wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
pólbiegi reno magnum zf http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45302 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | JG_K [ 21 gru 2015, 19:56 ] |
Tytuł: | pólbiegi reno magnum zf |
Witam Skrzynia zf została na pełnych biegach. Po kliknięciu w kabinie klawisza na małą pojawia się sterujące powietrzne z w/w przełącznika na kostce przy skrzyni ale po naciśnięciu sprzęgła słychać syk uciekającego powietrza z kostki spod zaślepki.Po powrocie pstrykiem na dużą i naciśnięciu sprzęgła cisza ale wiadomo jest na pełnym biegu nie ma się co przełączać ale nie słychać też uciekającego powietrza. Moje pytanie -szukać przyczyny w kostce z której schodzi powietrze cz rozbierać skrzynię aby dostać się do tłoka połówek??? |
Autor: | MAN [ 23 gru 2015, 10:23 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Odkręć kostkę od skrzyni i zobacz wtedy czy kostka przełącza powietrze na wyjściu z kostki na skrzynie biegów |
Autor: | JG_K [ 23 gru 2015, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Witam Kostkę podmieniłem na nową i to samo. |
Autor: | MAN [ 23 gru 2015, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Uszczelniacz tłoka do wymiany |
Autor: | JG_K [ 23 gru 2015, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Tak przypuszczałem Roboty sporo bo zf-ka z intarderem ehhh.... Dzięki za potwierdzenie diagnozy. |
Autor: | JG_K [ 16 sty 2016, 0:14 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
witam Co prawda post pod postem ale .....mam problem. Zabrałem się w końcu za niedziałające połówki rozkręciłem tył skrzyni zdemontowałem cylinder i ukazał się tłok wraz uszczelnieniem. Usterka polegała na częściowym zsunięciu się uszczelnienia z tłoka,dodam że przyczynił się do tego zapewne także osad który nazbierał się w dolej części cylindra tłoka który nie ucierpiał i nadaje się do ponownego założenia. I tu mam problem bo chciałem założyć kompletny tłok z uszczelnieniem oryginał ZF ale aby to zrobić trzeba odkręcić nakrętkę .Klucz 24 pokrętło ramię dobre 60 cm albo i więcej siły mam sporo i ni huhu nie idzie odkręcić nakrętki a boje się ciągnąć mocniej aby czegoś nie urwać wewnątrz skrzyni. To jest tak mocno przykręcone cz może jest lewy gwint a może klejone? Jakiś pomysł na odkręcenie?? Wiem że jest opcja założenia samego uszczelnienia ale jak porównałem uszczelnienie oryginalnego tłoka ZF z zamiennikami samych uszczelnień jakie mam dostępne to budowa ich jest zupełnie inna. Dodatkowo w oryginale ZF uszczelnienie wygląda że jest przyklejone do tłoka i nie da się zdjąć. W mojej skrzyni zdemontowane uszczelnienie wygląda jak zamiennik (być może ktoś już to naprawiał) i wgląda że nie było przyklejone bo łatwo zeszło, może dlatego doszło do częściowego zsunięcia uszczelnienia i awarii a może czas zrobił swoje. Zamówiłem dodatkowo oryginalne samo uszczelnienie w razie W jakbym jednak nie dał rady odkręcić nakrętki "oby nie wyglądało jak dostępne zamienniki" ale teraz pytanie ostatecznie wklejać je dodatkowo jakimś klejem silikonem na tłok cz po prostu nałożyć i składać. Z góry dzięki za podpowiedzi |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 sty 2016, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
viewtopic.php?f=93&t=41686 Gwint jest normalny. |
Autor: | JG_K [ 16 sty 2016, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
witam. Do postu na który mnie odsyłasz byłem czytałem zanim napisałem.Martwi mnie jednak problem z odkręceniem nakrętki pomimo użycia dużej siły. |
Autor: | Tofas696 [ 16 sty 2016, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Spory młotek z dołu pod nakrętke i z stuknij z góry, najlepiej przez przecinak |
Autor: | JG_K [ 17 sty 2016, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Mam jeszcze jedno pytanie do MechanikSochaczew W opisie piszesz aby zwrócić uwagę na kołek ustalający. Po zdemontowaniu bieżni cylindra oprócz drucianej sprężyny jako podkładki i dwóch oringów na korpusie cylindra nic więcej nie ma ? W którym miejscu on się znajduje? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 18 sty 2016, 4:17 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
U dołu są takie dwa zabki i wypustka. Obudowa do końca wchodzi tylko w jednej pozycji. |
Autor: | JG_K [ 15 lut 2016, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Witam od świeże kotleta. Znowu mam problem z połówkami.Mianowicie wygląda to tak jakby rozpinała się przesuwka połówek i nie ma biegu problem dotyczy pełnego biegu natomiast połówka działa prawidłowo nie rozpina się. Ręce mi opadły Chyba pozostaje mi dostać się do środka aby wymienić przesuwkę i koło. Dlatego chciałem zapytać cz nie da się czasem oszukać naprawy w postaci zdjęcia przedniej części skrzyni wraz z wałkiem sprzęgłowym gdzie odejdzie przednia część i odkręceniu widełek połówek od wałka aby dostać się do przesuwki i samego koła bez konieczności zdejmowania reduktora??? Nie robiłem tego w Zf i nie wiem cz to się uda?? Z góry dzięki za pomoc |
Autor: | MechanikSochaczew [ 24 lut 2016, 7:42 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
Musisz zdjąć reduktor i przednią obudowę. |
Autor: | JG_K [ 28 lut 2016, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: pólbiegi reno magnum zf |
witam. Aktualnie skrzynia po reanimacji montowana do pojazdu.Przebieg zrobił swoje elementy półbiegów jeszcze były w jako takim stanie lecz inne elementy do wymiany np urwany jeden z 3 kamieni widełek. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |