wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

pólbiegi reno magnum zf
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45302
Strona 1 z 1

Autor:  JG_K [ 21 gru 2015, 19:56 ]
Tytuł:  pólbiegi reno magnum zf

Witam
Skrzynia zf została na pełnych biegach.
Po kliknięciu w kabinie klawisza na małą pojawia się sterujące powietrzne z w/w przełącznika na kostce przy skrzyni ale po naciśnięciu sprzęgła słychać syk uciekającego powietrza z kostki spod zaślepki.Po powrocie pstrykiem na dużą i naciśnięciu sprzęgła cisza ale wiadomo jest na pełnym biegu nie ma się co przełączać ale nie słychać też uciekającego powietrza.
Moje pytanie -szukać przyczyny w kostce z której schodzi powietrze cz rozbierać skrzynię aby dostać się do tłoka połówek???

Autor:  MAN [ 23 gru 2015, 10:23 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Odkręć kostkę od skrzyni i zobacz wtedy czy kostka przełącza powietrze na wyjściu z kostki na skrzynie biegów

Autor:  JG_K [ 23 gru 2015, 10:46 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Witam
Kostkę podmieniłem na nową i to samo.

Autor:  MAN [ 23 gru 2015, 13:04 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Uszczelniacz tłoka do wymiany

Autor:  JG_K [ 23 gru 2015, 19:48 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Tak przypuszczałem :?
Roboty sporo bo zf-ka z intarderem ehhh.... :(
Dzięki za potwierdzenie diagnozy.

Autor:  JG_K [ 16 sty 2016, 0:14 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

witam
Co prawda post pod postem ale .....mam problem.
Zabrałem się w końcu za niedziałające połówki rozkręciłem tył skrzyni zdemontowałem cylinder i ukazał się tłok wraz uszczelnieniem. Usterka polegała na częściowym zsunięciu się uszczelnienia z tłoka,dodam że przyczynił się do tego zapewne także osad który nazbierał się w dolej części cylindra tłoka który nie ucierpiał i nadaje się do ponownego założenia.
I tu mam problem bo chciałem założyć kompletny tłok z uszczelnieniem oryginał ZF ale aby to zrobić trzeba odkręcić nakrętkę .Klucz 24 pokrętło ramię dobre 60 cm albo i więcej siły mam sporo i ni huhu nie idzie odkręcić nakrętki a boje się ciągnąć mocniej aby czegoś nie urwać wewnątrz skrzyni.
To jest tak mocno przykręcone cz może jest lewy gwint a może klejone? Jakiś pomysł na odkręcenie??
Wiem że jest opcja założenia samego uszczelnienia ale jak porównałem uszczelnienie oryginalnego tłoka ZF z zamiennikami samych uszczelnień jakie mam dostępne to budowa ich jest zupełnie inna.
Dodatkowo w oryginale ZF uszczelnienie wygląda że jest przyklejone do tłoka i nie da się zdjąć.
W mojej skrzyni zdemontowane uszczelnienie wygląda jak zamiennik (być może ktoś już to naprawiał) i wgląda że nie było przyklejone bo łatwo zeszło, może dlatego doszło do częściowego zsunięcia uszczelnienia i awarii a może czas zrobił swoje.
Zamówiłem dodatkowo oryginalne samo uszczelnienie w razie W jakbym jednak nie dał rady odkręcić nakrętki "oby nie wyglądało jak dostępne zamienniki" ale teraz pytanie ostatecznie wklejać je dodatkowo jakimś klejem silikonem na tłok cz po prostu nałożyć i składać.
Z góry dzięki za podpowiedzi

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 sty 2016, 18:31 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

viewtopic.php?f=93&t=41686

Gwint jest normalny.

Autor:  JG_K [ 16 sty 2016, 21:36 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

witam.
Do postu na który mnie odsyłasz byłem czytałem zanim napisałem.Martwi mnie jednak problem z odkręceniem nakrętki pomimo użycia dużej siły.

Autor:  Tofas696 [ 16 sty 2016, 23:30 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Spory młotek z dołu pod nakrętke i z stuknij z góry, najlepiej przez przecinak

Autor:  JG_K [ 17 sty 2016, 19:08 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Mam jeszcze jedno pytanie do MechanikSochaczew
W opisie piszesz aby zwrócić uwagę na kołek ustalający.
Po zdemontowaniu bieżni cylindra oprócz drucianej sprężyny jako podkładki i dwóch oringów na korpusie cylindra nic więcej nie ma ?
W którym miejscu on się znajduje?

Autor:  MechanikSochaczew [ 18 sty 2016, 4:17 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

U dołu są takie dwa zabki i wypustka. Obudowa do końca wchodzi tylko w jednej pozycji.

Autor:  JG_K [ 15 lut 2016, 15:09 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Witam od świeże kotleta.
Znowu mam problem z połówkami.Mianowicie wygląda to tak jakby rozpinała się przesuwka połówek i nie ma biegu problem dotyczy pełnego biegu natomiast połówka działa prawidłowo nie rozpina się.
Ręce mi opadły :( :( :(
Chyba pozostaje mi dostać się do środka aby wymienić przesuwkę i koło.
Dlatego chciałem zapytać cz nie da się czasem oszukać naprawy w postaci zdjęcia przedniej części skrzyni wraz z wałkiem sprzęgłowym gdzie odejdzie przednia część i odkręceniu widełek połówek od wałka aby dostać się do przesuwki i samego koła bez konieczności zdejmowania reduktora???
Nie robiłem tego w Zf i nie wiem cz to się uda??
Z góry dzięki za pomoc

Autor:  MechanikSochaczew [ 24 lut 2016, 7:42 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

Musisz zdjąć reduktor i przednią obudowę.

Autor:  JG_K [ 28 lut 2016, 17:11 ]
Tytuł:  Re: pólbiegi reno magnum zf

witam.
Aktualnie skrzynia po reanimacji montowana do pojazdu.Przebieg zrobił swoje elementy półbiegów jeszcze były w jako takim stanie lecz inne elementy do wymiany np urwany jeden z 3 kamieni widełek.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/