wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

zagwozdka z wagą i DMC
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47183
Strona 1 z 1

Autor:  mario88 [ 29 wrz 2017, 14:55 ]
Tytuł:  zagwozdka z wagą i DMC

Witam!

Pytanie za sto punktów natury prawnej jak i konsekwencji:

Auto, waga realna: 2080 kg, laweta waga realna: 340 kg: auto na lawecie waga realna 940.
Więc 3.5 tony nie przekraczamy, zostaje na paliwo i kierowce swobodnie, via tolla nie placimy (?)

DMC auta holujacego: 2820 kg, lawetka DMC: 680 kg a wiec: 3500 kg

w dowodzie samochodu zestaw max 5950 kg, rubryka O1: 3200 kg, O2: 750 kg

W skrócie, papierowo sie zgadza, ficzynie na lawecie o DMC 680 kg bedzie auto i wadze 940-950 kg. Lawetka oczywiscie bedzie w dowodze "PRZYCZEPA LEKKA" ;) z hamulcem najazdowym dla bezpieczenstwa ;)

Czy mozna, nie mozna, co grozi ? jak wezma dowod od lawetki z tam DMC : 680, a od auta ktore bedzie na lawecie a tam 1050 kg, albo co nie pokaze dowodu auta na lawetce ? ;)

Autor:  Luka [ 29 wrz 2017, 18:32 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

No jak auto przekracza ładowność lawety to jak chcesz je wieźć? Jakbyś nasypał 3t piachu na przyczepkę o ładowności 300kg to też byś pytał czy można i co grozi?

Autor:  bibor80 [ 29 wrz 2017, 19:32 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Przecież na busach tak się wozi. Mandat 500 i towar do przeładowania.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Autor:  mcr [ 30 wrz 2017, 6:17 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Zaraz mi się przypomniał Ociu i opowiesć, jak kiedyś, gdzieś 50-cio tonowa waga nie mogła ściągnąć wagi zestawu o przepisowej DMC 40 ton :D

Autor:  Cyryl [ 30 wrz 2017, 9:43 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

jak już głównym argumentem w tym przedsięwzięciu jest kasa (tak się domyślam), nie lepiej to auto przyholować np. motocyklem dla zmniejszenia kosztów?

ps. gdy pracowałem w budownictwie drogowym to miałem parę przypadków (3), gdy zespół pojazdów wjeżdżający na wagę 60-tonową wyszedł poza skalę.

Autor:  bielik1 [ 01 paź 2017, 19:15 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

W papierach się zgadza więc nie płacisz viatolla. A w razie kontroli dostaniesz mandat za przeładowanie i pewnie każą zdjąć auto. Kolega chce widocznie zrobić biznes najniższym kosztem (w razie kontroli już nieoplacalnym) i zadaje pytania ile w razie kontroli zapłaci. Poza branżą transportową jest mnóstwo Januszy którzy przyczepką lekką bez chamulca oczywiście produkcji sam na bazie żuka ciaga 3 tony cementu na budowę i opowiadając ten epizod mają uśmiech na twarzy dając do zrozumienia że to norma.

Autor:  semis [ 12 mar 2018, 19:35 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Nie będę powielał tematu, wrzucę to tutaj.

Mam spór ze znajomym o tacho, viatoll jest.
Bus o dmc 3490kg + przyczepa ciężarowa, 2 osie w tandemie. dmc 1250kg. Łącznie 4750.
Masa własna ok 1,6t bus (bez kurnika, zabudowa z niskimi burtami, bez plandeki, przyczepa to samo), masa przyczepy w dowodzie 600kg, co daje ok 2200-2300kg tary. Ładunku ok 1,5t, który byłby rozłożony na cały zestaw.

Moim zdaniem musi mieć na taki zestaw tacho, bo przekracza 3,5t dmc (4250 jeśli byłaby to przyczepa lekka). Jego zdaniem cały zestaw razem z ładunkiem nie przekroczy 7,5t, więc nie musi mieć tacho.

Z drugiej strony, jak jeżdżą laweciarze? Którzy biorą 2 auta po 1,5t jedno ?

Autor:  Redline [ 12 mar 2018, 20:34 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Jak udowodnią, że auta na lawecie są ich a nie świadczą transportu to jadą bez tacho. Podejrzewam, że większość jeździ "na pałę". A część może kombinuje jakieś lewe umowy kupna na siebie i ogień.

Autor:  bibor80 [ 12 mar 2018, 21:03 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Jedną umowę z Niemcem piszesz na siebie, a drugą czystą masz w domu.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Ziutomir [ 14 mar 2018, 0:43 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Cytuj:
Mam spór ze znajomym o tacho, viatoll jest.
Bus o dmc 3490kg + przyczepa ciężarowa, 2 osie w tandemie. dmc 1250kg. Łącznie 4750.
Masa własna ok 1,6t bus (bez kurnika, zabudowa z niskimi burtami, bez plandeki, przyczepa to samo), masa przyczepy w dowodzie 600kg, co daje ok 2200-2300kg tary. Ładunku ok 1,5t, który byłby rozłożony na cały zestaw.

Moim zdaniem musi mieć na taki zestaw tacho, bo przekracza 3,5t dmc (4250 jeśli byłaby to przyczepa lekka). Jego zdaniem cały zestaw razem z ładunkiem nie przekroczy 7,5t, więc nie musi mieć tacho.
RMC jest tutaj bez znaczenia. 561/2006 nakłada obowiązek używania tachografu od 3,5t DMC samochodu lub zespołu pojazdów, tak więc nawet z przyczepą lekką musi go używać. Wyjątek to transport niezarobkowy i jednocześnie niezwiązany z działalnością gospodarczą do 7,5t DMC lub transport na potrzeby własne przedsiębiorstwa, do 7,5t DMC w promieniu 50 km od jego siedziby pod warunkiem że jazda nie jest głównym zajęciem kierowcy.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 15 mar 2018, 19:32 ]
Tytuł:  Re: zagwozdka z wagą i DMC

Cytuj:

ps. gdy pracowałem w budownictwie drogowym to miałem parę przypadków (3), gdy zespół pojazdów wjeżdżający na wagę 60-tonową wyszedł poza skalę.
Jak wozilem węgiel(orzech) z wagonów na składy to jedyny warunek był taki, że mamy nie przekraczać 60 ton bo nie wiadomo ile wywozimy. Jak załadowalem pierwszy raz do 40 dmc to zjebke dostałem że na '' pusto'' jeżdżę. Wszyscy tak wozili a i tak jedyne mandaty jakie dostawali to jak wyjeżdżając od wagonów na wage wysypywalo się na rondzie na drogę. Straż wiejska miała radoche jak drajwer z lopata na rondzie dymal żeby 100 zł za zasmiecanie zaoszczędzić :) na szczęście długo nie robiłem tam. 3 razy poduszkę musiałem zmieniac na drodze i podziekowalem :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/