Ponownie zwracam się z prośbą o pomoc, a problem dotyczy pojazdu: MAN TGS z 2009 r. - automat. Kierowca relacjonuje, iż ciężarówka nagle straciła moc, a on zatrzymał się w celu odpalenia jej ponownie - niestety od tamtej pory uruchomienie samochodu jest niemożliwe. Niewykluczone, że ciężarówka zgasła w trakcie jazdy (mogło się wydawać, że straciła moc). Samochód nie odpala w trybie awaryjnym, rozrusznik nie kręci, sypie wszystkimi błędami po przekręceniu kluczyka (bez konkretnych kodów) - błąd silnika, skrzyni, komputera, "kod nieważny immobiliser aktywny itp. Do tej pory sprawdziliśmy bezpieczniki, przekaźniki oraz inny komplet kluczy + bezpieczniki przy akumulatorach.
Wszystko, co udało mi się wyciągnąć z diagnostyki ciężarówki:
*DIAG 5 03404-02
*DIAG 5 03407-02
*EBS 5 04862-10
*FFR 2 03277-00
*FFR 2 03279-04
te błędy, względem systemu i przebiegu wyskoczyły w chwili zatrzymania się pojazdu (zgodny przebieg)
Proszę o pomoc i wszelkie wskazówki, niestety ciężarówka będzie podłączona do komputera dopiero w następnym tygodniu. Nie mam też gwarancji, że coś to wykaże.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Najważniejszy błąd jaki ciebie interesuje to ffr 3277 czyli brak komunikacji z sterwnikiem EDC po szynie CAN
Sprawdzaliście bezpieczniki na samym silniku? Tam masz jeden bezpiecznik od EDC 20 amper
Jeśli bezpiecznik jest cały to trzeba sprawdzić czy przewód can nie jest uszkodzony między silnikiem a kabiną
Niestety, bezpieczniki na listwie zostały sprawdzone i dla pewności wymienione na nowe, ale problem nadal istnieje. Instalacja sprawdzona, może nie jakoś super dokładnie, ale bardziej tak powierzchownie (nie zdejmowaliśmy elementów). Jedynie wszystkie kable i kostki pod maską dokładnie wyczyściliśmy specjalnym preparatem.
Szczerze mówiąc, obstawiam, że mógł spalić się komputer, ale pewności też nie ma, a każdy mówi coś innego. Będę wiedział w następnym tygodniu, gdy podmienię go na inny.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Nie ma zasilania na sterownik EDC lub problem z kablami a w najgorszym wypadku sterownik uszkodzony jeśli pływa w nim olej.
Podmiana sterownika nic ci nie da, jedynie będziesz wiedział czy sterownik łączy się z autem.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 27 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę