Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 wrz 2015, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2015, 14:06
Posty: 10

Witam, chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze ciągnika siodłowego. Poniżej wklejam moje wytyczne. Rozważałem przede wszystkim daw pojazdy tj. DAF XF105 lub MAN TGX. Przeczytałem jednak sporo negatywnych opinii o MAN-ie. Z tego co się dowiedziałem części do DAF-a są tańsze, a co za tym idzie jego eksploatacja jest tańsza. W DAF-ie o interesujących mnie rocznikach nie ma już problemu brania oleju. Będę wdzięczny za wszelkie opinie a może również jakieś inne propozycje.

Cena: ok. 110 000PLN netto
Rocznik: 2010 lub nowszy
Przebieg: około 500 000km
Przeznaczenie: trasy międzynarodowe, zachód Europy, przerzuty
Ładunki: 24t, naczepa firanka
Preferencje: DAF XF105 Space Cab lub Super Space Cab


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Prosisz o pomoc w wyborze a juz wybrales, teraz Ci znalezc i wyprlnic dokuemnty finansowe?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

A co Ty się o tym MAN'ie takiego niedobrego nasłuchałeś lub naczytałeś?


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 16:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2015, 14:06
Posty: 10

Nie wybrałem kolego, mówię tylko co wnioskuję po tym co przeczytałem. Nie koniecznie wnioskuję prawidłowo w tej kwestii ponieważ nie miałem do tej pory żadnej styczności z europejskimi truckami. Co do MAN-a na forach widzę bardzo dużo narzekań użytkowników na konstrukcję systemu ciśnienia oleju, który może powodować bardzo drogie naprawy.


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To na początek wymień pompę oleju na poprawiony model i nie będziesz miał z tym problemu.
Dlatego jak brać Mana to minimum 480 koni inny silnik inne przypadłości niż w 430/440

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

No dobra, pompa oleju to pierwsza sprawa. A dalej?

Akurat gdybym miał do wyboru jedno z tych dwóch aut, bez większych rozmyślań wybrałbym MAN'a. Jest bardzo dobry dostęp do części zamiennych (do tych używanych), dlatego że te silniki, były montowane również w TGA ostatniej generacji (zarówno jako Euro 3 (Polska i Wschód Europy) jak i Euro 4 oraz Euro 5, a przecież w większości takie auta są rozbierane i sprzedawane z nich części).
Komfort prowadzenia też przemawia na korzyść MAN'a - tylko należy dbać o zwrotnicę oraz o zawieszenie kabiny (4 poduszki), co większość "kierowców z Bożej łaski" zapomina (albo też nie mają pojęcia, że takie coś występuje w samochodzie).
Przestrzeń życiowa, schowki - MAN, aczkolwiek DAF ma lepsze łóżko (moim zdaniem).
Sprawy mechaniczne - silniki z TGX'a to są konstrukcje rodem z TGA (również te z normą Euro 5). Mechanik, który serwisuje TGA, poradzi sobie z TGX'em bez problemu.
Największą wadą TGX'a jest elektronika - ale od razu uspokajam, w DAF'ie jest TO SAMO. Przykład - magiczna kontrolka od emisji spalin i komunikat "Ostrzeżenie układ wydechowy". Jak auto długo stało i nie pobiera AdBlue (bo np. zawiesił się pływak) albo też komputer odciął mocznik.

Żeby nie było, że jestem stronniczy, to też jeździłem 105XF. Z tych dwóch samochodów, wybrałbym TGX'a.

A jeżeli interesuje Cię temat o Volvie (z czystej ciekawości, abyś miał podgląd), to pisałem tu -> viewtopic.php?f=82&t=44705


Post Wysłano: 21 wrz 2015, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2015, 14:06
Posty: 10

Tak z ciekawości jak sprawdzacie ciągniki, jedziecie z mechanikiem, zabieracie na serwis? W Kanadzie zazwyczaj trucki sprzedawane sa przy serwisach markowych. Wkleję poniżej jedną z wielu podobnych opinii o TGX-ach.

"man to taka padlina ze zawsze w nich sie waly zacieraly. po prostu tandetyne auto. dlaczego bo te rupiecie zawsze duzo palily wiec man ciął na wszystkich odbiornikach mocy. pompa oleju ktora nadmiernie nie odbiera mocy, ale za to daje liche cisnienie oleju. slaba jednotlokowa sprezarka ktora mo*duje wiecznie aby nabic cisnienie. i po tych zabiegach te rupiecie palily tylko niewiele wiecej niz konkurencja w ktorych na cieplym motorze 4 atm a nie jak w manie 1, 5 atm cisn oleju. do tego mocna dwutlokowa sprezarka. tylko ze man cud jak dojechal do 1 mln bez zatarcia, co reszta robila bez problemu. dlatego w serwicie mana cisnienie oleju w silniku 0, 6 atm uwaza ze OK, zas konkurencja jak spada do normalnego cisnienia mana 1, 5 uwaza ze niskie"


Post Wysłano: 23 wrz 2015, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie wiem co Wy macie za MANy ,ale ja się martwię ,że mam za duże ciśnienie w obu TGA - bo olej ma 95-105 stopni a ciśnienie przy 80km/h (chyba 1200 obr) prawie 5atm ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 23 wrz 2015, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do pompy oleju, to tylko słyszałem opowieści że się zaciera.
Możliwe że w pierwszych D20 zdarzały się wadliwe pompy oleju
Inaczej by każdy man kończył z zawartym silnikiem
Co do ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku wynosi 2 bary a 6 barów przy około 1500 obrotów i mam dwu cylindrową sprężarkę
Zapytaj Seby czy w D26 ma jedno czy dwu cylindrową sprężarkę powietrza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2015, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Co do pompy oleju, to tylko słyszałem opowieści że się zaciera.
Możliwe że w pierwszych D20 zdarzały się wadliwe pompy oleju
Inaczej by każdy man kończył z zawartym silnikiem
Co do ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku wynosi 2 bary a 6 barów przy około 1500 obrotów i mam dwu cylindrową sprężarkę
Zapytaj Seby czy w D26 ma jedno czy dwu cylindrową sprężarkę powietrza
Nie wiem, bo d26 mam ponad pół roku a kabinę miałem podniesioną raz by filtry wymienić :lol:

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 05 paź 2015, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2015, 14:06
Posty: 10

A jak wyglada sprawa kosztów eksploatacji co jest tańsze w eksploatacji, ewentualnej naprawie TGX czy XF?


Post Wysłano: 03 mar 2016, 1:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

seba jak silnik bedzie miec 80oC zatrzymaj sie na parkingu i sprawdz cisnienie oleju w swoim manie na wolnych obrotach i dopiero ci sie oczy otworza


Post Wysłano: 03 mar 2016, 10:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
seba jak silnik bedzie miec 80oC zatrzymaj sie na parkingu i sprawdz cisnienie oleju w swoim manie na wolnych obrotach i dopiero ci sie oczy otworza
Jak 2,5 to mało to ja już nie wiem :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 mar 2016, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

EDIT :
Dziś sprawdzone - 80st - 2,7 , po pałowaniu pod górę 98st - 2,3 - wartości na wolnych obrotach

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: