Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2021, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2021, 20:16
Posty: 2

Witam,

Czy zna ktoś powód dlaczego, jest tak mało ofert sprzedaży? na różnych serwisach? udało mi się tylko 1 znaleźć.


Post Wysłano: 02 maja 2021, 21:08
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Ponieważ żodyn porządny drzewiorz nie bedzie jeździł jakimś jelczem do lasu. Liczy się tylko Skandynawia, reszta to wyroby ciężarówkopodobne. A tak serio zobacz ze Daf generalnie słabo się specjalizuje w autach 6x4

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Ostatnio zmieniony 02 maja 2021, 22:58 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 02 maja 2021, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Teraz trochę ruszyli z budowlanymi autami, więc i może coś do lasu będzie. Ale przecież do tej pory też mieli auta 6x4, więc to nie tak, że nie dało się kupić. Serio, jestem przekonany do tego, co napisałeś. Jak na budowę MAN albo Mercedes, tak do lasu Scania albo Volvo. Ma to zapewne niewiele sensu, ale skoro sąsiad takim jeździ, to przecież nie może się mylić.


Post Wysłano: 02 maja 2021, 23:03
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Trzeba jeszcze pamiętać o najważniejszym. Jakie silniki ma Daf a jakie maja Scania czy Volvo. Jaki jest sens wydawać pol bani na auto, zabudowę i mieć ledwie biedne 500+ hp? No a ta branża to kaliber podobny jak szamba i stonogi ;)

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 02 maja 2021, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

E, chyba nie aż tak. Jasne, że jakieś góry, czy inne zestawy 60t RMC to tak, ale w naszych warunkach to wydaje mi się, że te ~500-550 KM to wystarczający standard. Wśród ogłoszeń z nowszymi samochodami, Volva to głównie 540.


Post Wysłano: 03 maja 2021, 9:53
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Akurat obserwując chłopaków na KSU jeżdżącymi z drewnem od Kudowy na Wrocław to takie 500KM to bieda. W znaczącej większości 600KM i wzwyż. I kaliber faktycznie porównywalny do szamb i stonóg bo niejednokrotnie taką R620 czy nawet R730 na podjeździe, ja swoją "pincetą" wciągałem nosem przy pełnym tonażu.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 03 maja 2021, 10:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Akurat obserwując chłopaków na KSU jeżdżącymi z drewnem od Kudowy na Wrocław to takie 500KM to bieda. W znaczącej większości 600KM i wzwyż. I kaliber faktycznie porównywalny do szamb i stonóg bo niejednokrotnie taką R620 czy nawet R730 na podjeździe, ja swoją "pincetą" wciągałem nosem przy pełnym tonażu.
Wciągałeś, bo normalny kierowca w budowlance czy drzewiarzem 90 nie jeździ - te auta tyle palą, żeby jakąś tam ekonomie uzyskać 80 jest optymalną prędkością dla aut gdzie ilość mostów zaczyna się od 2. Po drugie 50t na 5 osiach dużo łatwiej zatrzymać z 80 niż 90 km/h. Ale Luki ostatnie zdanie z przedostatniego postu ma też dużo prawdy w sobie ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 03 maja 2021, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie przez wioskę idzie tranzyt KSU z drewnem, oprócz Scanii i Volva często widać Dafy e6, tyle że zawsze jako ciągnik leci w grupie z innymi z hds.


Post Wysłano: 03 maja 2021, 15:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Wciągałeś, bo normalny kierowca w budowlance czy drzewiarzem 90 nie jeździ - te auta tyle palą, żeby jakąś tam ekonomie uzyskać 80 jest optymalną prędkością dla aut gdzie ilość mostów zaczyna się od 2. Po drugie 50t na 5 osiach dużo łatwiej zatrzymać z 80 niż 90 km/h. Ale Luki ostatnie zdanie z przedostatniego postu ma też dużo prawdy w sobie ...
Czyli rozumiem, że zestaw załadowany z pół metra powyżej dłużyc i podjazd na obwodnicy Kłodzka czy od Kudowy na szczycie z prędkością oscylująca 20 - 30km/h, nie jest spowodowany tym, że te auta są najzwyczajniej przeładowane i kwiczą na podjazdach tylko to celowe działanie kierowców by zaoszczędzić paliwa? Mnie to tam rybka ale mnie się wydaje, że tak jak, szambiarze i stonogi ładują oporowo, tak samo oni ładują na maxa a potem nawet V8ki po prostu pękają na takich wzniesieniach. Mnie absolutnie nie przeszkadza, że ktoś tam, sobie cyka 70 - 80 (chociaż tych co widzę to po 9zł lecą), tylko normalnie załadownia dłużyca nie ma problemu z podjazdami.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 03 maja 2021, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kiedyś stałem na pauzie na Byczym jadle, obok podjechał mobilny serwis i zmieniał koło na przyczepie 3 osiowej z drewnem. Gumiarz pyta podnosząc ile tu jest na osi.... kierman odpowiada napewno nie mniej jak 12.... 8)


Post Wysłano: 03 maja 2021, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

https://www.google.com/amp/s/serwisy.ga ... i.html.amp

Pierwsze z brzegu :roll:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 03 maja 2021, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Wciągałeś, bo normalny kierowca w budowlance czy drzewiarzem 90 nie jeździ - te auta tyle palą, żeby jakąś tam ekonomie uzyskać 80 jest optymalną prędkością dla aut gdzie ilość mostów zaczyna się od 2. Po drugie 50t na 5 osiach dużo łatwiej zatrzymać z 80 niż 90 km/h. Ale Luki ostatnie zdanie z przedostatniego postu ma też dużo prawdy w sobie ...
Czyli rozumiem, że zestaw załadowany z pół metra powyżej dłużyc i podjazd na obwodnicy Kłodzka czy od Kudowy na szczycie z prędkością oscylująca 20 - 30km/h, nie jest spowodowany tym, że te auta są najzwyczajniej przeładowane i kwiczą na podjazdach tylko to celowe działanie kierowców by zaoszczędzić paliwa? Mnie to tam rybka ale mnie się wydaje, że tak jak, szambiarze i stonogi ładują oporowo, tak samo oni ładują na maxa a potem nawet V8ki po prostu pękają na takich wzniesieniach. Mnie absolutnie nie przeszkadza, że ktoś tam, sobie cyka 70 - 80 (chociaż tych co widzę to po 9zł lecą), tylko normalnie załadownia dłużyca nie ma problemu z podjazdami.
Oczywiście, że są przeładowani - 45-50 rmc jest wnet normą

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 03 maja 2021, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ktoś się orientuję jakie są stawki w takim transporcie, że to się opłaca przy takich kosztach sprzętu i kosztach utrzymania?


Post Wysłano: 03 maja 2021, 22:34
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Oni tam prawdę powiedzą jak się pomylą. Zdecydowana większość jeździ dla siebie lub maja współpracę długoterminowa z odbiorca, przy okazji jak uda się coś zabrać bez stempla to jesteś do przodu.

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Ostatnio zmieniony 05 maja 2021, 19:01 przez Settler, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 maja 2021, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2021, 20:16
Posty: 2

A jak z awaryjnością tych aut? ogólnie 6x4 dafy? czy coś się w nich psuję często?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: