wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51034 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MAN [ 30 lip 2022, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Kup jakieś firmowe typu knorr, wabco Bo Sorl to badziewna chińszczyzna, która jak widać od nowości nie działa i się sama rozregulowuje |
Autor: | chodko [ 30 lip 2022, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Sorl to nie jest silna marka ale powinno pochodzić ,zakładałem je do Renówki i ze dwa lata było dobrze. Grzechotki są lewe i prawe i muszą być na swoim miejscu .Nie jest to takie oczywiste bo zależy od tego czy siłownik jest nad czy pod wałkiem rozpieraka . Drugie to ustawienie tej blachy regulatora na podłużnym otworze, należy przy spuszczonym hamulcu popchnąć ją max w kierunku obrotu rozpieraka i wtedy przykręcić. |
Autor: | chodko [ 08 sie 2022, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
".Spuścić hamulec i popchnąć blachy do końca patrząc od tyłu auta czyli tak jak na zdjęciach poniżej? Zdjęcia są robione od tyłu samochodu, 3oś widoczna na fotkach". Tak popchnąć w do przodu samochodu. Jeśli grzechotki są sprawne i na swoim miejscu to na rozkręconej jak przyciskasz hamulec powinien kasować się luz (śruba obraca się w prawo) jak się nie kasuje i dalej nie rozkręca to złom jak się rozkręca śruba regulacyjna obraca się w lewo to grzechotka pracuje w odwrotnym kierunku. Oznaczenie powinno byś gdzieś L lub R ale to chyba dotyczy okładu wałek za osią i siłownik pod wałkiem ,ale nie jestem pewien. |
Autor: | zzx [ 04 lis 2023, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Ja tam się nie znam, ale ta blacha z podłużną dziurą to jest samoregulator i nie służy do ręcznej regulacji hamulca. Do ręcznej regulacji służy śruba chyba na klucz 10mm ta na tym okrągłym dysku przy wejściu od przewodu centralnego smarowania. |
Autor: | digidy [ 04 lis 2023, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Cytuj:
Ja tam się nie znam, ale ta blacha z podłużną dziurą to jest samoregulator i nie służy do ręcznej regulacji hamulca.
Nie chcę ręcznie regulować hamulca, przeczytaj kilka postów w górę...
Do ręcznej regulacji służy śruba chyba na klucz 10mm ta na tym okrągłym dysku przy wejściu od przewodu centralnego smarowania. |
Autor: | MAN [ 04 lis 2023, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Ta regulacja na klucz 12 służy do wstępnej regulacji luzu lub do od regulowania abyś mógł bęben hamulcowy ściągnąć Normalnie jak wszystko jest ok to sama ta samoregulacja powinna działać dzięki tej blaszce przykręconej. Jeśli jest duży skok ramienia dźwigni hamulcowej to powinna się sama przekręcić ta śruba na klucz 12 |
Autor: | 5eba [ 05 lis 2023, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Ale ty masz ją popchnąć tyle ile idzie. Skoro idzie tylko trochę to tak ma to chyba właśnie być. Nie jest powiedziane, że ma być do końca fasolki pchnięta. Ja to tak rozumiem. |
Autor: | MAN [ 05 lis 2023, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Jeśli samo regulacja nie działa czyli śruba na klucz 12 obraca się w lewo po kilku hamowaniach. To wywal tą chińską grzechotke i załuż coś firmowego. Poszukaj sobie np na stronach wabco zasadę działania grzechotek |
Autor: | chodko [ 05 lis 2023, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Zrób jeszcze tak ,na załadowanym samochodzie bo wtedy siła hamowania jest większa , na spuszczonym ręcznym napompuj powietrza , podciągnij grzechotkę kluczem na max i wtedy trzymaj rękę na grzechotce a druga osoba niech przyciska hamulec ,jeśli poczujesz szarpnięcia to znaczy że grzechotka puszcza jeśli będzie się luzować ale bez przeskakiwania to masz nie odpowiednią grzechotkę (zły kierunek).W sprawnej grzechotce zdjętej z wałka zamocowanej w imadle za końcówkę od siłownika jak pociągniesz za blachę w kierunku przeciwnym do ruchu siłownika i wrócisz blachą s powrotem środek powinien obrócić się w kierunku pracy wałka (kasowania luzu) Jakbyś podał VIN to mogę sprawdzić numery w katalogu .Rozumiem że masz problem od początku tych grzechotek ,obstawiam że masz nieodpowiednie .Podkładka nie ma znaczenia ten wypust pomaga określić zużycie okładzin jeśli podkładka siedzi na frezach. Są na 100% lewe i prawe wyglądające tak samo , przegrzebałem w warsztacie ale nie mam żadnej grzechotki żeby sprawdzić strzałkę na blasze . |
Autor: | digidy [ 05 lis 2023, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Cytuj:
Ale ty masz ją popchnąć tyle ile idzie. Skoro idzie tylko trochę to tak ma to chyba właśnie być. Nie jest powiedziane, że ma być do końca fasolki pchnięta. Ja to tak rozumiem.
Możesz mieć rację, nie wiem czemu zrozumiałem, że one na fasolkach mają być na maxa popchnięte do przodu (czyli zgodnie z kierunkiem ruchu pracy wałka rozpieraka)!!!Cytuj:
Jeśli samo regulacja nie działa czyli śruba na klucz 12 obraca się w lewo po kilku hamowaniach. To wywal tą chińską grzechotke i załuż coś firmowego.
Na dniach jeszcze z kimś sprawdzę to ostatecznie czy kręcą się w lewo - zaznaczę jak zwykle linie na śrubie i obudowie grzechotki i poproszę żeby ktoś nacisnął kilka razy hamulec i wszystko będzie jasne. Wielokrotnie po ręcznej regulacji hamulca sprawdzałem czy śruby kręcą się same i zawsze już po kilku km jazdy były przestawione a hamulce ewidentnie osłabione więc z pewnością śruby regulacyjne cafały się (mimo że ręcznie czuje się, że stawiają opór podczas próby ręcznego cofania ich).Poszukaj sobie np na stronach wabco zasadę działania grzechotek Czy barować się jeszcze z przestawieniem położenia na wielowpustach grzechotki wzgłedem wałka wybieraka tak aby te blachy były na maxa popchnięte do przodu czy już nie ma sensu bo to nie ma znaczenia? O co tutaj chodzi z tym kątem alfa, czemu jest w ogóle podawany na schemacie, czy to coś przydatnego dla mnie?: https://klemax.pl/img/products/64/77/1_max.jpg Już patrzę knorr-bremse oraz haldex i widzę, że niewiele droższe niż to moje badziewie SORL! Czy może się coś jeszcze okazać u mnie nie tak przy rozpieraku czy innym elemencie układu i nowe markowe grzechotki także nie będą działać?;-D |
Autor: | MAN [ 05 lis 2023, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Według mnie jeśli masz dobra strona zamontowane grzechotki tak aby się śruba w prawo dokręcała podczas kasowania luzu to nic innego nie ma wpływu na prace grzechotki. Chyba że jest jeszcze jedna opcja i ci wałek rozpieracza przeskakuje na rozpieraku za cienkie okładziny hamulcowe lub za duża średnica bębna hamulcowego. Ten kąt alfa to pewnie zakres w jakim może być ta blacha przykręcona do mostu. Ten otwór jajowaty nie służy do regulacji tylko ułatwia montaż. Popuść grzechotki i parę razy naciśnij na hamulec i będziesz widział czy śruba kreci się w prawo i kasuje luz na wałku rozpieracza. To będzie szybciej widać niż odkręcanie śruby w lewą stronę |
Autor: | chodko [ 06 lis 2023, 15:07 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Alfa to minimalny kąt ruchu między blachą a dźwignią żeby działała samoregulacja . Przestawianie na frezach nic nie da ma być max do przodu w zakresie fasolki. Możesz jeszcze zrobić rzeźbę ,klucz 12 prosty oczkowy wygiąć tak żeby po pociągnięciu założyć go na śrubę regulacyjną i przypiąć trytkami do dźwigni , jak się nie zluzuje to grzechotka szmelc . |
Autor: | MAN [ 14 lis 2023, 6:50 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Ja bym zostawił te cięgno w spokoju jeśli jest dobrze ustawione. Na pusto na śliskiej nawierzchni lub śniegu podczas hamowania tył pojazdu może ciebie wyprzedzić. Przód pojazdu powinien zawsze hamować z maksymalną siłą a tył zależne od obciążenia. Jeśli podejrzewasz że masz pęknięte sprężyny w siłownikach to zacznij od ich wymiany. Inaczej to nie będzie działać prawidłowo. Jeśli to nie pomoże to przeskakuje wałek rozpueracza. Kup na próbę jedną inną grzechotke że się obracają śruby regulacyjne to nie znaczy że trzyma podczas jazdy |
Autor: | chodko [ 14 lis 2023, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Rozregulowujące się hamulce bębnowe [MAN FE410A wywrotka 3osiowa ] |
Przy pękniętej sprężynie w środku siłownika samoregulator nie będzie działał prawidłowo . Siłownik musi cofać płynnie wałek , możesz też mieć pęknięte sprężyny w części sprężynowej w siłownikach dwukomorowych i wtedy siłownik może nie cofać się do końca . Tak jak MAN nie ruszałbym regulacji siły hamowania chyba że sprawdzisz ciśnienie na siłownikach przy max ładunku i będzie mniej niż wynika z tabelki na drzwiach ( pewnie 7-8 atm.) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |