Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 sie 2018, 7:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

Witam. Mam poważne pytanie odnośnie przebiegu dokumentacji czasu pracy kierowcy. Przez rok czasu nie pracowałem jako kierowca zatem po włożeniu teraz karty powinienem dać wpis manualny łóżko aż do dnia dzisiejszego. Ale problem polega na tym że zacznę jeździć autem z tachografem analogowym przez okres 2tyg . Co powinienem potem wpisać w tachografie cyfrowym kiedy już się na niego przesiądę? łózko do teraz i od dnia dzisiejszego do dnia kiedy będę korzystał z tachografu cyfrowego inna pracę? i mam sobie zapisywać każdy dzień kiedy zaczynam i kiedy kończę prace? podobna sytuacja kiedy jednego dnia będę na analogowym a drugiego już na cyfrowym co trzeba uzupełnić na cyfrowym z poprzedniego dnia?


Post Wysłano: 14 sie 2018, 8:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zaświadczenie o działalności od pracodawcy.


Post Wysłano: 14 sie 2018, 8:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

Rozumiem dziękuje za szybko odpowiedź rozumiem że takie zaświadczenie spisuje się w momencie kiedy: Pracodawca powiedział że jak są luźne dni to robi się coś tam na budowie czyli w dany dzień wgl nie powadze auta a co jeżeli przykładowo od godz 7:00 do godz 14:00 przykładowo układałem kostkę czy coś tam innego i nagle mam wrócić autem na bazę lub pojechać w jakieś miejsce licząc że od 7 do 14 to jest przekroczenie 6h czasu pracy czy po prostu wkładam karte o godz 14:00 robię wpis manualny ze robiłem inna prace od godz 7:00 do 12:59 potem niby pauza 45 min i tym sposobem odblokuje mi i 4,30 jazdy i kolejne 6h pracy?
wspominałem pracodawcy o zaświadczeniu że musi wypisać że od dnia XXX do dnia dzisiejszego mówiąc wprost u niego nie pracowałem nie korzystałem z tarczek ani karty dla wglądu ITD i chyba ja tez musze mieć kopie tego przy kontroli był zdziwiony i mówi że jest data itp. na umowie o prace?


Post Wysłano: 14 sie 2018, 10:26

Nie robisz wpisu manualnego.
Po pierwsze rozpoczynasz pracę na "analogu" i masz zaświadczenie od pracodawcy. Niektórzy pracodawcy praktykują następującą metodę: Rozpoczynasz pracę i nie masz "historii kierowcy" - piszesz oświadczenie, że nie pracowałeś jako kierowca i nie możesz okazać zapisu z wcześniejszych dni.
Następnie, gdy wsiadasz z "analoga" na kartę - też nie robisz wpisu manualnego. Te dni, kiedy jeździłeś na tarczce - masz ze sobą wykresówki. Każde wolne dokumentujesz zaświadczeniem, które wystawia pracodawca.
Jak już jeździsz tylko na karcie - wówczas dopiero robisz wpisy manualne.


Post Wysłano: 14 sie 2018, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie do końca moge się zgodzić z twierdzeniem:
Cytuj:
Każde wolne dokumentujesz zaświadczeniem, które wystawia pracodawca.
Jak już jeździsz tylko na karcie - wówczas dopiero robisz wpisy manualne.
wpis na tarczce jest takim samym dokumentem jak wpis manualny w tachografie cyfrowym - do udokumentowania co kierowca robił nie jest potrzebne zaświadczenie od pracodawcy może byc to wykreślone z drugiej strony tarczki tachografu - zupełnie inna sprawą że jest to w przypadku kilku dni trochę męczące.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sie 2018, 16:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

Rozumiem a jak to się ma do cyfrowego bo kiedy jednego dnia jeździłem na analogowym to następnego dnia jak będę miał cyfrowy to zapyta się co robiłem dnia poprzedniego i co w tedy w nim ustawić? łóżko/inna prace? bo rozumiem że o ile dostane zaświadczenie od pracodawcy to jestem kryty tak jak kolega napisał że nawet na tarczce mogę wypisać ale i tak zostaje cyfrowy jakoś do wypełnienia


Post Wysłano: 14 sie 2018, 16:21

Nic. Bez wpisu manualnego.
Dlaczego? Jak wpiszesz na cyfrówce jazdę?


Post Wysłano: 14 sie 2018, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

Czyli kiedy jest opcja czy chcesz zrobić wpis manualny zaznaczam nie i tyle w temacie?


Post Wysłano: 15 sie 2018, 7:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Robisz wpis manualny.
Skonczyłeś pracę na tarczce o godzinie x i od tej godziny robisz wpis manualny na karcie, czyli odpoczynek.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 11:12

Adam, wytłumacz mi proszę jedną rzecz:
Sytuacja przedstawia się następująco
1. Poniedziałek, wtorek chłopak goni na karcie, robi wpisy manualne.
2. Hipotetycznie kończy na karcie we wtorek, o 17:00
3. Środa, czwartek jeździ na tarczce - na rewersie (o ile jest możliwość) rysuje brakujące informacje.
4. Kończy o 18:00 i ma w piątek usiąść na auto na kartę.

Jak ma zrobić wpis manualny? Co ma zaznaczyć od wtorku od 17:00, do piątku, do chwili włożenia karty do tacho? Pytam po to, by wytłumaczyć jak uzupełnić dane w zgodzie z LITERĄ PRAWA, a nie na zasadzie "jakoś to będzie i nie powinien się nikt przyczepić".


Post Wysłano: 15 sie 2018, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a czy problemem jest wyrysowanie na tarczce z tyłu aktywności(także pauzy) do czasu zalogowania się na kartę?
nie jest problemem szczególnie w podanym przez Ciebie przypadku.

nie ma sensu "dorabianie"na siłę przepisu do tego co już obowiązuje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2018, 11:30

No w tym sedno, że nie ma problemu.
Ja wcześniej napisałem, że nie robi wpisu manualnego, a Kolega Adam twierdzi że ma zrobić. I właśnie tym twierdzeniem komplikuje cały system.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

No niby spoko bo np.: zaczynam prace na analogowym od 7 do 15:00 i koniec (przykładowo). Na tarczce z tyłu rysuje odpoczynek od 00:00 do 07:00 i od 15:00 do 24:00 to od 00:00 do 7:00 i tak chyba musze narysować bo nawet jak dostane zaświadczenie ze do dnia np. dzisiejszego nie pracowałem a przykładowo dzisiaj już tak no to musze z tego dnia zrobić aktywność.
Następnego dnia siadam na cyfrowym i niby prosta sprawa z tego co pisał kolega bo robię wpis manualny z dnia poprzedniego czyli 00:00-07:00 łóżko 7:00-15:00 inna praca no bo jazdy nie zaznaczę i od 15:00 do 24:00 łóżko i od 00:00 to znów 07:00 łózko bo od 7:00 już karta cyfrowa. A jak ma to się do zrobienia pauzy 45min od 7:00 do 15:00 to 8h czasu pracy czyli tak jakbym przekroczył 6h bez pauzy czyli musze nawet pamiętać co do minuty kiedy ja to robiłem pauze 45 i tez ją wpisać do tacho?


Post Wysłano: 15 sie 2018, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Ja bym wkładając kartę do tachografu zaznaczył od 00:00 do 7:00 łóżko, a poprzedni dzień masz na tarczce wyznaczony.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

a czy problemem jest wyrysowanie na tarczce z tyłu aktywności(także pauzy) do czasu zalogowania się na kartę?
nie jest problemem szczególnie w podanym przez Ciebie przypadku.

nie ma sensu "dorabianie"na siłę przepisu do tego co już obowiązuje.


Jeżeli tak ma to wyglądać jak opisałeś to dostaje zaświadczenie od pracodawcy tak jak pisali koledzy wyżej. do Dnia np. dzisiejszego
Aktywności robię powiedzmy przez 3 dni na analogowym bo 3 dni będę przykładowo jeździł.
Potem siadam na cyfrowym i co z cyfrowym mam zrobić skoro ostatnia aktywność była rok temu a obstawiam że się zapyta co robiłem przez ten czas? mam nie robić żadnego wpisu manualnego? zaświadczenie daje mi dokument aktywności w tej firmie a raczej jej brak bo nie pracowałem więc robienie wpisu w tacho to już byłby bezsens. Tylko co z aktywnością 3 dni na analogowym? Nawet jak tacho się zapyta to walne łózko aż do dnia dzisiejszego.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

Ja bym wkładając kartę do tachografu zaznaczył od 00:00 do 7:00 łóżko, a poprzedni dzień masz na tarczce wyznaczony.
No tak bo na tarczce będzie przykładowo od 15:00 do 24:00 łóżko.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:11

A pytanie następujące: Jak pominiesz (nic nie wpiszesz ręcznie) okres od ostatniego wyjęcia karty, do chwili, od której chcesz zrobić wpis manualny? Nie znalazłem takiej opcji, by pominąć pewien okres czasu.
Przykład, na podstawie którego wyjaśnię kwestię:
1. Kończę dniówkę na karcie w poniedziałek o 18:49 - wyjęcie karty.
2. Na odwrocie tarczki rysuję odpoczynek.
3. We wtorek zaczynam dzień na tarczce, kończę o 20:38, na odwrocie rysuję do północy odpoczynek.

Jak teraz mam pominąć na cyfrówce okres od chwili wyjęcia karty (poniedziałek, 18:49) do północy z wtorku na środę, żeby dopiero od tej chwili wpisać odpoczynek?
Wg tego co wiem, tacho zawsze żąda wpisu od chwili wyjęcia karty.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Cytuj:
Adam, wytłumacz mi proszę jedną rzecz:
Sytuacja przedstawia się następująco
1. Poniedziałek, wtorek chłopak goni na karcie, robi wpisy manualne.
2. Hipotetycznie kończy na karcie we wtorek, o 17:00
3. Środa, czwartek jeździ na tarczce - na rewersie (o ile jest możliwość) rysuje brakujące informacje.
4. Kończy o 18:00 i ma w piątek usiąść na auto na kartę.

Jak ma zrobić wpis manualny? Co ma zaznaczyć od wtorku od 17:00, do piątku, do chwili włożenia karty do tacho? Pytam po to, by wytłumaczyć jak uzupełnić dane w zgodzie z LITERĄ PRAWA, a nie na zasadzie "jakoś to będzie i nie powinien się nikt przyczepić".
Zakładam, że zaczyna pracę o 7rano, w piątek.
Robi wpis manualny od czwartku od 18 do 7 rano i zaczyna pracę. Od wtorku opisuje wykresówki, tak jak napisałeś.


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2018, 23:59
Posty: 27

No właśnie tez mi się tak wydaję z tego co pamiętam zawsze tacho pyta o aktywność ale tez jest pytanie czy chcesz zrobić wpis manualny jest opcja nie potem albo jest albo nawet nie ma czy potwierdzić wpisy ale chyba nawet się to nie wyświetla po pominięciu tylko od razu ekran z godziną i aktywnością domyślnie Inna praca w cyfrowym zawsze była. I to jest chyba nawet lepsze bo przy kontroli ITD widza brak aktywności i brak wpisu to podejrzewam że by się pytali a co to ja robiłem i wtedy mam wykresówki które daje im.
Ale to wszystko jest popier.... nie mogli robić nakazu wymiany na cyfrowy... tylko od 2006 rejestracja


Post Wysłano: 15 sie 2018, 15:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a cyfrówka przypadkiem "nie pyta - wpis manualny - tak...nie"?
sprawdzę w poniedziałek na swoim bo po roku uzywania robię to odruchowo.. :D - po prosty stary kierowca rutyniarz...... :lol:

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: