wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Mocowanie ładunków http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48619 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bibor80 [ 19 kwie 2019, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
Wstrzeliłeś się z tym tematem, bo ostatnio właśnie zastanawiałem się jaki nacisk na od napędową jest dopuszczalny. Odnośnie ostatniej fotki mam jedno zastrzeżenie. Nie zawsze mamy paletę by zrobić z niej odciąg. Przy mauzerze można to zrobić inaczej, ale przy palecie wody czy napojów, już sytuacja wygląda mniej ciekawie. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Cyryl [ 19 kwie 2019, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
oczywiście, że nie zawsze mamy środki do właściwego zabezpieczenia, ale gdybyśmy mieli, to dobrze byłoby wiedzieć jak je wykorzystać, to tylko przykład. |
Autor: | bibor80 [ 19 kwie 2019, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
Zawsze staram się jakoś w miarę rozsądnie i logicznie zabezpieczyć towar. Pewnie nie raz ktoś zrobiłby to lepiej. Czasem na firmach są wymogi w jaki sposób zabezpieczyć poprawnie ładunek i to jest bardzo pomocne, choć czasem trzeba trochę poskakać z pasami. Mam nadzieję, że z owy zaczniesz się częściej udzielać na forum, bo wiele cennych uwag można z Twoich postów wyciągnąć. Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Cyryl [ 19 kwie 2019, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
otóż w Niemczech w razie wypadku, szkody wynikłej z powodu źle zabezpieczonego ładunku, wina jest rozkładana i na kierowcę, ale też na ładującego. jeżeli masz hurtownię stali, czy też płyt GP, wysyłasz je, to musisz mieć instrukcję jak załadować i zabezpieczyć. jeżeli tego sam nie potrafisz zrobić, odpowiedni urząd sporządza ją. pracownicy magazynowi, ładujący sprawdzają, czy kierowca ma środki do zabezpieczania i czy w odpowiedni sposób zabezpieczył towar. u nas na razie zdarza się to bardzo rzadko w niektórych firmach, ale mam nadzieję, że będzie coraz bardziej powszechne. |
Autor: | bibor80 [ 19 kwie 2019, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
W poniedziałek ladowalem w Niemczech stojaki z PCV. Awizowalwm się z nr przy maszynie i tam.byla już instrukcja jak zabezpieczyć towar. Wymagane matu, narożniki i określoną ilość pasów. Wszystko Ok, ale mam nową naczepe z kodem xl, podłoga antypoślizgowa itp. Mim to musiały być maty i okreslona liczba pasów. Wszystko Ok, ale do dziś nie rozumiem po co narożniki na metalowe stojaki? Jeden stojak był drewniany i tu narożniki z automatu założone, żeby pasa nie przetarły, ale na metalowych okrągłychprofilach, to chyba przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Ziutomir [ 21 kwie 2019, 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
Takie bzdury wynikają z umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zawartych przez nadawcę/załadowcę. Jeżeli warunki umowy nie zostały dotrzymane to ubezpieczyciel ma punkt zaczepienia aby nie wypłacić odszkodowania lub zmniejszyć jego wysokość. |
Autor: | Redline [ 25 kwie 2019, 12:20 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
Tutaj chyba jest jakiś błąd. Przecież na drogach krajowych z biała obramówką jest dopuszczalne 11.5t oś. Z kolei na takich z przerywana obramówką nacisk zmniejszony jest do 10t. |
Autor: | Bauer [ 25 kwie 2019, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
Niestety jesteś w błędzie. Jest tak jak Cyryl napisał. Dla potwierdzenia wystarczy wejść na dowolną stronę ze znakami drogowymi, gdzie uzyskasz taką samą odpowiedź. |
Autor: | Redline [ 25 kwie 2019, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
No właśnie wchodzę i widzę to co napisałem https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ ... szcze-trwa Z resztą główne drogi krajowe jakimś cudem są oznaczone białą obwódką. Dopiero te mniej uczęszczane mają przerywaną obwódkę. |
Autor: | Cyryl [ 25 kwie 2019, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Mocowanie ładunków |
mój materiał jest już trochę wiekowy, ale postaram się uaktualnić. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |