Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Powiedzcie mi, czy do każdej naczepy uda się zrobić mocowanie (najlepiej dedykowane, nie jakąś rzeźbę) do podwieszanego wózka widłowego, czy muszę kupić konkretnie naczepę z odpowiednim mocowaniem?
Zmniejszenie ładowności całego zestawu mnie nie przeraża, bo i tak więcej niż 20t nie będzie się woziło.
Przerabiał ktoś taki temat?


Post Wysłano: 07 sie 2019, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W skręcanej Szmitce nie ma problemu. W Krone też się powinno dać, bo pamiętam, że kiedyś u mnie na warsztacie robili odwrotny manewr i mimo że coś tam było cięte to po założeniu zwykłej belki i lamp nie było śladu znaku. W czym się na pewno nie da założyć to wszystkie naczepy promówki/kolejowe, bo masz podciętą ramę.
Często takie naczepy mają przeciwwagę typu blacha 20mm, żeby się dało na pusto w zimę jechać. Moim zdaniem jednak powinna mieć koniecznie podnoszoną pierwszą oś, a najlepiej cofniętą ostatnią, ale to już rzadko spotkać.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Moim zdaniem jednak powinna mieć koniecznie podnoszoną pierwszą oś, a najlepiej cofniętą ostatnią, ale to już rzadko spotkać.
Trafna uwaga z tą podnoszoną osią. Jednak ma to być sprzęt typowo pod klienta i z reguły wózek zostanie razem z towarem na miejscu rozładunku. Jazda z pustą naczepą i założonym wózkiem zdarzy się bardzo sporadycznie

W takim wypadku chyba odpada naczepa mega i zostaje do wyboru tylko standard? Czy wcale nie?


Post Wysłano: 07 sie 2019, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ta nasza kromka była w medze, więc się da.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 sie 2019, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

U mnie w firmie jest mega z wózkiem podczepianym. Naczepa to chyba Kassbohrer.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 07 sie 2019, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

W DE wiekszosc naczep z podwieszonym wózkiem ma cofnięta ostatnią oś. Często skrętną.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 sie 2019, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Czasem widać starsze naczepy pod wózek jak mają wszystkie trzy osie bliżej tyłu, dupa wygląda z boku jak w dawnych naczepach 12,6 jeśli jeszcze ktoś takie pamięta...


Post Wysłano: 10 sie 2019, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie są chyba cofnięte osie tylko muszą być krótsze tyły - za długi będziesz ze standardem.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 sie 2019, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Normalne 13,6 jeżdżą z wózkami, nic nie jest krótsze,
ba, nawet tandemy 18,75m są z wózkami.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 10 sie 2019, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Zwykłe 13,6m, przynajmniej w mojej firmie. Jeżdżą normalnie na międzynarodówce.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 10 sie 2019, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Być może, z miarą nie latałem, ale widząc oryginalne takie rozwiązania miałem wrażenie, że są krótsze.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 sie 2019, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Niektóre kraje zakazują jazdy pełnowymiarowym składem z powieszonym wózkiem. Dlatego np Eko okna ma krótsze przyczepy tandemowe, lub wózki chowane w naczepie - był o tym artukuł na 40ton.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: