 kzł kupisz naczepkę 26m3 z 2010 i jakiś wóz z 2007 - 2008.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 sty 2015, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Jak to ma być naprawdę lekki teren, to może konwencjonalnie c.s. + naczepa.
Zawsze można kupić MANa TGA z HydroDrive.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 31 sty 2015, 19:29

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6013
Samochód: Volvo FH

Niby tak, ale to już chyba nie w tym budżecie i obsługa tego ustrojstwa chyba do tanich nie należy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 sty 2015, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2015, 21:46
Posty: 3

Naczepa niestety odpada. Brak C+E póki co.
Cytuj:
Auta trzeba zobaczyć - ten z 200tyś na zegarze może być bardziej zajechany od tego z 600 - bo 200tyś zrobić w terenie jest zdecydowanie gorzej niż 600 na szosie ...
Jak z firm prywatnych auta , a nie od handlarzy to popatrz na tarczki i będziesz widział jaką robotę robiło dane auto


Od handlarza, więc pozostają jedynie dokładne oględziny.
Cytuj:
Ale 41 DMC możesz mieć na żwirowni a nie drodze publicznej.

Wiem o tym dokładnie :wink:


Post Wysłano: 01 lut 2015, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Przy tych przebiegach jeśli nie tyrały jak woły pod koparkami (np przy budowie autostrady itd) to kipry podłogi powinny mieć oryginalne i w bardzo ładnym stanie. A ja osobiście 4 ośki 8x4 użytkowanej ostro przy wykopach bym nie kupił bo jest duży wybór aut które jeździły 90% po szosie i takim czymś się człowiek bardziej pocieszy.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: