Witam, chciałbym zamontować do mojego autka dodatkową klimatyzację ponieważ temperatura dokucz coraz bardziej. Posiadam Scanię113H i zastanawiam się między stacjonarną montowaną zamiast daszku, a sprężarkową za kabiną, chyba że ktoś montował jakieś inne rozwiązanie. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie lub wiedzę to proszę o wiadomość.
NIe zakłądaj wodnej bo to się u nas nie sprawdza. Dachowa a taka która jest za kabiną to jest to samo.
Ogólnie taka klimatyzacja nigdy nie dorówna wydajnością zwykłej szukaj klimy powyżej 1000W tydoajności dwu sprężarkowej
Mamy w Stralisie za kabina sprezarkowa jak dobrze pamietam 950W. W czarnym samochodzie jej obecnosc jest prawie niezauwazalna dlatego do mojego czerwonego juz nie montowalismy bo szkoda ponad 5 tysiakow...Byc moze w mniejszej kabinie lub w bialej cos by to dalo.
Kolega ma w zoltej Premiumce na dachu i twierdzi ze w kabinie jest chlodno wiec juz sam niewiem, ale z tego co wiem brak szyberdachu jest jeszcze wieksza niedogodnoscia...
Rejestracja:23 maja 2010, 11:10 Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP
Witam. Z oryginałami jest niestety problem z wydajnością. Testowałem kilka.... i postanowiłem zrobić własną. W klimatyzacją fabryczną nie ma co porównywać. Niestety pozostał problem z zapotrzebowaniem na prąd - fizyki nie oszuka. Po za tym - jeśli ktoś myśli, że klima postojowa może ostudziś samochód stojący w słońcu i do szyby świeci czołowo słońce to musi liczyć na zapotrzebowanie chłodnicze rzędu 5-7 kw. Oryginalna instalacja klimatyzacyjna sprężarkowa ( nie postojowa) ma ok. 3kw i to przy schłodzonym skraplaczu. W praktyce wykonałam następujące kroki:
1. Wyizolowałem kabinę termicznie pianką budowlaną na dachu i na bokach
2. Dokonałem dodatkowych izolacji od spodu , aby silnik nie nagrzewał konstrukcji kabiny - szczególny nacisk na izolację kolektorów i rury wydechowej
3.Kupiłem maty odblaskowe na szybę przednią, dla odbicia promieni słońca
4. Wykonałem wewnętrzną instalację nadmuchową z klimy postojowej tak aby nadmuch był na leżankę z boku a zasysanie wewnętrznego obiegu od dołu ( powietrze zimne opada)
5. Wykonałem we własnym zakresie klimatyzacje postojową o mocy ok 2kw z dodatkowym zasilaniem z generatora - koszt całości ok 4 000 zł. Dmucha silniczek od debasta d3lc o dużej wydajności i cichej pracy. Temperatura różnicy powietrza w wylocie parownika 15-20 stopni - czyli bardzo dużo przy tej masie.
Teraz na zewnątrz +40 a w środku na łóżku +25. Im bliżej szyby i szyberdachu tym cieplej. Nie da sie utrzymać takiej samej temp. w całej kabinie.
Wnioski:
Samochód to nie dom. Nie można mieć wszystkiego. Oryginalne klimy postojowe to ściema i sposób na wyciągnięcie kasy.
_________________ Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.
Ja mam Waeco CA 800 i jest słabo. Rok temu w nocy 30* w nocy pozasuwane zasłony,rozwieszone 2 ręczniki nasiąknięte wodą no i jakoś dało się rade. Jeżeli słońce grzeje prosto w szybę to nie ma szans żeby cokolwiek wychłodzić w środku. W tgx szyba jest tak duża do tego szybki w globie że nie ma sznas by utrzymach normalną temperaturę w dzień
Dotks jak Ty zapiankowales kabine pod tapicerkami ze nic nie wyszlo?
Tez o tym myslalem ale boje sie ze powypycha i zapapra tapicerki...pozostaje wykleic matami izolacyjnymi ale trzeba cale auto rozebrac....
Mysle ze to wlasnie jest decydujacy czynnik nagrzewania sie kabiny, mozliwe ze taki zabieg da wiecej niz klima wodna...
Rejestracja:23 maja 2010, 11:10 Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP
Tak , weszło 10 pianek budowlanych. Do oryginalnego wężyka zakładałem przedłużki . Nic nie wypchałao....jest cicho i izolacja super. Po za tym z tą robioną klimą aż żal chłopaków którzy wieszają reczniki....
_________________ Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Ja mam klime na tylniej scianie w TGA XXL,ostatnio dobilismy gazu i teraz spokoojnie w dzien zaciagam wszystkie zaslony i chowam sie na dolnym lozku z klima, obieg powietrza jest tak mały ze spokojnie idzie pospac w normlanych warunkach i ciszy- BAAJER koledzy którzy maja w MP3-MP4 oryginalne postojowki tez je bardzo chwalą
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Pytanie koledzy o klimę postojową oraz izolację pianką budowlaną:
1. Jaką polecacie klimę postojową ? (czasem na aukcjach można kupić z karetki itp).
2. Czy panka budowlana z czasem nie trzeszczy itp ?
Na forach o kamperach odradzają, ale to ci co mają kasę i ładują oryginalne pianki i inne maty które kosztują grubą kasę. Było kilka wpisów, że zrobili pianką do okien i niby jest dobrze.
Posiadam w dziennej kabinie Compact Night & Day Moc urządzenia 3000W. Przy pracującym silniku pobiera 25 - 38A, zgaszonym 11 - 24A. Podczas jazdy daje komfort dla jednej osoby przy temperaturach po trzydzieści kilka stopni. Zamontowałem ją bo auto nie miało klimy i sprawdza się o ile jeździ się samemu. Na postoju żadna szału nie zrobi ale lepsze to niż nic. Dla akumulatorów 180ah to około 4.5h pracy z pełną mocą a urządzenie i tak przechodzi w tryb eco po godzinie w którym wychodzi z obliczeń że przepracuje 7,5h w rzeczywistości pewnie mniej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 35 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę