Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2017, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2015, 22:58
Posty: 5
Samochód: MIDLUM 220

Witam!
Ostatnio w firmie mieliśmy wizytę UP i stwierdził , że my kierowcy nie wykonujemy przerw śniadaniowych . Racja. Także zagłębiłem sie odnośnie tych przerw i mam pytania. Na necie pisze iż trzeba ją wykonać po 6 g pracy 30 min jeżeli pracujemy od 6-9. Ale że można dzielić ją na 15 min . Czy wykonywanie tych przerw musi byc po 6 g czy mogę po np 5 g pracy ? Czy 15 min przerwy starczy jeżeli nie robię dłużej niż 8.5 godziny ? Nadmienię , że przepuścimy tego dnia nie robię innej przerwy tj po 4.5 g jazdy ? Jak powinno wyglądać wynagrodzenie za te śniadaniówkę gdy robię tylko 30 min przerwy śniadaniowej. A nie po okresie 4.5 jazdy ?

Pozdrawiam
Sebo


Post Wysłano: 12 sty 2017, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Przerwę musisz zrobić najpóźniej po upływie 6h pracy, ale możesz wcześniej. Tak samo jak pauze 45min musisz zrobić po 4,5h, ale możesz i po 2h jazdy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 12 sty 2017, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Ja pracuję przeważnie 7-15 i nie wyjeżdżam 4.5 więc staram się robić 30 w śniadanie.A jak się nie uda to robię 15 +15 i jak okaże się że jadę dłużej to jeszcze 30 minut i robię do wieczora. :wink:


Post Wysłano: 12 sty 2017, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Przerwy od czasu jazdy można pokrywać z tymi "śniadaniowymi", więc jak robisz albo od razu 45, albo 15, a później 30, to masz dwie pieczenie na jednym ogniu. Byle zrobić przed upływem 6h od rozpoczęcia pracy.


Post Wysłano: 18 sty 2017, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2015, 22:58
Posty: 5
Samochód: MIDLUM 220

Załóżmy , że nie mam potrzeby robienia przerwy przed 4.5 h bo nie wyjeżdżam tego ( bliski Kurs ) to Mój tachograf sam mi pokazuje ze muszę zrobić przerwę przed 6 h pracy niby 30 min , ale jak zrobię 15 min to juz niby mogę jechać . Czy jak np pracuje 8h to muszę zrobić przed 6h przerwe 15 min czy 30 ?


Post Wysłano: 18 sty 2017, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

30

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 18 sty 2017, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2015, 22:58
Posty: 5
Samochód: MIDLUM 220

A mogę to podzielić na 2x 15 ? I te 2x15 musi byc w pierwszych 6h pracy ?


Post Wysłano: 19 sty 2017, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

O ile dobrze pamiętam, to przerwa 30 minut po co najmniej 6 godzinach pracy ( nie jazdy) wynika z Kodeksu Pracy i nie ma nic wspólnego z czasem jazdy.
Jeśli dla przykładu jedziesz przez 3 godziny, a potem masz na tachografie 3 godziny tzw młotków, to żeby być w porządku z Kodeksem Pracy powinieneś przełączyć tacho na pauzę na min. 30 minut, a jak będziesz bardziej sprytny, to na 45 minut i wtedy wyzerujesz czas jazdy i odbędziesz to 30 minutową przerwę.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: