wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Gęstość oleju hydraulicznego http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49461 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | digidy750 [ 26 maja 2020, 17:38 ] |
Tytuł: | Gęstość oleju hydraulicznego |
Witajcie Posiadam samochód Man M90 18.232. Jest to wywrotka z hds. HDS i siłownik od wywrotu zasilane są z tego samego zbiornika z olejem hydraulicznym. Jaką gęstość oleju hydraulicznego polecacie w tym przypadku? Czy HLPD 22 będzie dobry? Pozdrawiam |
Autor: | Luka [ 26 maja 2020, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: Gęstość oleju hydraulicznego |
Księga rewizyjna HDSu, tam jest instrukcja i sprawdź co przewiduje producent. Według mojej wiedzy co najmniej 32, a najlepiej 46. I dobrze, żeby był HV, a nie HL. Ze strony Orlenu HYDROL HLP-D 22: Cytuj: Zastosowanie
Opis nie bardzo pasuje do twojego zastosowania.
Oleje Hydrol® HLP-D przeznaczone są do stosowania we wszelkiego rodzaju stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych maszyn i urządzeń pracujących w normalnych i trudnych warunkach pracy, zwłaszcza w systemie ciągłym oraz w przypadku gdy istnieje niebezpieczeństwo zanieczyszczenia układu wodą lub skondensowaną parą wodną (np. w systemach hydraulicznych obrabiarek w przypadku, gdy istnieje ryzyko przedostawania się emulsji obróbkowej do układu). |
Autor: | digidy750 [ 26 maja 2020, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Gęstość oleju hydraulicznego |
Postaram się znaleźć tę książkę, ale obawiam się, że jej nie mam, bo nie pamiętam, żeby poprzedni właściciel dał mi coś takiego. Ale zapytam. Może ją posiada. Pisząc o oleju "HV" masz na myśli samo "HV" czy "HVLP"? Oznaczenia wziąłem z tej strony: http://www.eko-oil.pl/klasyfikacja-olej ... cznych,103 Sprawdziłem też na allegro i w sprzedaży jest zarówno "HV" jak i "HVLP". |
Autor: | Luka [ 26 maja 2020, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Gęstość oleju hydraulicznego |
Jakby ci to powiedzieć... lepiej poszukać tej książki, bo nie zarejestrujesz bez niej auta Żeby auto przeszło przegląd, musisz mieć odebranego żurawia przez UDT i aktualną decyzję pozwalającą na pracę nim. Żeby zrobić w ogóle dozór, musisz mieć dokumentacje do żurawia (książkę rewizyjną - taki zielony segregator). Jeśli auto było zarejestrowane w Polsce, to powinno mieć książkę. Jak nie ma, bo jesteś jego pierwszym właścicielem w Polsce lub dokumentacja np. zaginęła, to koszt jej odtworzenia będzie wynosił pewnie ze 3 tys. i to pod warunkiem, że sprzęt jest sprawny. Do tego jeszcze konserwator, resurs, a może i przegląd specjalny bo sprzęt nie najmłodszy, a później już z górki HVLP powinien być lepszy niż "zwykłe" HV, chociaż nigdy go nie kupowałem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |