wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FH 13 E6 500
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45955
Strona 1 z 4

Autor:  filippo [ 01 sie 2016, 16:52 ]
Tytuł:  Volvo FH 13 E6 500

Jako że otrzymałem nowy zestaw w użytkowanie to oto jego krótkie przedstawienie.

Marka: Volvo
Model: FH 13
Silnik: 500KM Euro 6
Rok produkcji: 2016
Przebieg w dniu 17.07.2016: 136km
Wyposażenie:
- Kabina Globetrotter
- Podświetlany glob
- 2 łóżka (górne szerokie z siatką)
- Schowki nad łóżkiem górnym
- Skórzana kierownica czarna z czerwoną nitką (niefabryczna)
- Dwa pneumatyczne fotele
- Czujnik dymu
- ABS, ASR, TCS
- VAS - Volvo Action Service (24h pomoc drogowa)
- TPM - system monitorowania ciśnienia w oponach
- Układ monitorowania pasa ruchu
- Wspomaganie ruszania pod górę
- Hamulec przeciwnajazdowy
- Spojlery kabinowe z lotkami na szczytach boków z tyłu i pod zderzakiem z przodu (podobno pierwsze auto które z takim przyszło do Serwisu Volvo w Gdańsku)
- Spojlery międzyosiowe plus dokładki nad i pod nimi
- Skrzynia biegów I-Shift
- System I-see + inteligentny tempomat z funkcją ECO
- Tylne lampy diodowe
- Klimatyzacja
- Elektryczne szyby
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Czujnik deszczu
- Czujnik zmierzchowy świateł
- Hamulec VEB
- 2 zbiorniki paliwa (łącznie 1000l)
- Zbiornik AdBlue 100l
- Webasto
- Centralny zamek z pilotem
- Radio USB/AUX/Bluetooth
- Tachograf z funkcją automatycznego sczytywania danych z karty kierowcy
- System Dynafleet
- Tylny panel sterowania
- Lodówka
- Zawieszenie przód resor/tył poduszki
- Zawieszenie kabiny przód sprężyny/tył poduszki
- Blokada mostu
- Zestaw TV z anteną do odbioru kanałów cyfrowych
- Przetwornica napięcia 2000W
- CB Radio President Johnson II
- Skaner Canon
- Nawigacja TomTom Pro Trucker 6000

Obrazek

Naczepa:
Marka: Schmitz
Rok produkcji: lipiec 2016
Wyposażenie: komplet (48szt) aluminiowych karbowanych listew kłonicowych, skrzynie paletowe, skrzynka narzędziowa, stelaże podwoziowe na dwie opony zapasowe, zbiornik na wodę, fartuch zderzakowy, komplet pasów, komplet narożników, listwa zabezpieczająca ładunek

Obrazek

Reklama Forum Waga Ciężka ;)
Obrazek


Z tuningów jak widać pomalowano jedynie grill na biało i raczej żadne fajerwerki nie są planowane. Mnie osobiście niespecjalnie zależy na tym by szef ładował kasę w auto którego pewnie za trzy lata w firmie nie będzie. Jak będą jakieś wolne środki i ciekawe pomysły to coś tam pewnie się zmieni.
Jest to pierwsze moje auto które dostaję w użytkowanie całkowicie od nowości więc już to bardzo cieszy a że jest bardzo komfortowe i wygodne to już naprawdę wiele więcej nie potrzeba do pełni szczęścia z narzędzia pracy.

Obrazek

Obsługiwane kierunki: Polska - Skandynawia - Niemcy, Benelux, Szwajcaria - Skandynawia - Polska

Wspomniane nowe lotki pod zderzakiem i na bocznej owiewce.

Obrazek
Obrazek

Autor:  Marecki [ 01 sie 2016, 17:00 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Słabo bo tjuningu nie ma :(
Mogli te lotki pomalować już w kolor :)

Autor:  filippo [ 01 sie 2016, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
Słabo bo tjuningu nie ma :(
Mogli te lotki pomalować już w kolor :)
Co zrobić. Hajs trzeba zarabiać a nie wydawać zanim się zarobi ;)

One są z gumoplastiku więc słabo to się do malunku nadaje.

Autor:  MAN [ 01 sie 2016, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Tylko szkoda że kabina nie jest XL
Tylko życzyć bez awaryjnych kilometrów :wink:

Autor:  Gruby131 [ 01 sie 2016, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Fajnie. Wielu bezawaryjnych. Mógłbyś wrzucić fotki w większym rozmiarze, oraz środek.

Autor:  Mik99 [ 01 sie 2016, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Bardzo ciekawy sprzęt. Czy to jest już D13 na CR?. Chętnie bym przeczytał Twoją opinię co do kabiny i warunków mieszkalnych jakie oferuje zważając na to, że jest to średni wariant.

Autor:  filippo [ 01 sie 2016, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
Bardzo ciekawy sprzęt. Czy to jest już D13 na CR?. Chętnie bym przeczytał Twoją opinię co do kabiny i warunków mieszkalnych jakie oferuje zważając na to, że jest to średni wariant.
D13 na CR? Przyznaję się bez bicia że nie mam pojęcia o czym mówisz :wink:
Moją opinię przedstawiłem - jest wygodne i komfortowe :mrgreen:
Luksus byłby pełen gdyby szyberdach był elektryczny, kierownica łamana w pełni i fotel pasażera był obrotowy bo takie opcje były dostępne ale i tak to co jest, jest bardzo dobre. Poza tym Edler obiecał że następny będzie już na pełnym wypasie*
XL jest jedynie o 15cm wyższy w środku więc nie jest to chyba wielka różnica. Mam 180cm wzrostu więc nad głową mam jeszcze trochę luzu i w schowkach wszystko mi się mieści.

*jak zasłużę i zapracuję

Autor:  Edler [ 01 sie 2016, 23:11 ]
Tytuł:  Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
Bardzo ciekawy sprzęt. Czy to jest już D13 na CR?. Chętnie bym przeczytał Twoją opinię co do kabiny i warunków mieszkalnych jakie oferuje zważając na to, że jest to średni wariant.
To jeszcze nie jest na CR. Jeden z ostatnich jakie wyjechal z fabryki bez CR.
Z tego co wiem od Volva to ten ich CR to nie jest taki 100% CR. W Volvie wtryski sa umieszczone w katem w glowicy. No Volvo nie przewiduje spadku spalania jedynie w granicach bledu statystycznego a jedynie wieksza cene. Dlatego tez CR w tym aucie nie ma :D

BTW
Ładne mamy to Volvo Panie Filipie :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  korni8808 [ 01 sie 2016, 23:40 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

A w normalnym cr to niby gdzie są?

/mobil

Autor:  jabson [ 01 sie 2016, 23:47 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Bardzo ładny wóz koleszko ;) też bym takim pojeździł :P

Autor:  patrykR500 [ 02 sie 2016, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Wystarczyłyby z czasem jakieś halogeny jeśli w nocy by sie przydały i narożnikowe obrysówki przy zderzaku czasem sie przydaje troche światła w pobliżu opony i stopnia

Autor:  Bauer [ 02 sie 2016, 7:57 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Weekendując kiedyś pod Wiedniem miałem okazję obejrzeć od środka kabinę w nowym Volvie. Nie wiem ale odczuwam klaustrofobie w tym aucie. Może ze względu na fakt, że oprócz mnie siedziała dziewczyna i dwóch facetów. Ładny statek, jest się czym powozić. W twojej sztuce, też masz problemu z bateriami i innymi przypadłościami jakie występują w nowym modelu Volva?

Standardowych bezawaryjnych kilometrów i bezpiecznych powrotów. :)

Autor:  Borek [ 02 sie 2016, 8:08 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
Weekendując kiedyś pod Wiedniem miałem okazję obejrzeć od środka kabinę w nowym Volvie. Nie wiem ale odczuwam klaustrofobie w tym aucie. Może ze względu na fakt, że oprócz mnie siedziała dziewczyna i dwóch facetów. Ładny statek, jest się czym powozić. W twojej sztuce, też masz problemu z bateriami i innymi przypadłościami jakie występują w nowym modelu Volva?

Standardowych bezawaryjnych kilometrów i bezpiecznych powrotów. :)
Zapewne ma jeszcze za mało przejechane żeby o tym mówić. Podobno poprawili już uszczelki i baterie.

Autor:  Edler [ 02 sie 2016, 9:00 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
A w normalnym cr to niby gdzie są?

/mobil
Wedle mojej skromnej wiedzy wtryski w "klasycznym" CR umieszczone se od gory w glowicy pod katem prostym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  korni8808 [ 02 sie 2016, 9:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
Cytuj:
A w normalnym cr to niby gdzie są?

/mobil
Wedle mojej skromnej wiedzy wtryski w "klasycznym" CR umieszczone se od gory w glowicy pod katem prostym.
Ja nie widzę związku między ustawieniem wtryskiwacza, a nazwą i zasilaniem Common Rail.

Autor:  Mik99 [ 02 sie 2016, 16:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Usytuowanie wtryskiwacza w głowicy nie ma absolutnie żadnego znaczenie dla charakterystyki jego układu. W tym roku będzie jeszcze załamanie modelowe w ofercie więc będą auta z PD czyli pompowtryskami i CR czyli wtryskiem bezpośrednim Common Rail. Na yt jest kanał dwóch Panów podróżujących po EU FH540 Globetrotter i na prawdę sami oni oceniają tą kabinę bardzo pozytywnie.

Autor:  MAN [ 02 sie 2016, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Wtryski są pewnie od góry w głowicy zamontowane są w CR, to co z boku widzisz to pewnie przewody zasilające do wtryskiwaczy

Autor:  Edler [ 03 sie 2016, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

No jak tak mowicie tak musi byc. Ci mechanicy i kierownictwo serwisu w Volvie sie nie zna ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Darecki95 [ 03 sie 2016, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
No jak tak mowicie tak musi byc. Ci mechanicy i kierownictwo serwisu w Volvie sie nie zna ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poczekaj na ocenę specjalistów z UP :lol:

Autor:  Kermiter [ 03 sie 2016, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH 13 E6 500

Cytuj:
No jak tak mowicie tak musi byc. Ci mechanicy i kierownictwo serwisu w Volvie sie nie zna ;)
Taaa mechanicy :lol: jak kumpel podjechał na przegląd importowanym FH z wielowahaczowym zawieszeniem to wszyscy się zlecieli podziwiać to pierwszy raz na oczy, potem w innym serwisie metoda prób i błędów kalibrowali czujnik pasa ruchu po wymianie szyby. Dopiero po sugestii kierowcy żeby zrobić dynamiczna próbę adaptacji uzyskano sukces- dwa różne ASO Volvo Trucks :wink:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/